NL $200, 55 squeezer

#1| 0

$200 USD NL Texas Hold'em

Seat 4 is the button
Total number of players : 6
Seat 4: HERO ( $225.80 USD )
Seat 6: Neo_54 ( $376.45 USD )
Seat 5: Draynox ( $201 USD )
Seat 3: VILLAIN ( $219.40 USD )
Seat 2: AA4mePLZ ( $211.35 USD )
Seat 1: N1ckLeeson ( $200 USD )
Draynox posts small blind [$1 USD].
Neo_54 posts big blind [$2 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to HERO 5 5

N1ckLeeson folds
AA4mePLZ raises [$8 USD]
VILLAIN calls [$8 USD]
HERO raises [$32 USD]
Draynox folds
Neo_54 folds
AA4mePLZ folds
VILLAIN calls [$24 USD]

** Dealing Flop ** K 4 2

VILLAIN checks
HERO bets [$35 USD]
VILLAIN raises [$80 USD]
HERO?

Villain er 20/16/2.61

Skal vi skubbe/folde?

06-11-2008 05:49 #2| 0

Jeg folder. Vi er dårligt inde mod flush draw og tror ikk villian c/r'er for at folde til et skub med noget KT+.

Jeg kalder desuden bare pre for set-value.

06-11-2008 13:49 #3| 0

samme som coolkjaer, ser virkelig ingen grund til at squeeze denne hånd et call er helt fint preflop

og ja floppet er instant muck desuden better jeg merer på floppet 3/4 pot

06-11-2008 14:19 #4| 0

Jeg flatter pre.

Bemærk at ved et squeeze så skal du kunne retfærdiggøre at du kan tjene flere penge ved at squeeze fremfor at kalde:

EV(squeeze 55) > EV(call 55) > EV(fold 55)

Hvis du istedet vælger en hånd som 74s som du normalt folder, så skal der blot gælde EV(squeeze 74s) > EV(fold 74s) > EV(call 74s)

Jørn

06-11-2008 14:35 #5| 0

Vi folder selvf - jeg sqeezer aldrig me sådan en hånd da vi næsten kun får value via et set.

I denne situation folder jeg, da vi ikke kan være andet end bagud - Næsten.

Er vi evt. oppe mod et farvetræk har han likely to overkort på siden der hvis han parrer dem slår dine 5ere og derfor er vi igen slået. Hvilket vil resultere i en 45-55 i dårlig favør (skøn)

Så jeg folder her.

06-11-2008 14:46 #6| 0

Min stil er at jeg åbner med alle pocket cards,og at alle pocket par under 9 leder reelt efter at ramme et set på floppet.Så nemt fold her,der er både flush draw og billedkort på boardet.
Simon.

06-11-2008 15:04 #7| 0

Helt ærligt,

Jeg har svært ved at se hvad vi skal tage stilling til. Du har givetvis gjort dig nogle tanker om hånden, men det er ret svært at gætte hvilke.

Nu får du mine:
- preflop er non-standard. En hånd som 55 er som skabt til at set-mine. Så denne spiller du nok ikke EV-optimalt, som thyssen antyder. Men fint nok, du vælger at squeeze.

- Når så dit yndlingsflop kommer K høj (det plejer at være et yndlings-squeeze flop), så byder du af en eller anden grund halv pot. Formålet burde være at tage potten ned, og du burde nok byde mere. 3/4 eller deromkring. Og to sekunder efter står du i den situation at du ikke ved om du i virkeligheden bare har induceret ham til at raise.

Du har alt i alt spillet hånden lidt fjollet - og overvejer nu om du har induceret et raise så meget at han rent faktisk folder til et skub med odds 1:3. Det er nok også ret fjollet.

06-11-2008 15:09 #8| 0

@ Darcy

Der gør altså ikke den store forskel, om vi byder ½ pot eller 3/4 pot.

Ludo: Jeg folder - javist, du ser ofte et FD, men møder du TP med farvetræk er vi ret skidt inde.

06-11-2008 15:22 #9| 0

@Mancini

Det ved jeg nu ikke. Men jeg ved jo heller ikke hvad det her problem går ud på. Jeg tror jo bare at HERO føler at han har fået VILLAIN til at raise for sjov. Og dette aspekt slipper man i højere grad for ved at byde større.

06-11-2008 16:12 #10| 0

@darcy

Sludder...

Villain raiser ikke ½ stack for sjov. ½pot er fint og ret standard. Det gør også dit bluff mere profitabelt i længden da det kun skal lykkes 33% istedet for tæt på 40-50% ved 3/4-1 POT.

som udgangspunkt er jeg med thyssen her. Folder her, indtil jeg har set villain være out of line flere gange i RR pots.

06-11-2008 16:15 #11| 0

Jeg kalder normalt altid med 55 i disse spots. Husker ikke hvorfor jeg ville squeeze, men det var nu heller ikke det, jeg ønskede feedback på.

Jeg kan ikke sætte Villain på en hånd. 44 og 22 kalder næppe preflop, og han har heller ikke AK. Kan han kalde med KQ preflop?

Det blev et fold, men jeg tror ikke, at han var særlig stærk. Hvilke suitede kort kalder preflop? Umiddelbart kan jeg kun se AQs kalde initial raiser og squeezet.

@MrDarcy

Det er standard at skyde halv pot i en squeezed pot. Jeg gør jo det samme med AA/KK/AK. Folk frygter netop disse hænder, så når floppet kommer K-højt, får man ikke flere informationer af 3/4 pot som 1/2. Jeg skyder nok igen, hvis han blot kalder.

06-11-2008 16:50 #12| 0

@ Ludo

Men hvis du mener at informationerne er fine, hvordan kan du så være i tvivl om at folde?

Standard? Måske. Du skyder altså en halv pot uafhængigt af om der er en 2flush fx?

06-11-2008 17:58 #13| 0

@ Darcy

Han mener, at han får samme informationer, ved at bette ½ pot, som ved at bette 3/4 pot, det er så de informationer han gerne vil have analyseret.

Det er en rr pot, tænk nu på det - kan du fortælle mig hvad forskellen er på, om vi better ½ pot eller 3/4 pot?

06-11-2008 18:58 #14| 0

Først og fremmest ville det være rart at vide hvordan du selv har spillet på bordet samt mod den enkelte villain. Hvis han ved/tror du er endnu en af de mange squeeze-any-two anytime, så flatter han nok en del flere stærke hænder end du regner med.

Jeg kan ikke rigtig se hvad du opnår med et bet. At villain er OOP tror jeg har en stor betydning for om han tager et flop med 77-99 f.eks. Så en range ala AA/KK/QQ/JJ/TT/AK/AQo/AQs, tror ik der er mange suitede connectors han tager et flop med oop for 100bbs, men du kan smide navnet på villain, så kan jeg måske sige noget om det :)

Jeg ved godt du nok vil argumentere for, at han de fleste gange kommer ai pre med AA/KK/QQ/JJ og AK, men du kan ikke udelukke dem helt fra hans range.

Chris

06-11-2008 21:13 #15| 0

Jeg caller oftest PF, men med reads kan et squeeze godt komme på tale... Tror dog helst jeg vil gøre det hvis jeg spiller dybere..

Jeg checker oftest flop bag. Du får ikke meget andet end beskyttelse mod en flok 6-outere ud af det (disse får endda muligheden for at raise dig af). Varierer gerne ved at checke AA/KK/AK/KQ bag en gang i mellem.

Hans raise på floppet er interessant, da det er et godt flop at bluffraise hvis du c-better meget, og han får gode odds. Ved han det?

Hvis han har luft folder han nok når du skubber over. Hvis han ikke har luft har du nok 10-15% mod hans range i snit. Hvis vi siger 15% har dit skub flg. EV:

EV = p(luft)*190$ + (1-p(luft))*(449.80*0.15 - 152.40)

= p(luft)*274.93$ - 84.93

som er større end 0 når p(luft) > 30.8%.

Mod nogen er det ikke urealistisk, mod nogen er det.

Det er lidt snævert at sætte ham præcis på AQs imo. Med mindre du har bedre kendskab til ham end 20/16 ser du mange andre hænder her en vis del af tiden.

Folder hvis jeg ikke ved andet end at han er 20/16/2.61.

SteenV

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar