$200.00 USD NL Texas Hold'em
Table Taipeh (Real Money)
Seat 8 is the button
Seat 1: Sharkcancry ( $440.60 USD )
Seat 4: VILLAIN ( $200.00 USD )
Seat 5: GamerInExile ( $200.00 USD )
Seat 6: sadnewsUlose ( $234.00 USD )
Seat 8: HERO ( $209.00 USD )
Sharkcancry posts small blind [$1.00 USD].
VILLAIN posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO J♣ K♣
GamerInExile raises [$6.00 USD]
sadnewsUlose folds
HERO calls [$6.00 USD]
Sharkcancry folds
VILLAIN calls [$4.00 USD]
** Dealing Flop ** 4♣ 6♣ 9♠
VILLAIN checks
GamerInExile checks
HERO bets [$14.00 USD]
VILLAIN raises [$34.00 USD]
GamerInExile folds
HERO calls [$20.00 USD]
** Dealing Turn ** 5♦
VILLAIN checks
HERO checks
** Dealing River ** 6♥ POT: $85
VILLAIN bets [$42.00 USD]
HERO calls [$42.00 USD]
VILLAIN er en semidårlig reg, der spiller 25/18/3 med 3-bet på 4,5%.
Jeg spillede vist 24/20/3 i denne session.
1) Bør jeg 3-bette floppet, når det ikke er PFR?
2) Er der nogen, der better på turn? Bet/fold?
3) Har jeg tænkt rigtigt, at han nok ikke har noget på riveren?
NL $200, Herocall?
Hvad er det du baserer det her helt dybt steneren hero call på? Vi snakker, han laver made hands om til bluffs her, bluffer en del bedre hænder også.
Tror du value owner dig selv mod Ax♣♣ rigtig ofte. Det er rigtig skidt imo.
Flop er fedt-fedt. Turn er close - jeg better nok, men det bliver en feel ting.
K high klarer sig ufatteligt dårligt på det board / hans pf range.. Man kunne godt overveje et raise, men det er bare så utroværdigt, at han nok bare betaler af med det hele.
Jeg har ham som lidt svag i det, og jeg tror ikke, at han er i stand til at valuebette light. Jeg havde en fornemmelse af, at han ikke better noget med showdown-value. Hvad mener I om det?
Ja, hans pf-range er bred, men han raiser nok ikke et par i lommen på floppet.
/Ludo
Jeg fik vist aldrig afsluttet denne.
Preflop:
Villain er en semidårlig reg, der spiller 25/18/3 3B: 4,5%.
Hans range består af pp, SC, høje kort med AJ og muligvis også AQ som de højeste.
Flop:
PFR checker til mig, hvor jeg naturligvis better ud. Villain raiser, hvilket jeg sætter til at være flushdraws, straightdraws, sets eller bluffs.
Jeg overvejede at 3-bet/kalde, men jeg kommer skidt ind mod Ax i klør og sets. Resten folder på nær kombi-draws.
Turn:
Han checker, og jeg fornemmer straks, at han ikke har et set. Ja, straighten har ramt, men jeg tror stadig, at han fortsætter pga. flushdrawet.
Jeg overvejer at byde, men jeg har ikke lyst til et check/raise, da han måske godt kan gøre dette med et lavere flushdraw. Mit check var en kombination af et muligt check/raise, at jeg kunne ramme riveren, samt at jeg nok var foran hans draws.
River:
Lidt en speciel situation. Jeg var umiddelbar klar til at folde, men der var et eller andet, der ikke hang sammen. Han byder ikke 9x, tror jeg. Jeg tvivlede på, at han havde et set. Straighten tror jeg heller ikke, at han har, og 6x raiser næppe floppet.
Ax i klør var en mulighed, men jeg tænkte, at han næppe vil bette den på riveren, da den har showdown value.
Samlet talte det for et call.
Hvad mener PN?
@Ludomanic
Hvad er det for en hånd kan skal have? Det eneste jeg kan komme i tanke om er T8♣ eller QT♣ eller en total airball hvilket er ret usandsynligt givet at du c-better et relativt drawheavy board i en 3-vejs pot.
Jørn
hey m8, gider du ikke smide en pm med msn, we could share point and stuff :), skal til at igang med at spille igen derinde nemlig...
Hvad er hans checkraise%, W$SD og riveraggression?
Hvorfor har du udelukket alle gutshot+par kombier? Jeg syntes mest det ligner noget 65, 67, 98♣, 77, 88, TT og kan derfor ikke lide dit K høj call -tror ihvertfald ikke du er foran ofte nok.
Call er ok, men det er aldrig profitabelt mod hans range. Men gut-feeling er stadig vigtigere end matematik, så hvis din gut siger call og du er god: all power to you sir! Dog synes jeg din logik, taler mere for at shove river, fordi A♣x er så stor del af hans range og du kan have en str like always med det spil
Det her ser rigtigt skidt ud, synes folk har været godt omkring årsagerne til hvorfor det her ikke er skide godt
Tak for svarene.
Det kan måske være lidt svært at analysere denne, når den vigtigste årsag til mit call ligger i følelsen af, at han bluffede.
Selvfølgelig burde K-høj ikke være god mod hans range.
I situationen kunne jeg ikke se, hvad han skulle have, og jeg havde som sagt følelsen af, at han bluffede. Jeg husker ikke, om der var noget timingtell over det. Han har muligvis reageret hurtigt på riveren.
Han havde i øvrigt J♥T♥