NL $100 Tour hånd

#1| 0

Hvad mener I om mit fold her? Med al den action der er foran mig bliver jeg lidt urolig.

***** Hand History for Game 1213476735 *****
NL Hold"em Trny:7387283 Level:2 Blinds (10/20) - Tuesday, November 23, 13:14:57 EDT 2004
Table Multi-Table(142909) Table #8 (Real Money)
Seat 9 is the button
Total number of players : 10
Seat 1: TenthPlanet ( $1000 )
Seat 2: Nate366 ( $1041 )
Seat 3: sakookika ( $3542 )
Seat 4: manoli9s ( $820 )
Seat 5: CaseDogger ( $445 )
Seat 6: grnmax ( $965 )
Seat 8: Milfhunter2K ( $945 )
Seat 9: PurpleMoon ( $1512 )
Seat 10: THE_ROCKIT ( $905 )
Seat 7: smithjbb ( $1055 )
Trny:7387283 Level:2
Blinds (10/20)
** Dealing down cards **
Dealt to Milfhunter2K [ Qd Qc ]
Nate366 folds.
sakookika folds.
manoli9s raises [150].
CaseDogger is all-In.
grnmax folds.
smithjbb calls [445].
Milfhunter2K folds.
PurpleMoon folds.
THE_ROCKIT folds.
TenthPlanet folds.
manoli9s calls [295].

23-11-2004 20:44 #2| 0

Forstår slet ikke hvordan du kan folde den hånd...

23-11-2004 21:20 #3| 0

Jeg kan godt forstå dit fold. Jeg går ud fra det er en SnG, og her er det virkelig vigtigt at huske på "man kan ikke vinde en turnering i de første hænder, man kan kun tabe den". Med de tre folk i potten, inklusiv et all-in, så er der god chance for både esser og konger, eller måske AK i hvilket tilfælde du så vil være oppe imod et coinflip. Og et coinflip tidligt i en SnG er ikke værd at tage.

23-11-2004 22:05 #4| 0

Det er en multi table tour ( table 8 ) i følge de øverste linier.
Jeg tror det er en 50/50 om man skal folde her.
Personligt er det et fold for mig. Jeg betaler ikke 100 $ for måske at ryge ud tidligt, hvis modstanden er overkommelig og man måske kan spille sig til sin stack fremfor at ryge all in.
Hvis jeg havde været lowstacked havde det været en anden sag. Hvordan endte hånden ?

23-11-2004 22:27 #5| 0

Den her hånd er faktisk ret spas.

Jeg antager i det efterfølgende, at modstanden er ret blød i bedste Party stil.

Open raiseren kan have en bred vifte af hænder, så ham bør man ikke være så bekymret for, da du kun er i problemer imod 2 af disse. Calleren af all in movet har nok heller ikke KK eller AA, da han med disse hænder nok havde reraiset all in for at isolerer all in spilleren.

Hvor efterlader det dig?

Well, jeg havde nok presset chipsene i potten her. I langt de fleste tilfælde, vil open raiseren folde, og du skal derefter primært koncentrere dig om at slå smithjbb (all in calleren), som jeg altså ikke umiddelbart placerer på kongerne eller esserne.

Selvom spilleren der er all in viser KK eller AA, vil du altså stadig komme godt ud af situationen, hvis smithjbb har en hånd som 77-JJ, AJ, AQ er AK.

Jeg tror din EV i dette tilfælde er ganske pæn, og så er det jo altid rart at skabe en god chip position tidligt i en større turnering.

Det skal dog siges, at ovenstående er baseret på, at det er den klassiske gruppe af Party LAGs du er oppe imod her. Har du siddet igennem hele turneringen og tænkt "det her er det tighteste bord ever", er et fold ganske givet den korrekte beslutning. Samtidig hjælper det bestemt, hvis all in spilleren netop har taget et stort beat og derfor er lidt på tilt. Det ved calleren nemlig også, hvilket forøger antallet af hans sandsynlige handsker.

Du giver lidt få oplysninger til, at man kan lave en rigtig dyb analyse, men nu har jeg forsøgt alligevel.

/Mikael

23-11-2004 22:35 #6| 0

call!

25-11-2004 01:08 #7| 0
OP

Jeg vi sige at modstanden var ret variende. Som det nu er med Partys turneringer handler det mest om hvorvidt man med sin AA/KK kan blive doblet op af en med 86s der liiige skal se om man bluffer.

Det er level 2 og heldet er indtil videre gået uden om mig.

Nåh, resultat følger...

manoli9s havde AJs
CaseDogger havde KK
smithjbb havde AQo

Jeg havde nok pushet hvis smith havde foldet (det var faktisk hans call der gjorde udslaget) selv om det nok var ham jeg skulle bekymre mig mindst om. Men hey! Det er da rimeligt frisk at calle halvdelen af sin stack med AQ efter et reraise??? Spørgsmålet her bliver jo så om han vil folde til mit evt. all in raise når han allerede har halvdelen af sin stack inde.

En note til brug for andre folk: Jeg har bemærket i denne tour med et noget højere buy in end jeg er vandt til at det egentlig er bedst bare at calle preflop med sine stærkeste hænder og få en anden til at bette hånden for sig.

Som regel er der en der skal prøve at raise for at tage blinds + limpers. Checker man så til vedkommende på floppet vil han typisk byde igen som vi alle har lært er god powerpoker stil. Her kan man så vælge om man skal lukke sækken om ham med et checkraise eller give ham en chance mere på turn. Jeg er nok fortaler for et flop checkraise all in da han før eller siden vil ramme noget.

25-11-2004 11:30 #8| 0

Pas på med den filosofi med at syne med stærke kort og forhøje med halvstærke. Gode spillere vil lægge mærke til det, og lykkelige syne efter dig for at knække dine høje par med to lave par. Og princippet er helt forkert, hvis blinds er høje.

Selv foretrækker jeg altid at forhøje både med halvstærke og stærke kort. Det definerer modstanden lidt mere. Men det er nok også forkert, sommetider skal man limpe med KK.

Men det er længe siden jeg har spillet turneringer, så måske er det bare vrøvl, jeg lukker ud.

Kim

25-11-2004 12:37 #9| 0

@Kim

Generelt bør du ikke limpe med KK eller andet med mindre der er en ekstraordinær grund til det. Jeg finder meget få situationer, hvor jeg ønsker at limpe med et højt par. Jeg gjorde det med AK UTG i går, men det var også en speciel situation, hvor jeg mener et limp var det rigtige play.

Risikoen ved disse moves er simpelthen for store i en turinering. Dette gælder også fedesens "lad andre byde for dig" strategi. Rammer modstanderen et godt flop, kan det meget vel være adios, da du aldrig kan placere ham på noget som helst. Han tror du er svag, hvilket du selvfølgelig ved, og derfor bliver det svært at lægge AA ned på et eller andet småkoordineret 9 high board.

Han kan jo bare have ramt top par?

Nej, så hellere raise og tynde feltet og tage kontrollen. Hvis ikke AA kommer all in pre flop vinder de som regel en lille pot. Risikoen ved at gå efter en home run er simpelthen for stor.

/Mikael

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar