NL 600$ 2 set hænder!!!

#1| 0

2 hænder fra i aftes - synes selv at jeg overspiller hænderne fuldstændig, men har jeg en anden mulighed end at spille dem som jeg gør ??

(ps: Havde ikke min pokertracker oppe igår så jeg tager en gammel hånd og ændrer den, så småfejl kan finde sted :)

#nr 1 hånd

CNB2 har jeg busted 2 gange så han er meget efter mig. Han er generalt en dårlig spiller som caller med elendige odds. weak loose passive / agressive.

***** Pacific Hand History for Game 110872204 *****
$3/$6 Blinds No Limit Hold"em - ***

Seat 1 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: rajovic ( $1639.80 )
Seat 3: kiyoshi8 ( $3911.55 )
Seat 4: CNB2 ( $821.70 )
Seat 5: SkipBeat ( $322.75 )
Seat 7: JD1167 ( $1750.55 )
Seat 9: treenom ( $516.89 )
JD1167 posts small blind [$3].
treenom posts big blind [$6].
** Dealing down cards **
Dealt to rajovic [ 7 7 ]
rajovic calls [$6].
kiyoshi8 calls [$6]
CNB2 raises [$18]
SkipBeat folds.
JD1167 calls [$18]
treenom calls [$18].
rajovic calls [$18]
kiyoshi8 calls [$18]
** Dealing Flop ** [ T, 7, 3 ] [pot 86$]
JD1167 checks.
treenom checks.
rajovic checks.
kiyoshi8 checks.
CNB2 raises [$54]
JD1167 folds.
treenom folds.
rajovic raises [$108]
kiyoshi8 folds.
CNB2 raises [$162]
rajovic raises [$300]
CNB2 calls [$300]
** Dealing Turn ** [ 8 ] [pot 667$]
rajovic raises [$360]
CNB2 folds.
rajovic collected [$1046].

#nr 2 hånd

minpower ingen reads på ham, da han havde sat sig nogle hænder siden og har aldrig spillet imod ham før.

mother4 er meget Loose agressive, og mistænker hende for at være på tilt.

wooder2 er en solid spiller, han er LAG.

***** Pacific Hand History for Game 110872204 *****
$3/$6 Blinds No Limit Hold"em - ***

Seat 1 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: rajovic ( $1387 )
Seat 3: 2500 ( $495 )
Seat 4: minpower ( $141.60 )
Seat 5: mother4 ( $992.01 )
Seat 7: wooder2 ( $1633.95 )
Seat 9: Itse76 ( $1753.20 )
wooder posts small blind [$3].
Itse76 posts big blind [$6].
** Dealing down cards **
Dealt to rajovic [ T T ]
rajovic raises [$24].
2500 folds.
minpower calls [$24]
mother4 calls [$24]
wooder2 calls [$24]
Itse76 calls [$24].
** Dealing Flop ** [ T, 2, 9 ] [pot 116$]
wooder2 checks.
Itse76 checks.
rajovic bets [$66].
minpower is all in [$117.60]
mother4 calls [$117.60]
wooder2 raises [$307]
Itse76 folds
rajovic ???

Alle vil nok sige at det er et nemt push - dog er jeg ikke interreseret i minpowers 117$ og vil meget gerne have enten mother4 eller wooders2 stack. Hvad er det bedste at gører i denne situation?

Færdig !! Kritik tak !!

30-12-2005 11:25 #2| 0

Hånd 1: pot raise på flop, det gay raise er forfærdelig ringe!

Hånd 2: Bet fuld pot på flop!!! På den måde får du så mange skillinger ind at du med et raise fra wooder kan pushe på flop uden at det bliver et overbet.

30-12-2005 11:27 #3| 0

Hånd 1:

Fint spillet!
Synes det ville være forkert at tage en anden beslutning. Der er mulighed for træk og din position er ikke til at calle hans reraise og lade ham bette ud på turn.
At han måske ville bluffe turn afhænger af dit read. Men det mest rigtige er din linje.

Hånd 2:

Et call her kan godt forsvares. Får du mother4 til at calle/raise er det jo super.
wooder2 check/raiser og har sandsynligvis en stærk hånd og du ryger sikkert all in på turn. Han kan dog forholdsvist nemt lægge den, hvis du skubber.
Call og håb på klør tre på turn! :)

/Jacob - dog stadig fisk på NL $100 :)

30-12-2005 11:29 #4| 0

Det var da alligevel et sindsygt bord.

Folk caller og raiser jo som sindsyge!

Men ganske pæn stak du sidder med ;-)

30-12-2005 11:40 #5| 0
OP

#mandelir

hånd nr 1, hvorfor er gay raiset så forfærdeligt ringe ???? - hvis kiyoshi var på et farvetræk eller straight draw ville jeg give ham fine odds hvis jeg bare callede. et stærkt reraise ville måske skræmme CNB2 ud af puljen og så havde jeg fået intet ud af hånden !?? .. så forklar mig hvad er der galt med mit gay raise :)

#alle
hånd nr 2 - hvilke hånd kan du sætte de forskellige personer til? og derefter hvordan skal den spilles?..

#ludomaniac
et call ville da give fine odds til et draw som mother4 sandsynlighed er ude efter?? og med et så draw heavy flop skal den da minimum raises ???

#mads møller

endte med ca. 3000$ på begge borde :) så fin aften med profit på ca. 9x buyins. !! :)

30-12-2005 11:48 #6| 0

Problemet med dit gayraise er at du kan komme i MEGA problemer hvis Turn slår 6 eller J med de stackstørrelser.
Du er vel ikke interesseret i at risikere næsten 300bb fordi du slowspiller!
Du får da ganske fin value fra den modstander der allerede har stukket ud, så hvorfor ikke beskytte din hånd mod draws.

30-12-2005 11:55 #7| 0
OP

hmm det har du faktisk ret i, - men efter jeg bliver reraiset, ville du reraise til 300, eller calle eller ? - da jeg synes, at det er der jeg laver min største fejl ???

30-12-2005 12:12 #8| 0

Hånd 1 skal du bare pushe da det ofte vil ligne et flushdraw, og dermed give calls fra mindre gode hænder. Sidder han med flushdrawet vil han ofte føle sig comitted her og smide skillingerne ind i midten med den tanke at du sidder med JJ-QQ eller lignende. At miniraise der afgiver alt for meget info, og du giver ham et billigt freecard til din stack, hvis han rammer flushen. Utrolig dårligt spillet set imo.

Hånd2. Der er mange muligheder i den her hånd. Da det er så utroligt deepstacked ville et call være meget frækt, men du skal være klar til at ligge den hvis der kommer flush og du ikke fanger et fuldthus. Går du allin caller han kun med lavere sets. Ved at call kan du samtidig også dræbe din action, hvis der kommer scarecards. Svær hånd, men reraiser du her får du kun action fra sets. Mother4 har i 8/10 tilfælde et flushdraw her. Efter min spillebog er det her enten et push eller et call. Push burde du kun få action fra lavere sets, men man kan aldrig vide hvad de laver.. og mange kan finde på at sætte dig på et flushdraw.. caller du og får en blank turn vil du meget ofte få skillingerne ind i midten, hvis han sidder med en god hånd, da dit flop play er utrolig weak. Jeg hælder klar mest til et call i den her situtation, da det begge dine modspillere er deepstacked.

30-12-2005 12:50 #9| 0

du skal all in efter du bliver reraised!

Hånd 2:
Som sagt en gang før er det mega vigtigt at du får skudt et ordentligt pot bet af på flop, da det fuld pot bet harmonerer perfekt med de dybe stacks!
Nu ved jeg ikke hvordan dit image er, og hvordan du plejer at spille de store par/draws/made hands, men som jeg ser det ville et fuld pot bet fuldt op af et raise af en af dine modstandere være en drømme situation for dig!
Så kan du pushe og repræsentere en af 3 ovenstående handtyper(måske ikke det høje par, afhænger af om de andre tidligere har set dig overspille høje par).

Husk altid at overveje de stackstørrelser inden du tager en beslutning. Det er et aspekt som mange spillere glemmer. Nogle gange skal man faktisk planlægge Flop, Turn og river spil, preflop! Og i aller fleste situationer skal man opstille scenarier for ens egen betting pattern på turn og river på floppet, givet ens modstanders reaktion.

Generelt vil jeg sige til dig at Poker bliver et helt andet spil, og 1000 gange mere interessant når det bliver deepstacked som her.
Post gerne nogle flere deepstack hænder, de er sværere og mere lærerige at analysere!

Friis

30-12-2005 13:22 #10| 0
OP

tak for svarene. hånd 2 lavede jeg den fejl og pushede i håb om at wooder2 ville calle mig, men de foldede begge og turn og river viste A - 4 og jeg hev potten hjem.

Wooder2 fortalte mig han foldede A T - og ville aldrig kunne havde smidt den efter turn, :(

mit problem var i hånd nr 2 at, jeg var ""bange"" for at blive outdrawn og pushede og gik glip af ca. 900$. en tydelig begynderfejl i min verden dog var det også første gang jeg stod i overnævnte situation :)

så har man lært hvad man skal gører når det sker igen. :)

30-12-2005 13:41 #11| 0

Spændende hænder: især en multiway deepstacked hånd, som hånd 2!

30-12-2005 13:42 #12| 0

Jeg er fan af fuld gas, fast play metoden, og jeg er ikke meget for dit gayraise på floppet i hånd 1. Jeg raiser 3x villains bet - jeg nægter simpelthen at give ham gode odds til at drawe efter en straight eller flush - 89h er vel ikke en umulig hånd f.eks?

Samme scenario i hånd 2, der er både flush og straight draw derude - jeg giver den fuld gas og slowplayer ikke på et så farligt board. At du ikke får action er bare ærgeligt. Efter wooder raiser er han endvidere got committed, jeg raiser all in her også.

Mickey

30-12-2005 17:22 #13| 0

Hånd 1:
Jeg leader som regel du i potten. Med de stacks har du større sandsynlighed for at komme all-in på floppet, end hvis du checkraiser. Når du endelig checkraiser, så check-raise ordentligt (3-4*hans bet). Det gør hånden væsentligt nemmere at spille, afhængigt af villains reaktion.

Hånd 2:
Der er flere grunde til at potte floppet. Dels har du en hånd at beskytte i en multiway-pot, dels er der Mandelirs aspekt med dybere stacks.
Som hånden er spillet hér, mener jeg det er usandsynligt at Wooder raiser folk ud af en tom sidepot på et draw. Han har derfor en made hand (eller et -meget- stærkt draw, like QJ), og de vil i langt de fleste tilfælde trække ultra-tyndt til din. Lige nøjagtig her mener jeg, at et click-reraise kan være fornuftigt (dels for at give 3. mand kedelige odds, dels for at bygge en perfekt størrelse pot til at få pengene ind på turn).

- Asger

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar