Har lige sat mig på begge borde og har derfor ingen reads...
Hånd 1)
Party Poker No-Limit Hold"em, $ BB (9 handed) converter
MP1 ($94.92)
MP2 ($99)
MP3 ($79.2)
Hero ($100)
Button ($97.9)
SB ($131.19)
BB ($195.5)
UTG ($63.32)
UTG+1 ($125.15)
Preflop:/ Hero is CO with Q♦, Q♥. Hero posts a blind of $1. SB posts a blind of $0.5.
UTG calls $1, UTG+1 calls $1, MP1 calls $1, 1 fold//, MP3 calls $1, Hero (poster) raises to $4/, 3 folds//, UTG calls $4, UTG+1 folds, MP1 calls $4, MP3 folds.
Flop:/ ($18.50) T♠, J♣, 5♥ (3 players)/
UTG checks, MP1 checks, Hero bets $10/, UTG raises to $35/, MP1 folds, Hero ???
Hånd 2)
Party Poker No-Limit Hold"em, $ Hero (7 handed) converter
CO ($118.45)
Button ($81.55)
SB ($90.35)
Hero ($99)
UTG ($113.7)
MP1 ($101.6)
MP2 ($322.05)
Preflop:/ Hero is BB with J♦, 8♠. SB posts a blind of $0.5.
3 folds//, CO calls $1, 1 fold//, SB (poster) completes, Hero checks.
Flop:/ ($3) Q♦, 9♣, T♦ (3 players)/
SB checks, Hero checks, CO bets $3/, SB folds, Hero raises to $7/, CO calls $4.
Turn:/ ($17) T♣ (2 players)/
Hero bets $12/, CO raises to $24/, Hero raises to $40/, CO calls $16.
River:/ ($97) 4♦ (2 players)/
Hero bets $51 (All-In).
Final Pot:/ $148
Hånd 1) - Smider jeg den bare hér og venter på reads og en bedre chance...?
Ellers nogen kommentarer til hånd 2?
Michael
NL $100 - kommentarer?
Til hånd 1 kan jeg foreslå den her tråd:
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=59271
Hånd 2:
Når du nu vælger at checkraise, hvorfor raiser du så så lidt? Personligt vil jeg skyde lige ud i feltet, da der oftest vil være nogen der kan li" noget ved dette flop. Du vil desuden nødigt se den blive checket igennem, hvorefter der falder en gratis ruder, 10"er el. lign. på turn. Men generelt: når du raiser, raiser du for lidt, dvs. du giver din modstander gode odds til at drawe ud på dig.
Jeg håber du vandt hånden...
Peter
Hånd 1: Jeg ville calle og bruge min position (noget som der ikke er i hardgrooves hånd) til at se hvad han laver på turn.
Hånd 2: Hvad hardgroove siger.
@ Hardgrove
lol, den tråd du poster her jeg endda selv svaret på... Der kan man bare se! : ) Men føler det meget svært når man sidder i situationen..
Og når det er ens egen penge har man ikke så meget lyst til at re-raise all-in og håbe han overspiller AJ eller KJ, vel? ;)
@ jarwohl
Hehe nej.. : )
Problemet er hér, at hvis jeg caller vil han med stor sandsynlighed gå all-in på turn (regardless of the card) med sine sidste $23...- og hvad gør jeg så hvis det er A eller K der falder?!
Så som jeg ser det smider jeg enten på floppet eller spiller for alle mine penge (i dette tilfælde har jeg ham dog dækket...).
Spørgsmålet er så bare - hvis jeg sætter ham all-in på floppet - om der er noget fold equity indblandet så dette måske er det rigtige...?! (hvis jeg vel og mærke vælger at spille hånden).
Oh, jeg havde ikke lige lagt mærke til han havde så lidt tilbage...
Well... så hælder jeg vist til et fold.
@hånd1
Hælder også til et fold, men AJ bliver ofte spillet ekstremt hårdt her. Problemet er, at man ikke bliver klogere, inden den næste stak jetoner kommer flyvende.
@hånd2
Man er slået af KJ, TT, T9 og 2 rudere, men har han det. Efter både flop og turn raiser han og kalder derefter dit reraise. Han har nok JT og raiser på henh. sit gode draw og ved synet af den 3. 10"er. Hvis du er slået her, så har han altså spillet den flot.
Hånd 1:
Jeg forstår ikke hvorfor du raiser så lidt preflop?? Der er fire limpere og alligevel raiser du kun til 4 BB. Personligt ville jeg være oppe på en 7-8 stykker med så mange limpere, specielt da du spiller 0,5/1 hvor de jo gerne betaler.
Da floppet så kommer, better du kun 10??? Med en pot på 18,5 ville jeg personligt op og skyde en 15-16 stykker. Altså du skal jo have nogle skillinger ud af din flotte hånd, plus at de heller ikke skal have så gode odds til at draw out på dig. Et andet problem med din weak"e betting er at det åbner op for bluffs. Lige præcis den situation der er på tale her, kan netop være et resultat af din weak"e betting, men på den anden side set, kan han også have en monster. Pointen er, at du til en vis grad selv er skyld i nogle af de svære situationer du kommer i, eksempelvis denne. Jeg siger ikke at du kan undgå alle de svære situationener ved at være mere aggresiv i din betting, men du kan mindske dem.
Når situationen nu alligevel er kommet til dette, så ville jeg selv folde. Problemet er, at du intet kender til manden, og at det derfor næsten er umuligt at bestemme hans hånd. Desuden har du ikke investeret så meget i potten, så let it go og vent på at kender manden noget bedre og så bust hans ass.
Hånd 2:
Jeg er enig med ovenstående. Bet lige ud i dem, men hvis du vælger at checkraise, så gør det ordentligt. Det virker som om du generelt er for passiv, vær aggresiv.
Aggresiveness is the key in no limit hold"em!