Villain og jeg har en del historik. Dog har vi ikke haft de store konfrontationer på dette bord eller de andre i denne session.
Jeg har både 3- og 4-bettet en del i denne session, og jeg går udfra at villain ser mig som LAG.
Jeg har desværre ingen stats på villain, da min PTer er i stykker.
Jeg har bemærket, at villain umiddelbart ikke kan rebuye på de andre borde, hvorfor jeg går udfra hans Party-rulle næsten er tom.
$5,000 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, March 12, 10:21:29 ET 2008
Table Table 134637 (No DP) (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of players : 6
Seat 2: ImURidoL ( $13,922 USD ) <--------- HERO
Seat 5: Bygdedyret ( $12,427 USD ) <------ VILLAIN
Seat 6: King_Kong02 ( $6,998 USD )
Seat 1: Boboss555 ( $2,691.01 USD )
Seat 3: Danger_Zonee ( $4,371 USD )
Seat 4: biig_pappa ( $5,000 USD )
Danger_Zonee posts small blind [$25 USD].
biig_pappa is sitting out
Bygdedyret posts big blind [$50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to ImURidoL [ K♣ K♠ ]
King_Kong02 folds
Boboss555 folds
ImURidoL raises [$175 USD]
Danger_Zonee folds
Bygdedyret raises [$500 USD]
ImURidoL raises [$1,602 USD]
Bygdedyret calls [$1,227 USD]
** Dealing Flop ** [ 8♦, 6♠, Q♣ ]
Bygdedyret checks
ImURidoL checks
** Dealing Turn ** [ 6♥ ]
Bygdedyret bets [$1,900 USD]
ImURidoL calls [$1,900 USD]
** Dealing River ** [ 2♣ ]
Bygdedyret bets [$4,450 USD]
Og HERO?
Jeg er egentlig kun interesseret i river, men I må da gerne foreslå "bet flop" :)
NL 5000 Party - KK og 250 BB dybe
Hmm.. Ved ikke, hvorfor PokerNet nogle gange automatisk logger ind fra min gamle profil.
Kan ikke se hvordan du kan folde den, burde være instant call du får næsten 1 til 3, men jeg havde nok bettet floppet de fleste gange der. Kunne godt tænke mig at høre grunden til at du vælge at spille den så passivet postflop?
/Peter
Klamt spot. Der er ikke meget vi slår, med mindre villain kalder 4-bettet med marginale hænder som AQ eller har taget et flop af med TT-JJ
Det lugter af QQ og AA, men i praksis kunne jeg nok ikke folde den.
Jørn
Aaargh, umuligt at svare på disse hænder uden mere info. Hvilken range tror villain at du checker floppet med i 4bettet pots, tidligere 4bettet pots, hvor tyndt du tror at han valuebetter, hvilken range villain kalder 4bettet med PF, hvor lang tid i hver har taget om at acte på flop og turn. Spiller han tiltet eller sit A-game. Hvorfor checkede du floppet fremfor at bette? Hans normale betsize v hans betsizing i hånden.
Velkommen tilbage
Når du vælger at checke floppet vil jeg mene du skal betale river mod de fleste villains på party
huh? Insta betalt på river. Alt andet er satme weak. Hero spiller lag og villian bør derfor bette AQ for value på river. Derudover skal inkluderes air som han skyder med pga. villians linie. Jeg kan også godt se en tricky villian skyde dårligere Q's og JJ på river for value. Men det hele drejer sig vel om hvad vi sætter villian på preflop - hvis QQ og AA er de eneste 2 valgmuligheder, så er det jo let, men hans range skal ikke indeholde ret meget andet før det er et call. At folde river som spillet her ville være helt absurd imo.
Synes btw. din linie er rigtig nice taget i betragtning at du betaler river. (Du taber minimalt til QQ og AA og maximere fra alt andet.)
100% betalt river. Udfra info
vil også sige den er svær at komme væk fra!
jeg ville i hvert fald calle den any day
Når du vælger den passive linie postflop, har du imo ikke andet valg end at calle her.
Det er jo lidt afhængigt af hvad du har vist op de gange du har 3-4 bettet, har det været AA-KK hver gang, eller?
Det bliver et crying call i min bog, tvivler stærkt på at villain ville checke AA på floppet (og tror også du ville have hørt fra ham preflop), da du nemt kunne have semiramt floppet udfra hans LAG read på dig. Nu ved vi jo ikke hvor tænkende villain er, men QQ er mere sandsynlig end AA da floppet ikke er så drawheavy igen, men i og med i er så dybe, tvivler jeg på at han vil give dig et frikort - i værste fald kunne du jo også sidde med AA el. KK og ramme din 2 outer.
En anden faktor er at der allerede ligger en del i potten pga. PF action, hvorved villain jo kunne håbe at du ville prøve at bluffe ham (udfra hans read på dig) på floppet, hvis han selv leader floppet.
Jo mere jeg tænker over den tror jo mere tror jeg at han sidder med 1010 eller JJ som bliver skræmt af et overkort på floppet, men som better turn og river for value mod din AK eller lavere PP.
KK er en sidste mulighed, men usandsynlig pga. du også har KK og at han sikkert havde valgt samme linie som hvis det havde været AA.
Du har jo ingenting fortalt om ham, så hvordan skulle vi vide det? Men umiddelbart, ja.
"Du har jo ingenting fortalt om ham, så hvordan skulle vi vide det?"
"Villain og jeg har en del historik."
wat?
@hardkAre og Rooger
Vi har ikke før, såvidt jeg husker, spillet flops efter der er blevet 4-bettet, så jeg kender ikke hans range.
Min erfaring siger mig, at han sjældent slowspiller AA, KK og QQ preflop. Når vi spiller med 100 BBs får han dem i hvert fald gerne ind til midten preflop.
Han spiller MÅSKE ikke sit A-game pt, da han vist har smidt en del på de andre borde og ikke kan rebuye. Han er dog ingen donk, og har spillet som reg på 5K NL i en måneds tid.
Jeg mener ikke at jeg kan udlede noget ud fra hans betsizes.
først og fremmest - av en passiv linie !
Men meget svært at udlede noget af denne - havde klart skudt igen på flop.
Men kunne det ikke ligne TT/JJ grundet sit check på flop også? Vil klart calle her....
Baja - Flopsspillet err rimelig standard for de stacksdybder spillerne sidder med her...
Hvis villain er semi tiltet og i har en pæn dynamik, så valuemosher jeg også da vi kan få light betaling samt evt få villain på monkey tilt over at være blevet udspillet....
ville han calle OOP preflop med AQ? I think not! Hvad med et lavere PP end KK, QQ? Meget muligt, ville også forklare hans linie postflop. Lavere PP end QQ er ikke decideret urealistisk, dog vurdere jeg ikke at det er inden for hans range. De her ting gør ikke beslutningen nem, jeg tror bare ikke at du er foran her. Du slår jo praktisk talt kun et bluff eller AQ, og igen må jeg spørge om du tror en regular kalder preflop OOP med AQ?
Vigtigst i din analyse må dog være, hvad tror du han sætter dig på med den linie?
PhreaX