$200 USD NL Texas Hold'em
Seat 3 is the button
Total number of players : 6
Seat 5: HERO ( $324.44 USD )
Seat 3: LugnaNerDig ( $391.43 USD )
Seat 4: FISKEN ( $288.15 USD )
Seat 6: alsupply ( $0 USD )
Seat 1: VILLAIN1 ( $302.10 USD )
Seat 2: billlibons ( $200 USD )
FISKEN posts small blind [$1 USD].
HERO posts big blind [$2 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO 9♠ 7♠
VILLAIN1 raises [$7 USD]
LugnaNerDig folds.
FISKEN calls [$6 USD]
HERO calls [$5 USD]
POT: 21$ ** Dealing Flop ** 5♦ 8♠ 6♠
FISKEN bets [$10 USD]
HERO calls [$10 USD]
VILLAIN1 raises [$25 USD]
FISKEN raises [$38 USD]
HERO calls [$38 USD] <--- Situation 1
VILLAIN1 calls [$23 USD]
POT: 165$ ** Dealing Turn ** 3♥
FISKEN bets [$150 USD]
HERO?
Hvad gør en pengegrisk Hero her med VILLAIN1 bag sig?
VILLAIN1 har 247$ mere og PT-read'et er 25/21/4.29
FISKEN har 83$ mere bag sig og PT-read'et siger 59/26/1
Ad. Situation 1:
Frygtede at et reraise fra mig ville skræmme dem begge væk. Håbede samtidig at VILLAIN1 ville reraise igen.
Som spillet kan jeg vel ikke reraise her...?
NL $200, passiv linje med nuts
Raise flop, raise turn.
Villains kan sagtens sidde med to par og højere flushdraw og dem vil vi gerne af med nu (eller få til at betale self.)
Jeg går ind for fastplay i trevejs pots.. Ved godt at jeg er lidt gammeldags :)
Du slowspiller på flop og det er i orden, synes jeg. Men på turn er jeg færdig med at slowplaye og raiser all in. Ingen grund til at give gode odds til at blive suget ud!
Hov, jeg glemte at tilføje, at hvis en af dem har et flushdraw, så har den pågældende formentlig kun 5 outs. Jeg tager de to af dem, og får straightflush med yderligere to.
Straighten har jeg jo allerede. Derfor jeg overvejer, at et call er bedst.
Hvad synes I?
Ludo, du skal stadig guarde dig imod evt. scare cards og hus outs.
Jeg tror ofte jeg giver gas på floppet, men som spillet så SKAL du raise her imo.
Mickey
Hej.
Lige et niveau over mit normale spil (NL100 SH), men ville skubbe på dette tispunkt. Er heller ikke mere interesseret i at de skal fange højere flush, eller fylde deres hus.
Grådighed er roden til alt ondt, ligesom kvinder ;-)
---------------------------
/Skyggeman
FISKEN folder ikke til et reraise her. Det er helt usandsynligt.
Vi kan derfor ikke stoppe FISKEN fra at vinde, hvis han har et set eller flushdraw, og han rammer på riveren. Om vi sikrer os FISKENS sidste 83$ nu eller på river er lidt ligegyldigt. Jeg folder jo ikke, hvis river skaber mulighed for et hus. Han kan selvfølgelig være på et draw, men det forhindrer muligvis ikke fisken i at skyde på river.
Det interessante her er, hvad VILLAIN1 sidder med. Han reraiser vel med et set, gør han ikke?
Hvis han har et flushdraw, så får han ikke odds til det.
Ligner det ikke et overpar? Hvis jeg kalder her, vil et overpar som AA/KK/QQ gå all-in, kalde eller folde? Mit call vil jo ligne et draw.
Jeg tror også at sandsynligheden for at han har et overpar er så stort, at du kan tillade dig at flat calle den turn her.
Vil ikke sige at det er standard spil, men jeg vil i hvert fald ikke sige noget decideret grimt om det.
/Mikael
Jeg bryder mig ikke særlig meget om at flatcalle et halvt pot bet på flop, det bygger ikke potten nok, i er alligevel lidt dybere end normalt. Raise floppet, ikke noget voldsomt, men nok til at du kan få nogle ordentlige skillinger ind på turn. Som spillet synes jeg også du bør skubbe på turn, der er for mange kort der ødelægger din action mod evt overpar.
Jeg flatcaller også bare turn.. Selvom det også virker pænt stærkt.. : )
@joonas
Du har set, at det ikke er preflopraiser, der byder halv pot, ik?
@ Ludomaniac
Jep, problemet er at preflopraiser ofte bare vil calle det bet på floppet og så kan du ligepludselig få store problemer på turn, hvis forskellige scarecards falder. Du er imidlertid heldig i to henseender.
1. Villain1 raiser alligevel.. hvorfor han raiser så lidt er dog uvidst.
2. Der falder en blank på turn.
Havde du stået i en situation hvor du havde et kæmpe scarecard på turn ville folk stå i kø for at fortælle dig at du skal raise floppet for at beskytte og hive penge ind mens man kan.
Havde du raiset floppet havde jeg sagtens kunne følge et frækt turncheck, men jeg ville til en hver tid raise turn i denne situation. Hvis det er et leak so be it. Jeg mindsker ihvertfald variansen.