NL 600 hånd

#1| 0

Pokerroom NL600

6 handed (vist nok)

Jeg har $700 i BB og A Q
UTG stor stack raiser til $12. SB med $337 caller og jeg caller.

Flop A K Q

check-check til utg som byder 17. SB checkraiser til 34 og jeg re-raiser til 100. UTG folder og SB caller.

Turn 9

Checket til mig og jeg sætter SB all in for sine sidste $225 og beder til han har noget a la A9. Han havde selvfølgelig J T.

Hvordan skulle jeg have spillet denne hånd istedet?

24-09-2005 20:42 #2| 0

Du kan vel ikke gøre andet end at raise preflop og håbe at det får SB til at smide en suited connector som JTc

Fra floppet af commiter du jo nærmest dig selv.

NB.
Jeg har dog absolut ingen erfaring på det her level. ;-)

24-09-2005 20:47 #3| 0

Jeg reraiser preflop. Et gayraise betyder ingenting. Du er godt nok ude af pos. men du får téten og det kompenserer for dette.

På floppet vil jeg bette. Som sagt, et gayraise betyder ingenting, hvilket vil sige, at du heller ikke kan forvente et bet fra UTG.

Der er dog ikke så meget at gøre mht at slippe væk - det tror jeg ikke der er mange der gør her. Shortstacks kan jo finde på, at have alverdens sjove ting.

Peter

24-09-2005 22:19 #4| 0

Jeg vil nok lige overveje hvad han kan calle dit reraise til 100 på. Han kan være på flush træk, men da han er ude af position og du selv har Ad er det mindre sandsynligt. Hvis han er lam så caller han med A10 eller AJ for at ramme to par eller gutshot, men da han reraiser og du reraiser ham ville en "god" spiller smide disse hænder her, da han har fået svar på om hans hånd er den bedste. Så er der AA, KK, QQ, AK, AQ,10J og KQ tilbage hvor du kun kan slå KQ. Jeg ville helt sikkert checke turn og lægge den hvis der kommer et bet over halvdelen af puljen. Du sætter ham all in hvor han kun vil calle dig hvis han har dig beaten (på nær KQ). Selv en maniac må respektere en three way pot hvor der bliver re-reraiset af 3-manden hvorfor han må have en god hånd, der i langt de fleste tilfælde slår din.

26-09-2005 15:32 #5| 0

Jeg synes også den er read-betinget. Hvis det er den sædvanlige maniac-shortstack, så synes jeg spillet er fint. Er han omvendt rimelig habil (og bare har glemt at reloade), er jeg enig med Assos analyse.
Desuden skal du være opmærksom på hans min-raise. Alle A"er med en ok kicker, alle to par, alle set ville raise markant på floppet, for at give kedelige potodds til draws. De fleste draws ville nøjes med at calle hér, alternativt raise mere. Min-raiset er et typisk sucker-play, når de sidder med nuts.

- Asger

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar