Jeg har spillet længe mod villain som er NotAble2Lose (som i øvrigt er den gamle dSTROyUrGAME).
Vi spiller 4 borde HU, og jeg er godt oppe mod ham. Han er derfor en smule tiltet.
Når jeg raiser preflop og c-better flop giver han ofte på nakken. Dog følger han alt for lidt op på turn og river, hvis han virkelig ikke har en monsterhånd, hvorfor jeg ofte kan tage den fra ham på river uden selv at have noget, ellers går den bare check-check og jeg vinder med toppar eller midtpar, når han er ude i air.
Altså: Han giver ofte op på turn, hvis han ikke har en rigtig god hånd.
Ja, min stack er stor :) Men alt andet lige bliver hænderne altså en anelse mere komplekse når man er dybe. Hvis vi har 100 BB dybe var jeg ikke et sekund i tvivl om, hvad jeg ville gøre.
$5,000 USD NL Texas Hold'em - Saturday, August 09, 23:48:58 ET 2008
Table Deep Stack #1417198 (No DP) (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 2
Seat 1: a1_EP_1a ( $38,167 USD )
Seat 6: NotAble2Lose ( $14,500 USD )
NotAble2Lose posts small blind [$25 USD].
a1_EP_1a posts big blind [$50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to a1_EP_1a [ 5♥ 6♣ ]
NotAble2Lose raises [$130 USD]
a1_EP_1a calls [$105 USD]
** Dealing Flop ** [ T♦, 6♥, 5♠ ]
NotAble2Lose bets [$255 USD]
a1_EP_1a raises [$800 USD]
NotAble2Lose raises [$1,995 USD]
Hvad gør HERO og hvad er planen herfra?
NL 5K HU 300 BBs: 2 par får action!
nvm :)
Og hvordan er hænderne gået når han har raiset, og cont-bettet? same?
Givet din beskrivelse er det vel et kald, reevaluer turn afhængig af kort og action. Når han er så aggressiv på floppet er vi vel stadig okay inde mod hans range, et push over et 4-bet ville være klamt, og bordet er ikke specielt træk-heavy.
Dynamikken skal være ret heftig før jeg 4 better her og forventer at han stacker af med dårligere. Du er IP og har indtil videre floated/peeled light en del på floppet, hvorfor han sikkert ikke gir dig så skide meget credit igen selvom et call fra din side umiddelbart ser ret stærkt ud.
Ps. NiZe stacK
[x] EP viser stack tråd
[x] Std fold preflop
[x] Nu, re-re-raise til 5555
Hey EP,
Er din tanke med hånden, at du gerne vil spille tilbage på ham, og at det kunne ligne netop dette? Og at du forventer, han ved, du gør dette?
Jeg er med Ahle her.
[x] iClickraiseU er helt væk
Han ligner enten TPTK, et set eller et overpar?
Jeg flatcaller turn og tager den derfra (jeg caller ret ofte den der helt ned)
@DTM
Ok.. Jeg kan godt se, hvorfor vi har fået VIP-forum. Pls flyt tråden til VIP, så man kan blive fri for personer som iClickraiseU.
Std fold preflop?? Hahahahah....
PLZ tag den grudgematch mod Asger, så jeg kan se ham udnytte dine leaks! PLZ
Det gøer det altid lidt mere tricky når spillet er så dybt.
Men sådan som jeg ser det sidder han med jj-aa og som du siger er han en smule tiltet, så jeg kan ikke rigtig se ham smide den.
så det jeg ville gøre er:
re re raise ham til like 4k og hvis han skubbede ville jeg calle.
det er bare sådan jeg ser det,
men muligheden for et set er der jo altid..
Thias
Jeg foretrækker at spille sådan en hånd weak... Holde potcontrol. Kan ikke se Villain stacke af med Top pair alligevel, og hvis han alligevel giver op på turn i de fleste tilfælde er det dumt at spille den stærkt. Synes derfor du skal lade ham bluffe eller være weak i tilfælde af set eller bedre to par....
Virker som et standard kald for mig ? Turn ?
EP, kan du ikke sådan kort forklare hvorfor det er +ev at spille den her slags hænder? Jeg spiller shorthanded cash og hu sng, men jeg ville aldrig calle et raise med 56 medmindre jeg har knap + jeg er sikker på jeg kan stjæle potten fra Villain hvis han ikke flopper monster.
Så hvorfor er det egentlig +ev?
