NL $1000 JTs på flop

#1| 0

***** Hand History for Game 6812762390 *****
$1,000 USD NL Texas Hold'em

Seat 3 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: glider15 ( $1,417 USD )
Seat 3: JackDempsey_ ( $2,217.11 USD )
Seat 4: BigBossu ( $1,029 USD )
Seat 5: memyzelf ( $2,164 USD )
Seat 6: HERO ( $1,683 USD )
Seat 2: Make______Me ( $1,321 USD ) <------- VILLAIN

BigBossu posts small blind [$5 USD].
memyzelf posts big blind [$10 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to HERO T J

HERO raises [$35 USD]
Make______Me calls [$35 USD]
JackDempsey_ folds.
BigBossu folds.
memyzelf folds.

** Dealing Flop ** 6 T A

HERO bets [$60 USD]
Make______Me raises [$190 USD]

HERO???

Villain er 35/29/1.6

24-02-2008 00:42 #2| 0

(villains flop AF er 2.6)

Jeg 3-better til $666 og kalder push, men den er close

24-02-2008 00:59 #3| 0

Nu kender thyssen obv villain og kan måske fortælle noget om hans range. Jeg har ham på en meget smal range givet hans stats og boardet - Noget ala 666, 89, KQ, bluff og måske AT. Ser ham ikke have et A særlig ofte?

Jeg ved ikke om jeg er enig i thyssens linje - Hvad ønsker du at opnå ved at 3bette? Vi er vel kun godt inde mod 9s8s, hvis han sender stacken til midten. Tror jeg caller og c/r AI på næsten alle turns.

ChrisJ

24-02-2008 01:05 #4| 0

Vi ønsker at bluffe ham af en masse bedre hænder og have ok equity mod hans callingrange.

Hvis vi caller og CR'er turn får vi mere FE, men langt mindre equity. Jeg foretrækker flop 3bet - det giver også bedre balance når vi har et set i esser.

24-02-2008 01:16 #5| 0

Xizor, hvilke bedre hænder er det du tror han har her? Jeg tror det er yderst sjældent hans holding er Ax - måske AJ, hvilket er den eneste bedre hånd han folder.

24-02-2008 09:36 #6| 0

Jeg fik oplyst villains flop AF som 2.6 over MSN.

VIllains "maniac"-agtigevt pf-stats 35/29 gør nok at hans range er ret lille preflop: noget a la små par, ace-rag hænder, suited broadway og den slags. r6

Villain må forventes at 3-bette ret mange hænder, men jeg ved også med mig selv at jeg sjældent 3-better fra UTG+1 med ATo og den slags fordi der er mange spillere bag mig samt at UTG-åbneren normalt har et lidt snævere range end normalt, så jeg kunne godt se mig selv kalde med AT som UTG+1 her.

En flop AF på 2.6 er ok aggresiv men jeg forventer dog at han har nut flush draw, big draw, et godt top par, to par eller set samt måske et-par hænder eller air indimellem.

Sets: 666 er absolut muligt, TTT er statistisk usandsynligt da vi har en T og AAA vil nok rr preflop
To par: A6, AT er muligt. Vi har ok equity mod A6 men er skidt inde mod AT
Big draws: KQs, 78s, 79s, 98s er alle mulige og vi er pænt inde
Et par: mod Tx, Ax er vi ret godt inde

Man skal nok lege lidt med pokerstove samt sætte %'er på de pågældende ranges. Rent kombinatorisk er der:

Sets: 6 + 1+ 6 = 13 set kombinationer
To par: 9 + 6 = 15 to par kombinationer
Draws: 4 kombinationer (muligvis lidt flere da villain godt kan have K9s, K8s, Q9s og den slags)
Et par: svært at vurdere, men da villain ikke altid raiser disse, så kan vi måske sige vægtet 10 kombinationer
Air: altid 10% :)

Ialt 22 kombinationer hvor vi er skidt inde, 9 50-50 kombinationer, 14 kombinationer hvor vi er godt inde. Plus lidt air hvor vi også er godt inde.

Måske er det lidt tættere end jeg oprindelig troede.

Måske er det også fint at tage den passive linje og kalde flop-raiset og se turn an.

Jørn

24-02-2008 10:23 #7| 0

Uden at kende Villain supergodt er jeg ret sikker på, at han vil raise AT, TT, KQ osv preflop, når han har 29 i PFR%.

Dog har han reraiset et par gange, hvor BB har flatcallet reraiset til f.eks. 135. BB er bordets fisk, som dog er svær er spille postflop, hvis man ikke har ramt, da han er ret utilregnelig.

Det kan derfor være, at Villain ikke gider reraise her med semi-svage holdings, da det nemt bliver en trevejs pot.
Omvendt taler det for at kalde med disse hænder, da det er usædvanligt, at BB ikke kalder preflop.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar