NL $200, K9s på turn

#1| 0

Party Poker No-Limit Hold'em, $2 BB (6 handed)

Button ($598.16)
Hero ($413.05)//
BB (Villain)/ ($200)//
UTG ($791.80)
MP ($314.80)
CO ($202)

Preflop:/ Hero is SB with K, 9.
UTG folds, MP folds, CO folds, Button folds, Hero raises to $7/, BB (Villain)/ calls $6.

Flop:/ ($13) A, T, 2 (2 players)/
Hero bets $12/, Villain calls $12.

Turn:/ ($37) J (2 players)/
Hero?

Hvad er optimalt her? Bet eller checkraise? Er der noget at hente mht. fremtidige muligheder i SB/BB-situationer?

Villain er 21/15/7, men jeg har ikke spillet så meget med ham.

26-05-2008 10:05 #2| 0

Bet fuld pot og call shove.

26-05-2008 12:24 #3| 0

Havde lige læst forkert:O

26-05-2008 13:53 #4| 0

Jeg foretrækker en second barrel fremfor et checkraise mod en modstander, hvor jeg ikke har den store historik imod.

Nogle få reads ville altså være at foretrække, hvad caller han med pf og caller sådan et flop med? Hvor mange hænder har du på ham? Floater han meget? så taler det klart for en second barrel.

Problemet er, at turn improver hans range en del, så jeg kan sagtens finde et check-call frem, hvis jeg ikke regner med at jeg har høj FE.

26-05-2008 14:16 #5| 0

@Banned & thade

"Bet fuld pot og call shove"
Der er ikke odds til call shove - pot odds vil være ca 1.8:1 mens du i thades superoptimistiske estimat har ca 2:1 for at fange en af dine 15 outs.

Dette er nok i sig selv imo.

Men hertil kommer så at vi ikke må tælle 15 outs - specielt ikke GIVET hans hypotetiske all-in. Alle sane all-in hænder fra hans side tager af dine outs - Ax tager de 9 hjerter, KQ tager 8'erne og decimerer Q'erne, AA,JJ,TT,22,A2 tager A og 2, AJ, AT tager A. AQ reducerer dig til 2 8'ere og 3 Q'er. Sikkert mfl...

CRAI er meget bedre imho - der må være stor FE på en 21/15/7'er der sagtens kunne ligge og floate i et blind-battle. Sammen med dine a priori mange outs går regnestykket op efter min vurdering.

26-05-2008 14:23 #6| 0

Hero: K9
Board: AT2J

8'er som straightout??? Hmmmm

26-05-2008 14:31 #7| 0

Hvad sker der for folks hyber aggressive linier? Bet og call shove? Det er jo helt blankt.. vi er inde for 10BB's indtil videre..

Bet 25$ og se hvad villians action er. Tror du tager den ned ofte. Misser river c/f jeg bare, da jeg ikke tror vi tager villian af nogen holdings han caller turn med. Raiser vilian river kan et shove måske forsvares, men jeg hælder nok med til call. Self alt efter raise størrelse.

26-05-2008 14:52 #8| 0

En lang stribe dårlige råd... oh my %&¤ god...

Først og fremmest. Du har kun 12 gode outs, ikke 15. Det giver dig 26% da det er riverouts !
Checkraises/reraises/shoves/call af shoves er helt ud af billedet her.

Istedet: 2nd barrel, og call et raise hvis du får prisen.
--------------------------------------

Her er mine tanker:
En 2nd barrel er et nærmest obligatorisk TAG-move i dette spot. Det er et defense mod floats/bluffs, og kan samtidig få visse bedre holdings til at folde (10'ere, 2'ere, middelpar, nogle gange ace-small)

Angående Check-raiset... Udover at det generel er en mærkelig linie, at bette floppet og checkraise turnet, ønsker vi virkelig så at potcomitte os selv med et draw? Hvis Villain nu går all in efter vores chekaise, får vi ofte de korrekte odds til at calle ja, MEN - Samlet set, hvis vi allerede havde overvejet at Villain KUNNE komme "over the top på turnet", kan vi risikere samlet set at fyre $181 af på turnet for at vinde $400, hvilket i princippet giver os betydeligt værre potodds. Det er ekstrem vigtigt at tænke frem ad, og forstå at man godt kan træffe dårlige beslutninger, og så alligevel få gode potodds.

Vi skal selvfølgelig affyre end 2nd barrel, da villain kan være svag, og hvis Villain raiser nu så skal vi kigge på potodds... et eksempel:
Turn ($37]
Hero better $30, Villain raiser $90
(vi kan nu vælgte at calle $60 for at vinde et pot der minimum bliver $217)
vi rammer vores hånd hver 3,8 gang/26%
Det vil sige at vi skal minimum vinde et pot på $230 (når vi rammer vores hånd) for at gøre callet +ev. Hvis vi mener vi kan tjene over $13 på riveren, er det et value call

Et raise på turn er derimod en matematisk katastrofe...

--------
Hvis riveren misser så check-fold 99% af gangene.

Mvh Pharmazist

26-05-2008 14:54 #9| 0

Jeg better turn som std.

26-05-2008 16:09 #10| 0

Takker for svarene.

