NL $100 - kommentarer?

#1| 0

$100 NL på Interpoker!

Villian er TAG (stats i PT: VP$IP 15.8% - PF raise 4.76% - TOT AGGR. 3). Han virker rimelig lige til...

Mit table-image er TAG.

Game #603160493: Texas Hold"em No Limit ($0.50/$1) - 2005/05/03 - 14:41:14 (ET)
Table "Cannonade" Seat 3 is the button.
Seat 1: StormusDK ($109.75 in chips)
Seat 2: Ozymandia ($30.61 in chips)
Seat 3: Fingerfox ($109.75 in chips)
Seat 4: leofogt ($97 in chips)
Seat 5: CKid ($31.50 in chips)
Seat 6: Flymo_1 ($29.50 in chips)
Seat 7: Midnight2 ($106.25 in chips)
Seat 8: Thorin sits out
Seat 9: bestbuy82 ($41 in chips)
Seat 10: Mrzorg ($92.50 in chips)
leofogt: posts small blind $0.50
CKid: posts big blind $1

----- HOLE CARDS -----
dealt to StormusDK J J
Flymo_1: folds
Flymo_1 sits out
Thorin sits back
Midnight2: folds
Mrzorg: folds
StormusDK: raises to $4
Ozymandia: folds
Fingerfox: calls $4
leofogt: folds
CKid: folds

----- FLOP ----- 9 4 T
StormusDK: bets $8
Fingerfox: raises to $24
StormusDK: calls $16

----- TURN ----- 8
StormusDK: checks
Fingerfox: bets $30
StormusDK: calls $30

----- RIVER ----- 9
StormusDK: bets $10

Kommentarer?
Jeg skal nok komme med begrundelser osv. senere...

/Michael

04-05-2005 03:10 #2| 0

Den eneste hånd du kan slå, som samtidig kan kommer så langt, ser jeg som A10, K10 -måske- Q10. Jeg havde foldet da 8"eren rammer på river - for kedelige potodds til dine 10 outs.

Hvad prøver du at opnå på river? Blocking bet?

- Asger

04-05-2005 03:50 #3| 0

Det ender vel med at vi får en "Jeg havde ham på AK"

04-05-2005 03:53 #4| 0

Hvad mener du med ligetil? Kan han finde på at raise det flop med QJ?

Hvis svaret er ja er dit flopcall ok, men så skal du folde turn (eller lave en stop&go hvis turn er blank)

Er svaret nej har han et set/overpair/2 par her (hvis han er bare nogenlunde) og du bør folde.

Jeg ved ikke hvad du vil opnå med dit river bet - du får ikke nok value ud af ham hvis han har et overpair (den eneste tænkelige hånd du stadig (EDIT : endelig) er foran) og han raiser dig tilbage i flæsket hvis han har huset. Når du er kommet hertil må du have besluttet dig for at han har et overpair så bet noget fornuftigt som du tror han vil calle.

04-05-2005 14:16 #5| 0
OP

@ fedesen
Dejlig kommentar – virkelig brugbar!

Som jeg ser det, kan han spille mange hænder på den hér måde… Et call PF (hér kan det både være en dreng og en pige) – raise på floppet for at se om jeg bare har bettet mine overkort – et bet på turn da jeg ikke viser styrke ved selv at bette – så kommer river-spillet så (som jeg kan se der ikke er enighed med mig om). Altså, som jeg ser det kan det nemt være ATs, KTs, ja måske endda QTs som han spiller PF pga. positionen. Vi kan hurtigt blive enige om, at der er ENDNU flere hænder som har mig slået, men AA, KK, QQ havde han raiset PF så dem udelukker jeg (mere eller mindre).

Som jeg ser det har jeg ingen ordentlig info på noget tidspunkt, derfor kommer jeg til at halte igennem hånden – også givet hans bedre position.

Grunden til jeg smider river-bettet ud er, at jeg ikke nødvendigvis ser mig slået. Hvis jeg checker til ham, pusher han sandsynligvis og jeg folder. Ved at smide bettet ind (block-bettet som Asger_b siger – bestemt ikke et valuebet! (9 er jo også et slags ”scarecard”, da det laver en flush mulighed, hus osv.)) får jeg ham forhåbentlig til at flat-calle og få et ”billigt” showdown – et showdown der ville være dyrt hvis jeg checker til ham! Umiddelbart vil jeg sige at jeg kun er foran 1/10 gange mod ham på river og hvis jeg smider $10 ind får jeg det som jeg gerne vil have det. Hvis han så kommer OTT, folder jeg.

Er jeg helt ved siden af hér…?

/Michael

04-05-2005 15:46 #6| 0

"men AA, KK, QQ havde han raiset PF så dem udelukker jeg (mere eller mindre)."

Der ingen såvidt ingen grund for firefox til at skulle reraise dig preflop, han er vel mere interesset i at få en ekstra caller med her og så byde ud på floppet som han så gør, da det er et relativt ufarligt flop for ham.

Epix

05-05-2005 23:14 #7| 0

Et blocking bet kan ikke være $10 i en $60 pot og være effektivt, det er nødt til at være $25. Hvis villian er smart er det let at se at du har en hånd du gerne vil til showdown med (men ikke er meget for at betale dyrt for det) og det gør det meget svært for ham at lave fejl.

Det er også usandsyligt at du kan få ham til at tro at du nu har fået flushen, man skal da være mere end almindeligt ked af penge hvis man spiller A K/A Q som dig i denne hånd, hvis han er observant kan han nok godt se at du har en enkelt 7/J og gerne vil til showdown.

Endte hånden med at han lavede et raise du ikke kunne calle?

06-05-2005 13:05 #8| 0
OP

@ jarwohl
Mit blocking-bet kan meget vel have været for småt - det vil jeg give dig ret i. Men det fik den ønskede effekt...- han callede $10 på river og muckede derefter. Pyhh! Den går helt sikkert ikke på højere limits, det er også en af grundene til at poste hånden. Vil gerne lære lidt af fejlene.

Så mit bedste bud var, at han sad med AT/KT.

Jeg spiller ikke denne hånd optimalt, men hvordan ville folk ellers have spillet den?
Skal jeg smide TP + OESD ned på turn til hans bet?
Hvad hvis jeg caller, skal jeg så check/folde, check/calle evt. pushe river?

Hader efterhånden mere og mere at spille JJ - man føler sig sku aldrig sikker på den handske!!

/Michael

06-05-2005 19:46 #9| 0

Jeg har prøvet at give mit besyv med, men jeg er meget interesseret i at høre hvad andre siger. Den største grund til at jeg poster kommentarer er også for selv at få kritik på min tankegang.

06-05-2005 20:41 #10| 0
OP

@ jarwohl
Jeg tror heller ikke han sætter mig på to , men jeg better jo ud da den anden 9er falder - det ville vel også få ham til at bremse lidt...!?

Mht. at lave et blocking bet på $25 istedet for $10 kan jeg sagtens følge. Jeg tror bare tankegangen på det tidspunkt var "så er jeg inde med alt for meget samlet"...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar