NL $100 - Interessant riverspot

#1| 0

Party Poker $100 USD NL Texas Hold'em

Seat 5 is the button
Total number of players : 6
Seat 4: xx
Seat 6: VILLAIN ( $117.09 USD )
Seat 3: HERO ( $167.39 USD )
Seat 1: xx
Seat 2: xx
Seat 5: xx

VILLAIN posts small blind [$0.50 USD].
aMadSeal posts big blind [$1 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to HERO 2 2

xx folds
HERO raises [$3 USD]
xx folds
xx folds
VILLAIN calls [$2.50 USD]
xx folds

** Dealing Flop ** A 3 4 Pot: ca. 6$

VILLAIN checks
HERO bets [$4 USD]
VILLAIN raises [$12 USD]
HERO calls [$8 USD]

** Dealing Turn ** 2 Pot: ca. 29$

VILLAIN bets [$18 USD]
HERO calls [$18 USD]

** Dealing River ** A Pot: ca. 64$

VILLAIN bets [$34 USD] (Han har ca. 50$ bag sig.)

HERO??

Jeg folder normalt på floppet, men jeg tænkte, at han nok var ude i noget sjov pga. mit image. Desuden vurderede jeg, at han ikke ville bette videre på turn, hvis han ikke havde en god hånd. Så jeg kunne ramme 5'eren eller tage potten fra ham, hvis han checkede turn.

Jeg var meget i tvivl, om det er +EV at raise all-in her. Hvad kan Villain have?

Villain har spillet 18/13/6

30-08-2008 23:11 #2| 0

Helt klart et push på riveren.

AK og alle flush betaler, måske betaler en rigtig donket 5'er dig også :)

Og med den aggression factor, kan han nemt have fløden.

30-08-2008 23:32 #3| 0

@Kasper

"AK og alle flush betaler, måske betaler en rigtig donket 5'er dig også"

Ja, måske... Men hvor ofte er det lige, han har AK og bagdørsflush her? Desuden tvivler jeg på, at en 5'er betaler et raise AI som spillet.

31-08-2008 01:43 #4| 0

Jeg vil også sige push på river. Hvis du sætte ham på overset i dette spot, så skulle du have gjort det på flop eller turn, hvor du bare caller ned (flop call donket, turn call fint). Både turn og river er ønskekort når du nu vælger at floate med dit underpar / gutshot. Tror også AK betaler af her, men du har ret i at 33 og 44 også er meget sandsynlige - Så fold flop eller gå linen ud ;-)

31-08-2008 01:45 #5| 0

Du har allerede taget beslutningen via dit flop- og turncall og derfor er det selvfølgelig et klart push.

Hvis du ikke vil raise river som spillet, skal den hånd foldes på floppet, hvilket jeg egentlig også ville have gjort 100/100 gang i det spot.

31-08-2008 08:01 #6| 0

Hvad skal betale mig af?
Han raiser AK preflop, så den har han sjældent.
AQ har i så fald taget en mærkelig linje, især på riveren.
Ax tvivler jeg stærkt på.

Det virker som om, at I vil gå all-in, udelukkende på baggrund af hvad vi har.

31-08-2008 19:34 #7| 0

Ludo - hvad vil du ellers have gjort? Vil du checke river? Du kan lige så godt prøve at gå AI, da der er en del muligheder han vil calle alligevel ..

31-08-2008 19:36 #8| 0

Det er da et kæmpe klart Autoskub. Du er kun bange for 33 eller 44, og så har vi fået os en kæmpe cooler og rebuyer.

Der er super mange hænder som betaler dig af her.

31-08-2008 22:54 #9| 0

Jeg er bestemt også "bange" for A2, A3 og A4 som alle er sandsynlige, da de raiser floppet.

Det er bestemt ikke et "autoskub" i min bog. Jeg kan ikke se ham kalde med 5'ere, da en sane spiller ikke skubber AK/AQ.
Flushen kan han næsten kun have, hvis han har bluffet floppet, især da A'et i farven kommer på river.

Efter min mening er hans range meget snæver som spillet, og derfor tror jeg efter at have tænkt en del over det, at et call er bedst.

@Lollebabz og GunsPats

Hvilke "mange hænder" er det, der betaler mig af her? Og er de sandsynlige med den linje, han har taget?

01-09-2008 14:00 #10| 0

Jeg mucker floppet som du selv er inde på.

Jeg kan slet ikke forestille mig bare at calle river her. Jeg rester any day, og forventer any 5, any flush og any A betaler mig af.

Det er NL100 altså, hvad er chancerne for villain er en fastplayer?

01-09-2008 14:08 #11| 0

A5 og 56 virker meget usandsynlige hvorfor du har et nemt hejs på turn imo.
Går ud fra du kalder for at få ham til at skyde igen, men med så mange draws ude, risikerer du scarecards for både hans og din hånd, og dermed mindre action mod draws, og made hands ala A4.

Riverbettets størrelse virker obv som value (han bluffbetter ofte højere, right?) og jeg tror ikke der er den helt store forskel på om du moser eller betaler.

01-09-2008 15:21 #12| 0

Jeg synes turn er std spillet - jeg raiser ikke turn, da jeg går ud fra Villain folder næsten alt, undtagen straighten, og oversets folder han sandsynligvis heller ikke. Vi vil gerne have ham til at forsætte sit eventuelle bluff, og skulle han virkelig have to par (hvilket jeg personligt tvivler på), så skal han ikke jages væk.

@ Ludo

Riverspillet er et rest anyday - nogle gange, som disse, så bliver du nødt til at bare at kigge på din hånd og håndens forløb, og derved opveje dette ift hvad du regner med at få action fra. Din hånd er sick, sick underreppet, hvis du blot caller river - folk dukker op med de mest underlige hænder nogle gange.

Villain kan nemt have semibluffet floppet med enten A5 eller 55, eller have CR sin OESD. Desuden veksler han sandsynligvis også PF, så AK er også likely, bestemt også AQ.

Du skriver du er bange for to-par kombies som har fyldt op på river - Likely ja, men oftest tager han en anden linje, når der ligger 4 kort til en str8 derude, det taler i den grad også for, at vi skal shove river.

05-09-2008 16:14 #13| 0

@ManCini

Tak for kommentaren. Rart med en længere begrundelse.

For at afslutte hånden havde han 5 6 som nok havde betalt et skub. Lige den hånd er en af de få flush-muligheder, jeg kan sætte ham på.

Jeg er vist den eneste, der kun vil kalde her, så det er nok et skub. Der er to væsentlige faktorer her, og det er, at min hånd er underreppet, og at det kun er NL100, hvor de nok ikke folder 5'eren til et skub.

05-09-2008 16:21 #14| 0

Wow, du er sgu blevet weak på dine gamle dage bassemand.

Shove it.

05-09-2008 16:44 #15| 0

Det føltes også som at være weak! :)

Godt at man kan blive sat på plads af Pokernet.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar