NL 50 til NL 100 - forskelle?

#1| 0

Lidt baggrund først! Har spillet ca. 1½ år, måske lidt mere… Den første tid var det for det meste SNG’s. Siden midten af april i år har jeg næsten udelukkende spillet cash. Siden skiftet til cash er det gået meget bedre med spillet – og jeg har tjent dollars stabilt, hvilket jeg ikke gjorde før (har dog aldrig haft underskud). Har også spillet mere seriøst siden skiftet til cash.

Jeg har ikke taget noget ud, men i stedet bare bygget BR, da meningen jo er at rykke op i limit og tjene endnu flere dollars. Fra april til nu har jeg bygget rullen fra ca. $ 250 til $ 2700. Dette har været på NL 50.

Meningen har været, at få rullen op til $ 5000 og siden skifte til NL 100. Grunden til den forholdsvis store bankroll før springet op til NL 100, blev i sin tid begrundet med, at jeg ville bevise overfor mig selv, at jeg kunne slå NL 50 uden problemer og så spillede det også ind, at spillet på det tidspunkt gik rigtigt godt – så jeg kunne se, at det ikke ville vare alt for længe til jeg var på NL 100.

Men de sidste uger, er mit spil gået lidt i stå. Regnskabet siger, at de sidste 5 uger har jeg tjent $ 250. Det lyder ikke så galt, men i den samme periode har jeg fået $ 450 i bonus.

Den sidste uge har jeg gået lidt og spekuleret om jeg skulle prøve og tage springet. Jeg har jo rullen til det. Og går det rigtig skidt, kan jeg jo nemt rykke ned i limit igen…

Anyways!

I dag prøvede jeg så NL 100 for real! (har prøvet det før, men ikke sådan rigtigt). Det der i sidste ende overtalte mig at prøve NL 100 var, at jeg ønskede at føle mig mere presset end jeg gør på NL 50. Måske var jeg faldet lidt i søvn på NL 50? Det ville jeg så gerne finde ud af…

Det korte af det lange er, at jeg syntes det gik rigtig godt og det var sjovt, selvom jeg sluttede $ 20 i minus.

Til slut et par spørgsmål!

Hvad er forskellene fra NL 50 til NL 100, som jeg bør være opmærksom på?
Andre gode råd er meget velkomne? :-)

23-10-2006 15:25 #2| 0

Hej Loki

Jeg veksler selv mellem NL50 og NL100. De største forskelle som jeg oplever er:

- Beskyttelse af gode hænder preflop: På NL50 er der mange, der limper med store hænder AA, KK, QQ osv. Det gør de generelt aldrig på NL100.

- Raise i position/OOP. Dette er sjældent noget NL50 spillere går op i, mens væsentlig flere NL100 spillere fatter hvor vigtigt det egentlig er.

- 1./2./3. barrel. Jeg har lagt mærke til at mange NL50 spillere ikke skyder ordentligt især 2. barrel. Raiser de til eksempelvis 2$ preflop er de forholdsvis gode til at skyde 3/4 til full pot efter floppet, men caller man den, checker de ofte eller skyder alt for lavt så man får mulighed for at bluffe dem ud eller trække billigt.
NL50 spillere er også væsentlig nemmere at få til at folde ved at skyde 3/4 til fuld pot på hver street uanset og man har ramt eller ej. Det er noget sværere på NL100.

- Fisk er der ca lige mange af - og der er rigtig mange der kalder med suitede hænder - derfor er det vigtigt at du giver gas (som var det et NL50 bord) når du rammer floppet og der eksempelvis ligger to kort i samme kulør derude. Det er ekstremt vigtigt at holde aggresiviteten selv om det føles lidt klamt (til at starte med) at stikke ca. det dobbelte ud på hver street.

Held og lykke med det

Vh Richardt

23-10-2006 16:06 #3| 0

@rickrick

- Beskyttelse af gode hænder preflop: På NL50 er der mange, der limper med store hænder AA, KK, QQ osv. Det gør de generelt aldrig på NL100.

Er jeg nu ikke enig i. Jo der blivere i højere grad raiset de store hænder preflop, men der er også folk som stadig skal spille smart med dem og limper.

- Raise i position/OOP. Dette er sjældent noget NL50 spillere går op i, mens væsentlig flere NL100 spillere fatter hvor vigtigt det egentlig er.

Den er jeg slet ikk enig i. Overhovedet. Synes ikke folk på 100NL forstår position ordenligt endnu.

Det med barrels kan jeg til dels give dig ret i. Folk på 100NL er bedre til lave ordenlige CBs, men 2nd barrels og 3rd barrels kommer sjællent med mindre de har noget der er værd at skyde med. Udover det forstår de heller ikke at udøve pot kontrol imo.

Skal dog lige sige det er ved at være nogen tid siden jeg sidst spillede 100NL.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar