$200 USD NL Texas Hold'em
Seat 5 is the button
Total number of players : 6
Seat 3: Pocketg4ys ( $242.45 USD )
Seat 4: FISKEN ( $1,672.60 USD )
Seat 5: HERO ( $204.90 USD )
Seat 1: VILLAIN ( $260.80 USD )
Seat 6: dreadLez ( $200 USD )
Seat 2: mcpromo ( $322.60 USD )
dreadLez posts small blind [$1 USD].
VILLAIN posts big blind [$2 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO 4♠ A♥
mcpromo folds
Pocketg4ys folds
FISKEN folds
HERO raises [$6 USD]
dreadLez folds
VILLAIN calls [$4 USD]
** Dealing Flop ** 3♥ Q♦ 5♣
VILLAIN checks
HERO bets [$10 USD]
VILLAIN raises [$25 USD]
HERO calls [$15 USD]
** Dealing Turn ** 7♦
VILLAIN bets [$41 USD]
HERO is all-In [$173.90 USD]
Hvad synes I?
Jeg har været ret aktiv de første ca. 30 hænder og har spillet 30/26/4. Jeg har isoleret den kæmpe fisk lige til højre for mig tit, og jeg har stjålet blinds, hver gang fisken foldede.
Villain har jeg ikke haft stats på før, men han virker som en std. TAG. Jeg er opmærksom på, at han nok lige har fået stats på mig.
Ud fra disse informationer er det så et fint spot at bluffe i? Ændrer turn-trækket min beslutning om at kalde floppet for at raise all-in på turn?
NL $200, Standard bluff?
Jeg villle mucke på floppet til villains raise. Implied odds er ganske enkelt ikke gode nok, dels er det ikke sikkert du hver gang stacker villain og dels har villain også redraws til fuldt hus. Med noget dybere stacks havde jeg kaldt villains raise.
Villain er formodentlig foran med enten AQ, KQ eller sets i 3'ere eller 5'ere. Kan villain smide TPTK?
Det ved du ikke, da du rent faktisk ikke kender til villain. Med gode reads og disse stacksizes synes jeg egentlig godt om spillet, men mod ukendt som viser styrke og som højest sandsynligt har en stærk hånd på dette tørre board, så synes jeg ikke om dit move.
Som spillet mucker jeg turn.
Me no like.
Main reason er du aner INTET om villian what so ever.
Han kan være den største tørfisk eller calling st..... Du ANER det ikke og spiller derfor i blinde.
Du håber lidt han folder men har no clue.
Jeg mucker floppet og mucker 100 ud af 100 gange turn.
Sugeren
Kæmpe spew. Kan ikke sige det bedre end sakii.
Jeg sidder mere stille i starten af en session, da jeg ellers synes, at det er nemt at komme til at spewe for meget som i det her tilfælde.
Eskeman er spot on. Du vil blive callet super-light her, og jeg synes generelt bare det er spew. Når du vælger at steale med A7o vil jeg ALTID give op til modstand på floppet, når jeg ikke rammer.
Med et stramt image kan den fint "pulles off".
Med et 30/26/4 image er det også lidt friskt imo, men ikke noget katastrofalt ala
"Kæmpe spew. Kan ikke sige det bedre end sakii."
Har han eg. KQ har du stadig 25% på din double-gutter. Alligevel må du give ham rimelig kredit pga. flopraise også selvom det ser weak ud med 25. Da han leader turn er du slået 9/10 tror jeg.
@Sakii
"Jeg villle mucke på floppet til villains raise. Implied odds er ganske enkelt ikke gode nok, dels er det ikke sikkert du hver gang stacker villain og dels har villain også redraws til fuldt hus."
Huh? Der er faktisk ret fine implied odds i en 2er, da den er pænt gemt. På flop skal du betale 15 mere med chance for at vinde 170 mere + den værende pot, så dur får dine penge over 11 gange igen - og A'et er sandsynligvis stadig en out, da AQ sikkert nakker preflop...
"Som spillet mucker jeg turn."
Det kan da ikke komme på tale. :) Hvis jeg ikke tager helt fejl, så er der enddda odds til at tage riveren af: 41+62 => 103 (+ ca. 130) => ca. 230 og du skal betale 41 for dine 25%. Så hvis du ikke vil nakke (som du skal mod en der fodler for meget), så skal du da som minimum tage riveren af i position og forvente fuld betaling på 2ere og 6ere.
Det enesate jeg er enig i med ovenstående posters er at det ville være cool at vide lidt mere om villain, men at hånden skulle være "kæmpe spew" etc. er jeg direkte uenig i...
damster
@damster
wtf har du røget/drukket? synes du plejer at være god og skarp i dine analyser, men synes du er pænt væk her. At calle hans flopraise er marginalt at best, at betale turn er direkte katastrofalt imo.
Turnkortet er ikke et særligt godt kort for os, vi kan faktisk være drawing dead her, som godt kan stemme overens med villians linie. Synes ikke det er det bedste bluffkort, det havde været en del bedre, hvis det havde været en flush som completede, tror også vi bliver callet superlight her.
Hehe... "Kæmpe spew" ligefrem? Det er et bluff, endda et semi-bluff på turn. Det vil oftest se spewie ud.
Jeg kalder på floppet for at raise all-in på turn, da jeg sætter ham på at være standard TAG, der er blevet træt af mine raises. Det er ikke for at ramme 2'eren, jeg kalder. Den vil jeg dog gerne tage imod.
Jeg antager dermed, at han forsvarer sin BB light i dette tilfælde for at prøve at få mig til at folde postflop.
Hvilken range sætter I Villain på ud fra forhistorien? Og hvilken del af den range kalder I mit all-in med?
@damster
Rart at det ikke er helt ensidigt. :)
"Det eneste jeg er enig i med ovenstående posters er at det ville være cool at vide lidt mere om villain"
Jeg husker ikke, hvor mange stats jeg kiggede på under hånden. Jeg husker dog, at jeg tænkte, at han nok var en reg. Hans stats ved hånden var vist 20/16/x. (Husker ikke AF).
Jeg havde i hvert fald set ham spille pots mod fisken, som jeg antog, at vi begge var ude efter. Han havde også 3-bettet, men ellers husker jeg ikke så meget om ham.
Apropos Villains der "folder for meget", hvilke stats mener du, at man så har i WTSD? Under 30? Under 25?
Villains check-raise er godt nok underligt. Det er ret lavt -- og uden kendskab til villain så ved vi ikke om det er et cheap stab eller the nuts.
Det virker standard at peele check-raiset på floppet med et overkort og en gutter. Vi skal ikke have meget steal-equity før det er profitabelt -- det er dog noget marginalt når vi ikke rigtig kender noget til villain.
Man kan godt argumentere for at vi ikke skal c-bette floppet, da vi ofte er foran og har et draw med rimelig equity og vi vil helst ikke check-raises.
Turn er lidt meh... jeg kan ikke helt bestemme mig for hvad jeg gør: fold, call, jam. Ærgerligt at villain er ukendt.
Jørn
Jeg synes ikke dit play er forfærdeligt - jeg synes heller ikke turncall er forfærdeligt. Jeg synes faktisk heller ikke fold er forfærdeligt. Det blev du sq nok ikke meget klogere af? :D
Anyways. Som Thyssen siger, så er hans flop c/r underligt, fint nok at tage et kort af. Turn hjælper os, så tvivler på jeg folder her.
Jeg synes dit skub er kinky, I like.
@ Eskeman
Sjovt, for jeg synes jeg ser ca 90 % af alle folk skrive det du gør da, ligeså snart det er "i starten af en session". Hvis de fleste har den mening, så er det da om at tyre den max meget, hvis folk lægger store handsker ned.
Jeg er selv blevet ret vild med 3bet, c/r og floats i starten af en session. Folk giver vanvittig meget respekt på disse levels, fordi det er i starten af en session, netop fordi de sidder og siger, "jamen vi har ingen dynamik, jeg vil godt lige se ham an."
EDIT: Jeg slår hovedet mod væggen, når jeg skubber og han snapper med 33, og siger DOH! But hey, that's poker ..
@Eskeman
"wtf har du røget/drukket? synes du plejer at være god og skarp i dine analyser,"
Nej, er helt sober...Tak for det... :)
Jeg er heldigvis ikke den eneste der er way off idag så. Se evt. Thyssen og ManCinis posts... ;)
Jeg forklarer det måske lidt mere knudret, men det er at very worst marginalt dårligt det Ludo laver. Det kan aldrig være "mega spew"/"helt væk" imo. Det der tipper om det er en marginalt god eller marginalt dårlig beslutning bliver 'lidt' feelagtigt...
damster
Hej
Jeg er bange for at det ikke er profitabelt at gå all-in på turn da han viser styrke der og på floppet ved re-raise.Jeg ville check/fold på floppet.
Der er ingen grund til at give ham din stack.Hvis du ville ud i noget fancy kunne du calle hans 41 dollar på turn,og hvis der falder et scarecard,eller en 2/6/A så gå all-in på river det ville være svedigt:)
Vh Simon
@Mancini
Det er jo også bare et spørgsmål om temperament, men jeg ser ingen grund til at spille i blinde og lave store bluffs i starten, når vi ikke ved om villian kan smide diverse hænder. Det handler jo om gode beslutninger og hvis vores beslutningsgrundlag er tyndt/ikke eksisterende, så kan vi lige så godt sætte tape for vores kort og trykke speederen i bund.
Tidligere forsøgte jeg mig også med at sætte mig i respekt fra starten, men har bare så mange gange konstateret, at jeg har lavet et "godt" move vs. en forkert spiller, som f.eks. ikke kan smide A♦T♦ i overstående tilfælde eller en anden random hånd. Efterfølgende har jeg så kunne konstatere, at det var donken ved bordet og så starter jeg allerede med at være bagud til ham og det er ham som har momentum.
@Alle
Hvis I er Villain her, folder I så KQ, QJ, QT, Q9, Q8 og/eller JJ?
Han har jo heller ikke mange informationer om mig, hvor vi kan anvende sammen beslutningsgrundlag som f.eks. Eskeman fremfører.
@-ST- og andre.
Jeg er i position og kan ikke check/folde floppet.
Har I set at jeg har en dobbelt-gutter på turn?
Med A'et har jeg 11 outs.
@Eskeman
Jeg havde som nævnt fornemmet, at han ikke var donk men derimod en TAG.
@Ludo
Det er i hvert fald et super tough call med den range du giver. Q8-QT samt JJ ryger direkte i mucken hvis jeg er villain.
Jeg synes dit spil er ganske fint. Vi må formode at han ikke altid har ze nuts (læs: set/to par).
Og hvis han caller kan vi jo altid bare suge :)
@ Eskeman
Som pokeren har udviklet sig, så bliver de spilleren der "trykker speederen i bund" jo netop belønnet. Det er jo ikke noget super dårligt spot at bluffe i, og givet Ludo har en feeling af villain er en TAG og ikke donk, giver det mere mening - er han donket, så folder jeg bare floppet.
Jeg kan altså kun grine lidt af din eksempel med, hvor du fremstiller en situation, hvor noget a la det der sker for dig. Altså, come on, hvor tit sker det lige? :) Nu snakker du også ud fra, at du løb ind i en donk, som tidligere nævnt har OP en feeling af, at villain er TAG og ikke donket.
"Det handler jo om gode beslutninger og hvis vores beslutningsgrundlag er tyndt/ikke eksisterende"
Altså mener du, at det et dårligt bluff? Fistpumpsnapcaller du her med QJ?
Imo repper vi en fin valuerange her.
Jeg synes ik dit spil er særligt godt med den begrænsede/ikke eksiterende info du har. Personligt synes jeg at villans spil og tendenser er mere vigtigt end hvordan du selv har spillet.
CR han han light? og ik mindst tørre bords ?
Hvilken range forsvare han oop?
I bund og grund et meget bedre kendskab til ham og jeg mener ik du har nogen grund til at tro at en taggish nl200 spiller ik har den her.
Jeg synes du famler i blinde, og det er IKKE et spil jeg ik vil anbefale til andre som spiller disse takster.
@Mancini
You get my point, overdrivelse fremmer forståelsen. Lorten1 siger det meget godt her: "Jeg synes du famler i blinde, og det er IKKE et spil jeg ik vil anbefale til andre som spiller disse takster. "
@lorten1
Det er jo lidt svært at kende Villain, når jeg ikke har spillet mod ham før. Men som jeg har nævnt flere gange, så antog jeg, at han var en standard TAG-spiller, hvilket hånden bygger på.
Jeg synes ikke, at jeg decideret famler i blinde. Jeg fik jo en fornemmelse af, at han var træt af mig og var klar til et stand. Det er jo ikke sådan, at jeg laver det her spil ofte.
Spørgsmålet lyder derfor, om det er et fint spot at bluffe i, hvis vi antager, at Villain er klar til at spille tilbage på mig.
@Ludomaniac
Jeg forstår ikke at du skriver du ikke kan check/folde floppet:
** Dealing Flop ** 3 Q 5
VILLAIN checks
HERO bets [$10 USD]
VILLAIN raises [$25 USD]
HERO calls [$15 USD]
@-ST-
Man kan kun check/folde, når man er ude af position. F.eks:
Hero checks
Villain bets
Hero folds
Checker jeg på floppet, kommer turn-kortet, da jeg er i position.
Ellers må du forklare dig nærmere.
Jeg valgte som sagt bluffet på floppet, men hans bet kom ret hurtigt på turn. Han burde vel have tænkt lidt over, om han skulle fortsætte. Jeg blev derfor kort i tvivl pga. de mange outs, men jeg holdt mig til planen.
Han kaldte ret hurtigt med Q5s, hvilket jeg ikke lige havde forventet at se. :)
Efter sessionen havde han 20/16 i stats, så jeg gætter på, at han kaldte preflop for at spille tilbage postflop.
Med hensyn til at lave sådanne moves i starten af en session, så bør det tages med i betragtningen, at jeg gerne vil spille dybt mod fisken.
Tak for svarene!