Til hånden: som spillet reraiser jeg her, da jeg tror villain er ude i noget Tx her. Kan ikke se for mig, at Villain har raiset T5, T6 pre. Og hvis ikke han har det, er vi jo kun bagud til TT, 66, 55 hvor af man stort set kan udelukke 55 og 66. Vi er i de fleste tilfælde foran her så vidt jeg kan se, og re-raiser derfor. Stacks er store, ja, men det gør jo bare at du i de fleste tilfælde vil tjene det ekstra med den hånd du har her, altså. ;)
LOLOLOLOLO true. Glemmer jo det er lorte reverse party HU shit.
Hvis der er nogen som helst form for induceidé i et 4bet, so go ahead (et 4bet med de her stacks er set/nottingham, og det kan han sagtens gennemskue) - ellers bare call, obv.
AB /fra hilberados acc
Udfra dynamikken og gang i 4 borde mod agressiv villian.
Jeg kom aldrig fra det flop der og jeg vil sgu ikke kalde hans re-raise og sætte mig selv i sværtspot udfra hvad der kom.
Jeg ville klart skubbe mine 2 par og håbe på han ikke ramte hans TK.
Sansynligheden for han har bedre hånd på floppet vil jeg mene er tilpas sjældent til man skal frygte det.
Men hvad skete der egenlig ?
Så dig turne 2 par 3'er og 6' på et 103Q6 bord og snappe en ai, så glæder mig til at se hva du gjorde her?
Call altid
@Svenningensen
Jo, pt 12tabler jeg playmoney på PokerStars.
HU4rolls?
idiot...
Tak for svar. Jeg venter lige med at komme med mine tanker.
Hvad siger I så nu?
a1_EP_1a calls [$1,450 USD]
** Dealing Turn ** [ Q♥ ]
NotAble2Lose bets [$3,100 USD]
HERO?
Lige en sjov sidebemærkning. Jeg spillede også noget ringgame med ham i dag. Han er gået over til at være på syg tilt nu. Efter hans eget udsagn er han nede med 300K på 2-3 dage.
I dag var han flere gange AI preflop for mellem 5-14K både med semidgode hænder og total rags - desværre nåede jeg ikke at få rigtig noget ud af det :)
Her calls første gang (obvious i min verden)
Hero know thinks a bit.... And calls again...
/Mikael
Ja præcis :)
...og så tager han en stor pot ned, som i alle hans (brag) posts
Men hvorfor fanden skal det altid være så langtrukkent ?
Dramaqueen of PN
Turn må vi alle være enige om er blank.... Jeg rester altså nok turn.
Beslutningen skal tages her. Manden har åbenlyst et eller andet siden han ikke giver op på turn (ifh. dit eget read)
Rest eller overvej et fold. Vi ved alle at han selv rester river....
turn er jo så et hero fold, eller endnu et call
a1_EP_1a calls [$3,100 USD]
** Dealing River ** [ J♣ ]
NotAble2Lose bets [$4,500 USD]
a1_EP_1a folds.
Er lidt i vildrede over den her hånd. Selvfølgelig klam river. Men hvis river var blank ved jeg sgu ikke helt hvad jeg ville gøre.
@App
Nice read..
Jeg synes faktisk egentlig (at hvis man ser bort fra induce4bet linjen på flop), at det her er en helt fin hånd at anvende en call/call/fold linje med. Mod enkelte hedder den dog call/call/call, men så er det selvsamme med T9 mere eller mindre.
- AB
Kan slet ikke forstå den linje... Synes det er åbenlyst at han skyder river stort, så fatter ik at du kalder turn for at folde til et draw-kort?
han folder ikke til et drawkort, han folder til et bet mere, dybt.... wp, imo
IgayraiseUranus@
Har ikke nogen playmoney på stars svans :-)
HU for rolls? Du gør de andre ludoer stolte!
Spiller ikke just nl5000 men forstår ikke helt idéen i at calle turn og folde river her. Præcis hvilke riverkort caller du?
Selvom man folder til 100% riverbets ligegyldigt hvilket kort der falder kan et turncall godt være profitabelt - under forudsætning af at modstander ikke besidder denne viden ofc.
@Kalash
Ja jeg ved godt at tråden er afsluttet, men skal lige have det her på det rene. Here goes;
Vi kalder turn for at håbe at villain checker.
Vi kan ikke sætte ham på noget draw
Vores read er at han giver op på turn når han er ude i snavs
Når vi kalder med 5 6 off, er det netop for at ramme sådan et flop.
Hero repper netop TPTK eller andet skidt og snavs. Jeg ser river som VB fra en svagere hånd.
Vi rammer det gode flop og får dejligt med modstand hvorefter vi er bange?
Tænker hero at villain giver for meget modstand til KUN at have TPTK/overpar/crazy draw og tænker det er et setup til Villain?