Jeg tror umiddelbart, at et check/raise er bedst her, da jeg tror, at Villain ofte er for svag her.
Han reraiser AK-AJ, samt AA og TT preflop, muligvis også AT grundet mit image. Dette efterlader os med JT og 22.
Da han er pænt aggressiv, forventer jeg, at han skyder turn med ret meget, og så kan han ikke kalde et check/raise.

På den anden side skal man måske holde sig til sine standardlinjer. Jeg skød også turn:

Hero bets $31
Villain raises to 96$

Her burde jeg have sendt stacken ind, da jeg tror, at han er ude i et bluff ret ofte. I stedet kaldte jeg og Villain checkede riveren og vandt med KT.
Jeg skal lære at blive hurtigere til at læse hænderne, desværre. :)

26-05-2008 16:26 #11| 0

"Dette efterlader os med JT og 22."

hvad med
a-2, a-3, a-4, a-5, a-6, a-7, a8, a-9
10K, 10Q, 10J, 109
JQ, JK
??!

Selvom villain er foran på turn kan det sjældent være en fejl at calle, da pottet allerede er stort, og vi kan stacke en delvist potcommited modstander af på riveren..

det kan derimod være en fejl at gå all in, hvis han ER foran på turn, hvilket han ofte vil være her når han har potcommited sig selv med et reraise så stort som dette...

At han så er en uduelig spewy fisk er en anden ting...

gisp

26-05-2008 16:40 #12| 0

@pharmazist

Læs hvad jeg skriver.

JT og 22 (den skal lige udvides med A2) er de hænder, som en sane Villain kan kalde et check/raise med.

Af samme årsag tror jeg at han er ude i et bluff ret ofte, når han raiser turn. Som du selv skriver, er hans range forholdsvis bred.

26-05-2008 17:01 #13| 0

Kun A2? no way.... Nu skal du høre hvorfor.

En sb-range er meget polariseret - der bliver ofte raiset med hvad som helst. SB'en har derfor færre gange en ace-holding end et raise fra de 3 første positioner.... Enig?

Hvis villain selv holder et ace, er der nu endnu færre ace-kombinationer hvilket yderligere formindsker risikoen for at SB'en har et es.... enig?

Og til sidst: Hvis du virkelig havde et es, havde vi oftest set et turn value-bet og ikke et check når der er straightdraw/og flushdraw på boardet.... enig?

Du spiller hånden præcist som om du har et draw eller er svag.

Hvis jeg var villain og havde et es, havde jeg mget vel fået det hele ind på midten hvis jeg havde set et CR der i det spot... noget hænger bare ikke sammen...

Den overordnede pointe her, at det er svært at putte dig på et es, og at det ligner et draw...

--------------------
Jeg kan ikke huske at have bettet floppet, og så checkraiset turnet - men ser mange newbies herinde snakke om det... syns det LANGT DE FLESTE GANGE er en weird linie...

26-05-2008 17:39 #14| 0

Haha, du skal da være velkommen til at kalde med A3o i sådanne situationer! Jeg kan jo slet ikke finde på at justere ved at check/raise med gode hænder, hvis jeg begynder at tage denne linje. ;)

Du har dog en god tankegang, så du skal nok lære at spille god poker en dag.

26-05-2008 19:03 #15| 0

Mod en modstander jeg ved der er i stand til at floate vil jeg ofte ch-ra i dette spot (og det vil jeg ikke kun gøre med draws) og ellers skyder jeg bare en 2nd barrel.

@pharmazist:
Det er ikke kun newbies der ch-ra super draws (og made holdings) i dette spot. Du inddrager overhovedet ikke meta game overvejelser. Desuden har du ikke helt styr på dine begreber når du skriver:

"En sb-range er meget polariseret - der bliver ofte raiset med hvad som helst."

Dette er det modsatte af en polariseret range.

26-05-2008 19:30 #16| 0

@ Pharmazist

Du har spot on på et punkt, og way off i på et andet - nu skal du høre hvorfor:

"Den overordnede pointe her, at det er svært at putte dig på et es"

Fuldstændig korrekt! Oftest vil OP skyde turn igen, hvilket imo er fint som default play, da vi skal være påpasselige med at overspille nøgne toppairs.

"Jeg kan ikke huske at have bettet floppet, og så checkraiset turnet - men ser mange newbies herinde snakke om det... syns det LANGT DE FLESTE GANGE er en weird linie..."

Det er jo netop denne holdning til tingene, der gør, at vi kan udspille vores modstandere - jeg kan godt lide at CR AA, TT, 22, JJ, AJ, AT og A2 i dette spot. Derfor er det fint at spille K9h på samme måde her, ligesom du omvendt kan skyde en 2nd barrel. Det er utrolig meget modstanderafhængigt!

@ Ludo

Du har imo nogle gode pointer, og jeg synes faktisk din linje er fin, hvis du derefter rester - han repper intet her. Ved godt det lyder temmeligresultat orienteret! :) Men en spiller med 7 i aggressionsfaktor med boardets tekstur, så kan han ikke reppe meget her.

26-05-2008 19:31 #17| 0

@doublesuited
yeah...i know...Mente selvfølgelig U polariseret / en bred range.
jeg ved ikke lige hvad det rette begreb for en sådan range er...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar