Har lidt problemer med valubebets.
Linien i denne hånd fra min modstander forvirrer mig en del, og har derfor svært ved at vurdere hvorvidt jeg skal valuebette river - har svært ved at se hvilke dårligere hænder der skal betale, og er en smule nervøs for QJ/KQ...
Omvendt spiller jeg ud fra devissen om at valuebette hvis jeg er i tvivl...
Ved godt jeg nok får på puklen for mit flop bet, og ja, 89-95 havde set bedre ud...
***** Hand History for Game 6189877745 *****
$600 USD NL Texas Hold'em - Saturday, July 28, 12:50:11 ET 2007
Table Jackpot #1310527 (Real Money)
Seat 4 is the button
Total number of players : 6
Seat 3: HERO ( $1,075.38 USD )
Seat 6: THEFONZ13 ( $809 USD )
Seat 5: NeptuneBeats ( $594 USD )
Seat 4: ham_bur_glar ( $663.50 USD )
Seat 1: CCCP1945 ( $120 USD )
Seat 2: alsupply ( $600 USD )
NeptuneBeats posts small blind [$3 USD].
THEFONZ13 posts big blind [$6 USD].
alsupply posts big blind [$6 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO Q♣ 9♣
alsupply checks
HERO raises [$33 USD]
ham_bur_glar folds
NeptuneBeats calls [$30 USD]
THEFONZ13 calls [$27 USD]
alsupply folds
** Dealing Flop ** T♥ Q♠ 7♣ Pot 103
NeptuneBeats checks
THEFONZ13 checks
HERO bets [$78 USD]
NeptuneBeats calls [$78 USD]
THEFONZ13 calls [$78 USD]
** Dealing Turn ** Q♥ Pot 337
NeptuneBeats checks
THEFONZ13 bets [$100 USD]
HERO calls [$100 USD]
NeptuneBeats folds
** Dealing River ** 5♦ Pot 537
THEFONZ13 checks
HERO -----> Easy valuebet eller check...?
NL 600 - valuebet river?
1. Hvorfor raiser du ikke turn?
2. Jeg ville skyde et value ud på river. Tror næppe han tjekker på trips eller en streg. Han har da KJ i hjerter :) Eller AT. My guess.
Meget easy VB...
@Mads
Jeg føler mig ret overbevist om, at han ikke har en straight.
/Mikael
Mads - det bekymrer dig ikke at han check caller flop, for så at leade ind i to mand?
Derudover har et valuebet jo ingen værdi mod KJs♥ f.eks...
Jeg byder 135 og håber han betaler af med noget lort eller inducer ham til at CR AI
Synes ofte den skal VB her mod evt Q8, og måske...AT,KT eller TJ alt efter dit image.Meen...mod en tricky villain er det jo oplagt at han checker en større hånd til dig her, fordi du har lignet et draw hele vejen, og da river misser totalt, håber han du skyder med et bustet draw.
Synes hans turn bet stinker af monster eller block.Det må være meget readbetinget hvad du har set lave tidligere?Med 2 mand bag sig, spiller de færeste sgu QK sådan der.Selv et guttshot får jo odds til at gå med der, og der er ca 10000 kort AQ ikke vil se på river.
GA
På floppet er der ikke noget fløde træk og i er i alt 3 der betaler. Disse 2 faktorer taler for styrke fremfor svaghed.
Det du har på floden er et kort til bordet og så en dårlig kicker. Jeg tror han enten er på busted træk eller har dig dækket ind og kaldet/raiser med det han har. Hans turn bet er udtryk og xQx eller et træk som for den sags skyld kunne være 98s. Udnyt positionen og tjek bag ham. Jeg tror ikke på særlig meget chance for at blive kaldt af en dårligere hånd. Hold potten lille.
Det lille turn bet efterfulgt af river check får det til at ligne et blocking bet big time. Det ligner et easy valuebet på river, dog lille nok til at bli callet af AT. Indrømmet, det er svært at sætte dig på et bluff a la KJ på river, og derved få callet, men jeg vil mene du er størst 90% af gangene og er nødt til at prøve.
Er det ikke enten raise turn eller check ned bag ham på river?
Hvis du skal have mere value er det vel fra drawing hands - og de betaler jo ikke af på miss'et river, mens det kunne ligne et forsøg på enten at holde dig i ro med en god draw (som nævnt KJ evt ligefrem suited) eller teste om AT er god. Jeg ville nok smide et raise ind de fleste gange her mod langt de fleste modspillere (hvis jeg ikke har set dem spille set/hus på netop denne måde før).
På river får du ofte kun betaling af dårligere hænder som AT/KTs hvis du har et lidt loose image. Risikoen er vel et tricky spillet check-raise som er svært at smide til.
Grunden til at jeg kan lidt check her er at du alligevel kun sjældent får value på et bet (alle draws smider vel), så du åbner op for at en fælde laver mange penge mod dig, hvis du skyder noget af betydning.
Så vidt jeg husker er THEFONZ13 en kæmpe donk -> raise turn, skub river.
Readless kalder jeg turn og valuebetter en 350 stykker her.
Jeg raiser også turn -- det lugter langt væk af en block bet, måske AT eller et draw der bliver "big" (89♥ eller KJ♥). Block bets hader raises, så vi raiser selvfølgelig til 444, og så har vi et easy skub på river.
Jørn