NL $1000, 6 handed
Hero, BB $1000
Villain, UTG $ 1500
Read: Har spillet lidt med villain tidligere, eneste read er: "kan stjæle i position med air".
Første hånd ved bordet. Hero får A♥ K♦ i BB.
Pre-flop
Villain limper, alle folder, hero raiser til $50, villain caller.
Flop (pot $105), K♠ 9♠ 4♣
Hero better $100, villain click-raiser, hero caller.
Turn (pot $505) 10♦
Hero checker, villain better $230, hero skubber med $750.
Standard play?
Kommentarer til alle streets er velkomne.
Spiller I hånden anderledes uden reads?
NL $1000, AKo i BB vs UTG limp
Spiller hånden på samme måde. Jeg vil skyde ham på et flushdraw
Som jeg ser hånden er du ude og forære din stack væk med TPTK.
44 virker umiddelbart som den mest sandsynlige hånd vi er bange for, evt. 99.
Sandynlige hænder vi slår er noget i stil med KQ/KJ/A9 og flushdraws.
Jeg kan ikke lide at calle turn, da river bliver svær/uprofitabel pga. OOP samt usikkerhed om villains styrke.
Desuden vil et call give en pot på $960 med $520 tilbage i stacken. Med et bet/skub fra villain på river er potten så stor ifht. vores call at det svært ikke at betale af alligevel.
@ hostrup
Så du check-folder turn? Mod en villain hvor vi har dette read?
Well, siden du er så tidligt i sessionen, kan det være klogt at gå deep med TPTK. Det betyder at dine modstandere har mindre tilbøjelig til at bluffe dig i resten af din session, og det gør derfor dine beslutninger lettere.
Omkring selve hånden, så ser man jo normalt kun 2 typer hænder, der limp-caller på et 6-handed bord: SCs og set-spiking pockets. Man må forvente at villain er rimelig nok til at open-raise 99+ og KQ/KJ, hvorfor du altså enten facer 444 eller 67/78♠. Hans betstørrelse antyder selvfølgelig, at han ikke er specielt bange for flushdrawet, og dermed selv sidder med det. Omvendt er der rigtig rigtig mange, selv på NL1K, der har et ret weak bettingpattern, så det er svært at aflede noget decideret afgørende. På den anden side er folk jo også helt tossede med (semi-) bluffe nye folk ved bordet, og sammenholdt med det indledende argument, er det måske en fin nok linje.
Havde turn i øvrigt slået en spar, er et C/F selvf. at foretrække.
- AB
Villain foldede til Heros push.
Flushdraw virker sandsynligt, selvom der selvfølgelig er mulighed for at pushet har foldet dårligere made hands, jvf post 23:47.
Hvis nogen er uenige i at check-pushe på turn synes jeg det kunne være interessant at høre alternative linjer.
@asger_b
Tak for kommentar, gode betragtinger. Jeg er enig i
1) C/F til turn-spar
2) TPTK tidligt i session (med måde selvfølgelig)
3) Villains bet på turn ligner et flushdraw/steal/weak hand
Ang. villains pre-flop range:
Gode aggressive spillere open-raiser oftest alle hænder eller bruger alternativ et mix a la det du beskriver.
Jeg synes dog der er rigtig mange lidt mere passive spillere - som ikke nødvendigvis spiller med hovedet under armen - der standard limper og ofte efterfølgende caller et raise med KJs/A9s o.l. Derfor synes jeg sagtens man kan forvente disse hænder, medmindre man har specifikke observationer som siger det modsatte.