Spillet på Nordica, og derfor lidt oversat ....
Spillet er lige gået fra 6 personer til 3 aktive. Vi har spillet omkring 5 runder 3-mands. Jeg har været rimelig aktiv under hele spillet, og spillet lidt mere aktiv 3 mands.
Modstanderen har ikke gjort sig synderlig bemærket. Har spillet rimelig fornuftig, og virket lidt weak(tight) da vi nåede ned på 3 mand.
Jeg har flere gange raised da vi nåede 3 mand og taget blinds ned uden kamp.
Effektive stack's er $225
Jeg er på SB og modstanderen er BB.
Knappen folder
Jeg raiser til $7 med K♥ Q♥
BB reraiser til $21.
Jeg overvejer lidt et reraise, men vælger at calle og se floppet an. Han har sikkert noget rimeligt, men kan også blot spille tilbage fordi han er træt af mine raises og taget blinds ned. Så jeg giver ham muligheden for at bluffe alt til mig på et (for mig) godt flop.
Flop er Q♠ 6♣ 3♥
Jeg chekker og BB stikker $25 ud.
Min første tanke er at reraise - men igen, tror jeg på at han kan finde på at bluffe det hele på turn, og caller derfor.
Turn 4♥
Et ganske glimrende kort - jeg tror ikke på at det har hjulet BB, men det giver mig nu flere outs hvis jeg er bagud.
Jeg chekker og BB skyder igen $50.
Jeg vælger her at gå allin.....
Argumentet er at hvis jeg er bagud kan jeg måske få hænder som AQ til at folde. Måske er vi på en deler med KQ som jeg også kan få til at lægge sig nu. Og hvis BB virkelig er weak smides måske også både AA og KK.
Er jeg foran på turn så får jeg næppe meget aktion på river, med mindre han finder et kort der slår mig.
Hvis jeg er bagud, så er der ikke mange kort der kan få mig til at lægge mig på river alligevel. Det eneste jeg reelt frygte er et A eller en J, idet hænder med A kan være spiller sådanne, og en hånd som QJ langt fra er umuligt.
---
Men hvad synes I om linien på alle streets ?
NL $200 - rigtig linie ?
Jeg tvivler på at du får AQ+ foldet, men nu spiller jeg også andre stakes og sites, så det kan være jeg tager fejl.
Generelt spiller KQ skidt i rr pots, og den range villain har gør nok ikke sagen bedre. Den er dog marginal da den er suuuuuuuuuuited, og i er 3 handeed + table image. Men hvis du mister value i at folde preflop så er det meget marginalt.
Jeg vil give klaphat ret about KQ.
jeg tænker mere over hænder som alle middle pairs fra 77-JJ, men på sådan et tørt flop som dette, kan man næsten kun sætte dig på Qx eller måske 77-99(du ville nok raise 1010).
Så jeg ville sætte villan på en range som slår 77-99 Q9,QJ,
Kan ikke lide du vælger at calle et 3-bet med QKs oop, men okay, spillet er 3-vejs, så det kan vel forsvares. Når du vælger at calle preflop, bryder jeg mig slet slet ikke om dit turnshove. Imo laver du din hånd om til et bluff og AQ smider noget nær aldrig her. Kan bedre lide at se river an, hvor jeg så i givet fald mucker hvis villain er AI medmindre jeg improver.