NL $200, 3rd barrel?

#1| 0

Hånd 1:

Party Poker No-Limit Hold'em, $2 BB (5 handed)

SB ($219.92)
BB ($205.75)
Hero ($481.15)//
MP (Villain)/ ($253.48)//
Button ($200)

Preflop:/ Hero is UTG with Q, A.
Hero raises to $8/, MP (Villain)/ calls $8, Button folds, SB folds, BB folds.

Flop:/ ($16) 8, 6, K (2 players)/
Hero bets $14/, Villain calls $14.

Turn:/ ($44) 3 (2 players)/
Hero bets $41/, Villain calls $41.

River:/ ($126) J (2 players)/

Hero?

Villain er 35/17/1.05

Hånd 2:

Party Poker No-Limit Hold'em, $2 BB (5 handed)

MP ($234.15)
Button ($204.70)
SB (Villain)/ ($181.25)//
BB ($77.71)
Hero ($199)//

Preflop:/ Hero is UTG with T, 8.
Hero raises to $8/, MP folds, Button folds, SB (Villain)/ calls $7, BB folds.

Flop:/ ($15) 7, 2, 9 (2 players)/
Villain checks, Hero bets $13/, Villain calls $13.

Turn:/ ($41) 4 (2 players)/
Villain checks, Hero bets $35/, Villain calls $35.

River:/ ($111) 4 (2 players)/
Villain checks, Hero?

Villain er 57/9/0.42

18-04-2008 13:20 #2| 0

Jeg vil aldrig begive mig ud i at 3barrel bluffe donks. Hvis dine eneste reads er PT stats så ville jeg heller ikke skyde 2barrels. I begge spots syntes jeg altid man bliver kaldt af any K/any 9.

Bare skyd når du rammer, de skal nok calle dig ned.

18-04-2008 13:28 #3| 0

Dont like 3rd barrels her - readless.

Synes ikke brættet er så drawy i nogen af tilfældene - og sætter nok farten ned på turn - for evt. at bluff river hjem

Medmindre fjenderne floater meget - så fyrer jeg ikke den 2nd kugle her... Særligt i hånd 1, da et call i bedste falde begrænser dine outs til 3 (A)

18-04-2008 13:33 #4| 0

@Flodslag

Jeg skyder 2nd barrel for at få Villain til at smide K9-KQ.

18-04-2008 13:39 #5| 0

skyder ik 3.barrel i hverken af hænderne

18-04-2008 13:40 #6| 0

@Flodslag

Jeg skyder 2nd barrel for at få Villain til at smide K9-KQ.

Tror ikke han folder hvis han sidder med dette :P

18-04-2008 13:43 #7| 0

Hvis du skal gøre det, er hånd 2 bedst at gøre det på (læs: mindst ringe) imo.

18-04-2008 15:50 #8| 0

Stats på dine modstandere + bordets tekstur indbyder ikke til 3. barrel imo. Jeg tror i øvrigt heller ikke jeg skyder på turn i hånd 1

18-04-2008 15:55 #9| 0

Villain er CS i begge hænder, så noway han smider toppar til en 3. barrel.

18-04-2008 16:05 #10| 0

Christ, jeg glemte en vigtig detalje i hånd 1.

Jeg havde udelukkende vist gode hænder op, hvilket var årsagen til, at jeg kan skyde 2. og evt. 3. gang.

Mht. 2nd barrel i hånd 1. Er det ikke ret standard, når man sætter Villain på en svag hånd som 2nd pair eller Kx? Villain er trods alt lidt over 1 i aggression.

Okay, hånd 2 skal der ikke skydes igen pga. Villains stats. Jeg sad med en ven, og vi satte ham på en 7'er.
Den troede jeg, at man kunne skyde ham af, men han kaldte 81$ med 67o.

Lad mig lige høre om det ændrer noget i hånd 1, at jeg kun har vist gode hænder op? Også mht. 2nd barrel?

18-04-2008 16:11 #11| 0

Hånd 1: Jeg checker på turn, og hvis jeg skyder turn så skyder jeg aldrig river - han har fortalt han ikke lægger sig.

Hånd 2: Fold preflop - SC og lign skal man have position for de er profitable, så ville aldrig raise UTG med dem. Som spiller Check river, han sidder med en 9er og caller dig ned.

18-04-2008 16:28 #12| 0

@Ludo

Jeg synes stadig ikke 2nd barrel kan retfærdigøres i hånd1. Bordet er så forfærdelig tørt, at villain næsten altid har noget.

Når han coldcaller preflop tænker jeg allerede pocket pair, da han så coldcaller cbet, vil jeg sætte hans setrange forholdsvist højt.

"Jeg skyder 2nd barrel for at få Villain til at smide K9-KQ."
Villain har vel så godt som aldrig K9-KJ her?

18-04-2008 16:50 #13| 0

HÅND 2:

"Jeg havde udelukkende vist gode hænder op, hvilket var årsagen til, at jeg kan skyde 2. og evt. 3. gang." - Dette er næppe relevant mod IKKE TÆNKENDE spillere...og dem er der mange af... ;)

en note:
Hvis du antager villain som en der har overvuderer sine hænder, og chaser små draws, så er det somregel sværere at få ham til at folde - og det er jo som sagt en af de største sidegevinster ved et semibluff....

Hvis du tror han er en abc tight spiller så er semibluffs på flop og turn ofte ret standard... Dog kan jeg se at din modstander ikke har reloadet sin buyin, hvilket ofte betyder "dårlig spiller", og dårlige spiller caller som regel alt for meget...Derfor er en 3rd barrel ikke klogt her, da det helt sikkert er -EV.. En anden måske lige så vigtig grund til, ikke at fyre et tredie missil af, er at din modstandere højst sandsynligt fra boardet, at dømme ikke har været på nogle draws men holdt en reel hånd (Stor eller lille)

Opsummering:
10-8 under the gun raise 4bb - dumt og -EV
semibluff på flop - +ev
semibluff på turn - -ev (han har callet 2 gange allerede, han er sikkert en dårlig spiller som caller, virker ikke til at være på et draw (dog måske en 3-outer) , + du kan tage et freecard !

bet på river = -ev og strategisk katastrofe!!!!

Han havde 6-7 kan jeg nu læse, men jeg havde personligt sat ham på en passiv JJ, eller en passiv A7...

Jeg ville personligt have checket efter på turnet her, og checket efter på river hvis jeg misser mit draw. På den måde har jeg sparet 2 store bets.

Et godt råd... Gå ned på nl25, og øv dig på grundlæggende ting som semibluff, og reads på andre spillere.. ellers vil du 100 procent miste dine penge - jeg taler af erfaring ..

mvh Pharmazist..

18-04-2008 16:59 #14| 0

Hånd 1: 2nd barrel og lukker ned på river.

Hånd 2: C-bet og lukker ned.

18-04-2008 17:40 #15| 0

CF turn i hånd nr 1.

nummer 2 tager jeg bare bare gratis kort på turn. og jeg skyder aldrig 3 barrolds på nl 200 på nær jeg har et virkelig godt kedskab til villan.

18-04-2008 18:35 #16| 0

2nd barrel i hånd 1 ser jeg som standard. K-højt flop og turn skal man næsten altid representere AK.
Ellers kan modstanderne kalde med alt på floppet, hvilket jeg fornemmer, at Villain gør i dette tilfælde. Han smider formentlig de fleste dårlige holdings på turn.

At snakke om, at jeg nu skal frygte et set, er helt væk. Villains range er så bred, at det er et godt spot at skyde igen. Raiser han turn, skal jeg selvfølgelig væk.

@T8s UTG

Denne hånd raiser jeg alt efter, om jeg kører bordet over eller ej. Spiller jeg 34/30 eller 28/24, så bliver den nok raiset af og til UTG.

@pharmazist

"Et godt råd... Gå ned på nl25, og øv dig på grundlæggende ting som semibluff, og reads på andre spillere.. ellers vil du 100 procent miste dine penge - jeg taler af erfaring .."

Du skal vist øve dig på dine reads!

18-04-2008 19:00 #17| 0

@ LUDOMANIAC

Jeg giver dig nogle gode råd, så du ikke bluffer dine penge væk uden grund næste gang... burde du være glad for, i stedet for at være utaknemmelig... desuden var jeg spot om omkring situationen og de mulige hænder ...

18-04-2008 20:28 #18| 0

Det fremmer måske ikke lysten til at poste HH's, hvis diverse trolls kan komme med latterlige kommentarer om OP's spil og fremstille vedkommende som nar.

Især i dette tilfælde er det ekstra gralt netop fordi de fleste PN'ere bør vide, at Ludo er en stabilt vindende og dygtig spiller

PN'ere bør imo. generelt gå ud fra, at posteren af HH's er i stand til at begå sig på det level hånden er taget fra......

18-04-2008 20:35 #19| 0

Heysan,

To ret tørre boards.

Hånd 2 er ikke et 3rd barrel.

Hånd et checker jeg også bare.

Jeg tror godt, Ludo kan slå NL200. LAd nu bare være med at kritisere alle HH/OP - get some balls and post one yourself!

18-04-2008 20:43 #20| 0

@ Pharma

Jeg tager hatten af for, at du prøver - men alt det du skriver, er en værre omgang vrøvl!

19-04-2008 00:01 #21| 0

@Ludo

"2nd barrel i hånd 1 ser jeg som standard. K-højt flop og turn skal man næsten altid representere AK.
Ellers kan modstanderne kalde med alt på floppet, hvilket jeg fornemmer, at Villain gør i dette tilfælde. Han smider formentlig de fleste dårlige holdings på turn."

Well different styles - different opinions...
Jeg ser absolut ikke 2nd barrel i hånd 1 som std. Måske omkring 30-70 for mig

Lad os sige du har AK: Hvorfor vil du så skyde ham af en dårligere holding på tørt bræt? Her vil mange spillere mixe et "check" ind på ufarligt board. Potcontrol + deception og betaling fra svagere hænder som netop fx KQ

Lad os sige du har middel PP: Vil du så også skyde igen? Her er et check da oplagt. Ellers forvandler du jo din hånd til ren bluff

Lad os sige du har luft: Better du virkelig altid 2nd? For mig at se en fejl for en opmærksom fjende.

Overordnet: Hvis du spiller sådan med både luft og svage til semi-stærke hænder, har du jo ingen form for pot-kontrol + et gennemskueligt pattern, der gør det dyrere for dig, end hvis du mixede checks ind med stærke såvel som svage hænder.

Hvis du skal ud i bluff her, mener jeg et evt. frækt CR på turn eller river er langt bedre

19-04-2008 00:19 #22| 0

@ Flodslag

Kommer jo meget an på ens spillestil - jeg skyder som std 3 tønder med AK, og forventer at blive betalt af Kx, som minimum.

19-04-2008 00:35 #23| 0

@Mancini

"Kommer jo meget an på ens spillestil"
Well ... Du har jo ret ... men i bund og grund er det vel den samme præmis for ALLE diskussioner mht. strategi og linje her ik?

Men jep --- Hvis han som std. better hele vejen med varene (semihånd som TPTK), så er der jo ingen tvivl om, at han af og til skal skyde hele vejen med ren luft i spots som det her!

Men her er spørgsmålet jo stadig, om han i så fald kan skubbe fjenden af fx TP good K med et 3rd barrel på den river?

Det tror jeg ikke han kan nok til, at det er +EV
Men som sagt er det talt fra synsvinkel af en "tricky TAG" - der (muligvis) ser på en spiller, der er langt mere aggresiv post-flop

19-04-2008 12:48 #24| 0

Takker for de fleste af kommentarerne.

Afslutningen på hånd 1 er, at jeg havde ham på K9-KQ og der var et eller andet, der sagde mig, at han godt kunne folde sådan en hånd. Det er nogle dage siden, så jeg havde måske et read, jeg ikke længere kan huske.

Jeg skød ca. 80, og han kaldte (!?) med KJ for top to.

@Flodslag

Det er okay tanker, du kommer med. Jeg har ændret spillestil de sidste par måneder, da jeg er begyndt at se en del videoer på diverse sites. Når man går fra TAG til LAG, bliver man nødt til at bluffe flere hænder, da man spiller flere og sjældent rammer. Her vælger man så de bedste boards at bluffe på.

Samtidigt tror modstanderne, at du ikke kan have noget hver gang. De begynder derfor at kalde med mellempar osv. Hvis boardet så er K-højt, så er det et ret godt bluff-board, da de så skal betale dyrt for at finde ud af, om du nu havde AK-Kx denne gang.

Det kommer, som Mancini nævner, an på spillestil. Tidligere var den linje, du nævner, min standard-linje med AK. Dog skød jeg ofte 3 gange mod passive spillere som ham her, hvor turn og river var en del lavere end jeg skyder nu.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar