$200 USD NL Texas Hold'em
Seat 2 is the button
Total number of players : 6
Seat 2: HERO ( $451.72 USD )
Seat 3: fabledk ( $518.10 USD )
Seat 5: VILLAIN ( $248.80 USD )
Seat 6: uPaY2CmyNuTs ( $259.24 USD )
Seat 4: MCBurnerking ( $231.05 USD )
Seat 1: vguigz ( $74 USD )
fabledk posts small blind [$1 USD].
MCBurnerking posts big blind [$2 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO A♠ K♠
VILLAIN raises [$8 USD]
uPaY2CmyNuTs folds
vguigz folds
HERO calls [$8 USD]
fabledk folds
MCBurnerking folds
** Dealing Flop ** 4♠ 5♠ 2♦ Pot: 18$
VILLAIN bets [$14 USD]
HERO raises [$45.03 USD]
VILLAIN calls [$31.03 USD]
** Dealing Turn ** 5♣ Pot: 106$
VILLAIN checks
HERO?
Villain har 196$ tilbage, hero dækker.
Skyder vi igen her, eller checker vi bag?
Villain er 22/8/2,29
Jeg raiser normalt altid AKs preflop, men der var to årsager til, at jeg kun kaldte preflop:
1) Villain har 8% i PFR og raiser UTG.
2) MCBurnerking i BB har squeezet ret meget, så jeg håbede på at kunne resqueeze.
NL $200, AKs på turn
Han sidder med 99-QQ, så hvis du skyder turn stort får han en meget svær beslutning og smider formegentlig, ihvertfald hvis han er nogenlunde sane. Jeg ville skyde 77$ i potten og gi op på river hvis han caller og du ikke improver. Raiser han dig all in på turn må du vel bare lave et crying call men formode at du har 19 outs hvis altså han ikke sidder med AA-KK. Hvis han har JJ eller QQ er turn rigtig go for ham så et all in fra ham betyder ikke nødvendigvis fuldt hus.
Jeg kan godt lide PF kald.
Din flop linie er fin, og derefter kan jeg godt lide et check efter på turn, 5'eren er ikke et godt kort for dig, når du raiser floppet.
På det flop siger din raise range: straight draws, flush draws, sets og luft.
når 5'eren rammer har du langt flere draws i din range, end made hands, og en tænkende villain vil kunne CRAI over et evt turnbet imo.
Check turn --> ram river --> valuebet.
IDDQD
enig med iddqd. fint og checke turn bag ved. da villian ofte har 66-JJ hvor du måske kan få ham til at folde nogen af dem men de fleste bliver i hånden. hvis stacks havde været lidt dybere fancyere jeg et turn bet.
Enig med de andre, jeg checker bag her - det er alt for sjældent han folder sit overpar på turn, og du kan risikere at få stakken i hovedet, og så står vi med pikken i postkassen - check og ram en af dine 74 outs.
Hvis vi siger, at han har 66-QQ, hvor ofte vil han folde de hænder, hvis jeg better 70 på turn og 126 på en blank river?
QQ kan jeg forestille mig kalder ned, men JJ-66?
AA og KK er der ikke så meget at gøre ved.
Jeg kan vel godt have 5'eren eller et set her, mens de hænder er så godt som udelukket fra hans range.
@ Ludo
Han folder ikke de højeste par, da du blot har kaldt. Du ligner ikke en der har TT+ her. Så, det eneste han kan være bange for er sættet. Men, da du kan have flere Axs hænder, 76s og selv have 66-99 som han slår, så tror jeg ikke det er godt at gå ud af den tangent mod ham.
At du har 5'eren er meget usandsynlig. Det eneste du kan have spillet sådan er vel 65s eller 55, omend det selvfølgelig er en del af den range.