***** Hand History for Game 3438812875 *****
$600 NL Texas Hold"em - Thursday, January 26, 02:28:55 EDT 2006
Table Table 68869 (6 max) (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of players : 5
Seat 1: xcaliber55 ( $881.95 )
Seat 3: ebuzz ( $312.05 )
Seat 5: ZenMasterLe ( $394.85 )
Seat 6: scrubbyjack ( $1586.15 )
Seat 2: Lius13 ( $1249.10 )
ebuzz posts small blind [$3].
ZenMasterLe posts big blind [$6].
** Dealing down cards **
Dealt to Lius13 [ T♥ 9♥ ]
scrubbyjack raises [$20].
xcaliber55 calls [$20].
Lius13 calls [$20].
ebuzz folds.
ZenMasterLe folds.
** Dealing Flop ** [ J♥, 8♦, 3♥]
scrubbyjack bets. [$35].
xcaliber55 raises [$70].
Lius13 ?!?!?!?
#reads -
scrubbyjack virker som en solid ABC spiller.
xcaliber55 en små donkey ~ han er ultra LAG og hans reraise kunne indikere alt fra flush draw til set.
reads på mig selv er Semi Lag, dog meget tricky.
Et push ud i en pulje mod et set/overpar og sandsynligvis et nut-flush draw? Får du odds til det? Næppe ...
Stacks gør det ulækkert at pushe, men samtidig skod at raise til fx 250 pga. chancen for at blive callet og stacket af et nutflushtræk.
Call i position lyder bedst for mig.
Xizor - hvis et flush træk A high kalder ham har han 6+8 outs til at vinde - så han er stadig i front.
Push har fordel af metagame, og hvis du bliver kaldt af et set som du stacker - så er han godt på vej mod tilt skrænten.
Man kan diskutere om det er for passivt blot at calle.
Det kan dog afhænge betydeligt af de 2 øvrige i potten her.
Jeg er heller ikke sikker på, at der er 15 outs her, hvis V1 eller V2 trækker til højere flush.
Uden nærmere kendskab vil jeg blot calle her og afvente turn.
@Puma 35 - hvis en af dem trækker til en flush - og de kalder 120-200bb med en 8 out draw... kan vi så ikke godt li" dem?
Reelt er der højst 14 outs, da ingen kan kalde et all in her uden et set.
Push er også være mit svar...
@sasuke
Jo sådan en fætter kan vi godt li". Min pointe er blot den, at det KAN være HERO, der pusher med (måske kun) 8 outs (til stritten)
Jeg synes bare ikke rigtigt der er nogen oplagt linje på denne her.
@puma35
Enig, der er ikke nogen oplagt linie - men et push er dejlig aggressivt og potten har trods alt ~30bb allerede.
Alright, jeg tror efterhånden jeg har dannet mig en mening om hånden.
For det første mener jeg ikke, at et skub giver mening hér, med mindre man konsekvent skubber 200BBs ind i 30 med et set. Det er satme sjældent, man (profitabelt) gør det, selv med nogle longterm metagame fordele.
Stacksizes er samtidigt temmelig skæve, så jeg foreslår:
Re-raise til 300. Det giver 2 scenarier:
1: Alle folder, great.
2: Initial raiser folder og ham den anden caller. Det er forhåbentligt det, der sker, og det sætter dig op til at skubbe any turn, uden at det bliver et overbet, men stadig med masser af FE.
3: De caller begge. I dét tilfælde er du udelukkende videre i hånden, hvis du rammer en non-heart straight, til trods for gode potodds. Der er ganske enkelt ikke nogen hænder, du kan slå.
4: Initial raiser folder, og anden mand skubber. Du har et easy call.
5: Initial raiser skubber, og den anden caller. Det er det værst tænkelige, der kan ske, men du har sandsynligvis stadig dine outs i sidepotten, og kan derfor calle med +EV.
- Asger
Er nogen interessante synspunkter her ift. den her hånd.
#asger_b
til dit første spørgsmål.
Ja, han er som sagt en typisk ABC spiller, hans raise på første position ville i største af tilfældene værer AJ/KJ eller måske QQ/KK/AA. Det er i hvert fald ikke et continue bet da jeg aldrig har set ham, lave continue bet i en 2 pers. uden position.
V 2 spiller, kunne som sagt sidde med hvad som helst, og er i stor tvivl hvordan han ville reagere på et raise.
I selve situationen callede jeg og afventede turn. Mest pga. V2 styrke, samt med det image jeg har skabt mig, er min FE faldet en anelse ned.
** Dealing Flop ** [ J♥, 8♦, 3♥]
scrubbyjack bets. [$35].
xcaliber55 raises [$70].
Lius13 calls [$70].
scrubbyjack calls [$70].
** Dealing Turn ** [ 7♥]
scrubbyjack checks.
xcaliber55 checks.
Lius13 !?!?!?
Ufff - så er det for alvor min bekymring går på om der sidder en AK,/AQ, AJ i ♥, hvad både preflop og spillet på floppet sagtens kan indikere.
Du skal vel bette ca. 2/3 pot her. Hvis én derefter pusher, tror jeg jeg betaler ham af (men hellere ham LAG"en end scrubby, som du beskriver dem begge). Hvis du bliver mødt af både push + call er det et fold.