Texas Hold'em NL200
Seat 2: wolverhamp45 ($198.50 in chips)
Seat 3: VILLAIN1 ($167.65 in chips)
Seat 4: Nikos7714 ($71 in chips)
Seat 8: VILLAIN2 ($186 in chips)
Seat 10: HERO ($216.70 in chips)
Nikos7714 posts blind ($1), VILLAIN2 posts blind ($2).
Dealt to HERO: K♦ K♥
PRE-FLOP:
HERO bets $6
wolverhamp45 calls $6
VILLAIN1 bets $16
Nikos7714 folds
VILLAIN2 calls $14
HERO bets $42
wolverhamp45 folds
VILLAIN1 calls $32
VILLAIN2 calls $32
FLOP J♦ Q♣ 9♣ POT: 148$
VILLAIN2 bets $75
HERO?
Villain1 virker fisket (62/12 over få hænder).
Villain2 er 27/16/0.85. Jeg tror, at han er en dårlig reg.
Preflop 4-bettet er til 48$, så jeg har et potsize bet til floppet. Men er det et flop, hvor vi vil have pengene ind? Husk at Villain1 er bag mig.
NL $200, KK på flop 3-vejs
4-bettet skal være større, de får gode odds til at kalde, jeg siger 62-65 her. Hvis det havde været en villan, så havde det været fint.
Du får et lorte spot her, og de gange du er foran så er det marginalt, og hvis du er bagud så er du meget bagud, hvilket betyder at jeg folder i dette spot. Yderligere taler villans AF for at han ikke skyder her uden at have en handske, igen fold.
Synes du spiller den helt fint.
Det er bare en nobrainer allin stacks taget i betragtning.
Der er så mange draws derude som du er fint inde mod, og dine konger blokker til straighten.
Borderline IMO.
4-bettet fint
I teorien er det nok et fold på floppet jf. 03b16hags argument + vi stadig har V1 i baghånden.
I praksis kan jeg nok aldrig slippe her for 100 BB
Floppet er aldrig fold, men det er højst sandsynligt meget varians præget. Du ser alt for ofte random hænder her til man kan folde.
Jeg 4 better til ca. 64 som må ca. pot.
Jeg mucker nok i teorien - du har også villain1 bagved.
Hvad er argumenterne bag at gøre 4-bettet større?
Jeg bliver vel bare mere pot-committed med et større bet. Det ville jo være rart at kunne smide, hvis der kommer et A. Samtidig vil jeg gerne holde Ax inde, for så at kunne bette pot på floppet.
Villain2 har 138$ tilbage på floppet, hvor potten er 148$.
Men jeg kan godt se, at jeg ikke kan regne med, at begge kalder, så det skulle nok have været lidt større.
Ludo, ville du også bare sige 48 hvis du spillede 2/4 og 3-bettede? Du giver for gode odds til at blive ramt ned. Din range er ekstremt stærk og det er nemt at sætte dig på en hånd. Desuden har du en glad fisk med i hånden.
4-bettet havde været fint mod én spiller.
Point taken. :)
Afslutningsvis kan jeg sige, at jeg foldede, da jeg mente, at høje par var en stor del af deres range grundet preflop.
Desværre kunne jeg så se Villain1 raise all-in med AJo for at blive kaldt af Villain2's AQs.
Se positivt på det, det er lige præcis derfor floppet aldrig nogensinde bliver et fold =)
Potten er $148, effektive stacks er $136, vi har overpar + gutshot straight draw --> til midten!
Jørn
Som Thyssen. Virker helt, helt, helt blankt at folde det flop med ca. et PSB tilbage. Prøv at stove den.
Vi skal have under 33% equity mod villain2's range, og fisken bag os forbedrer bare vores EV, fordi han sikkert felter alt muligt skrald. Mod en range bestående udelukkende af sets er det en marginal fejl at shove, og hvis AQ bare er vægtet 1/4 hos villain2, er det allerede +EV at shove. Når TT, KQ, AcKc, AcJc osv osv. også kommer ind engang imellem, bliver det virkelig horribelt at folde det flop med et OP og gutter.
I øvrigt er størrelsen af dit 4-bet pre ikke så dårlig, men du gør det af forkerte årsager.
"Jeg bliver vel bare mere pot-committed med et større bet. Det ville jo være rart at kunne smide, hvis der kommer et A."
Og du vil ikke være pot committet med KK? Det er langt nemmere at spille poker, når du er pot committet, fordi du bare skubber pengene ind hurtigst muligt. Kommer der rent faktisk et A på floppet kan du have skabt dig et potentielt akavet spot pga. stacks, der kan få dig til at begå fejl.
Dit argument svarer nogenlunde til at sige "Jeg vil ikke 3-bette AA her for 100 bbs, fordi jeg gerne vil kunne slippe væk fra min hånd, hvis nogen flopper et set".
Du vil derimod gerne 4-bette stort for at beskytte din hånd og bygge potten. Omvendt er der også gode argumenter for ikke at lave et stort 4-bet, hvis det kan medvirke til at suge fisken ind i potten. Når du aktuelt siger $48 har folk altså ikke "gode odds til at kalde". Hvis du tror, fisken folder en del oftere til 60-65 end 48, har jeg ikke noget imod størrelsen.
PS: Shove flop.