NL: €100 - 3 barrels i bluff

#1| 0

Villain er en halv dårlig reg. Han spiller 29/21/3, 3-better % på 5,9 over 500 hænder. Tror Villain ser mig som en semi frisk type, uden det er overdrevet. Har spillet 23/19/4 i denne session vil jeg tro

Han har 5-betshovet AQs imod mig uden dynamik, hvor jeg åbner fra CO og han sidder i BB. Jeg havde AK og holdte hjem.

Tror ikke Villain er så glad for mig, da jeg har raised, floated og taget rigtig mange pots hjem i mod ham. Han har desuden ikke set mig bluffe, og det ser ud til han har lidt respekt for mig

Normalt isolerer jeg til 4 her PR, men lidt for mange borde gjorde at jeg trykkede forkert.

Table Table TH 425 (Real Money)
Seat 3 is the button
Seat 1: MINO16 ( $115.98 USD )
Seat 2: CFValencia ( $109.88 USD )
Seat 3: Hero ( $106.70 USD )
Seat 5: BustMyNutz ( $180.52 USD )
BustMyNutz posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero 8 9
MINO16 calls $1.00 USD]
CFValencia folds
Hero raises $3.00 USD]
BustMyNutz calls [$2.00 USD]
MINO16 calls [$2.00 USD]
** Dealing Flop ** 2 5 K Pot: 9
BustMyNutz checks
MINO16 checks
Hero bets [$7.00 USD]
BustMyNutz calls [$7.00 USD] Pot: 23
MINO16 folds
** Dealing Turn ** [ Q ]
BustMyNutz checks
Hero bets [$16.00 USD]
BustMyNutz calls [$16.00 USD]
** Dealing River ** A Pot: 55
BustMyNutz checks
Hero bets [$39.00 USD]

Har meget svær ved at se villains range nogensinde kan være stærk her. Tror sjældent han tager denne linje med set, flush osv. Det eneste stærke jeg kan se han har her er måske KQ.

Kunne godt forestille mig, at størstedelen af hans range er noget Kx, hvilket jeg forventer at få af ham på river. Jeg ville også spille følgende hænder på denne måde: flushes, 22, 55, JTs, AK og muligvis KQ.

Like/Dislike?

04-02-2010 02:01 #2| 0

Først og fremmest kan jeg ikke lide at bluffe uden equity. Din 9-8 har ikke så meget equity på et board som dette, og de ekstra procenters equity er noget, som løber op i længden.

Bluffet kan jeg godt lide isoleret set. Tror du hører fra ham på turn, hvis han har flush, og esset er alt andet lige altid et scarecard til hans range. Jeg better dog 19 på turn, hvilket giver os en pot på 61 på river. Og så shipper jeg sku bare lortet ind for at opnå maksimal FE. Synes også, at det ser rigtigt stærkt ud i det spot her, da du har taget en rigtig stærk linie igennem hele hånden.

04-02-2010 02:04 #3| 0
OP

@ DImensiom

Bryder mig heller ikke specielt meget om at bluffe uden equity, og ved at få procenter har en afgørende betydning. Men mener dette er et godt bluff spot uden equity, da jeg virkelig bare har svært ved at se han skulle være stærk ud fra den linje

04-02-2010 10:27 #4| 0

Jeg er ikke vild med din turnbarrel.

Hænder du får til at folde:
55-99 = 3 x 6 + 2 x 3 = 24 kombos
Fratrukket 5 kombos af pocket pairs med på siden.
Plusset med 4 kombos af 33/44
I alt = 23

Hænder du IKKE får til at folde:
KQ, KJ, KT = 9+12+12 = 33 kombos
67h, 78h, 9Th, TJh, KJh, T8h = 6 kombos
+ 5 kombos af PP med på siden.
I alt = 44 kombos

Hvis du skyder 16 i 23, skal han folde (16/39) = 41% af gangene, for at det er neutralt.

Ved den range, jeg har opstillet, folder han kun (23/67) = 37% af gangene.

Det er muligt, jeg har opstillet det lidt skævt (bedøm selv?) - man kan obv lægge kombos til og fra på begge sider. Men uanset hvad har du i hvert fald 0% equity, hvis han fortsætter. Dertil kan han måske også nogle gange rebluffe dig med floatish hænder, som kan reppe flushen.
Endeligt virker det måske også som om, at han bliver lidt stædig over for dig jævnført dit read...?

Flop-cbettet er obv. standard.
Riverbettet kan jeg isoleret godt lide, fordi han bliver nødt til at folde hans one pair-hænder.

05-02-2010 16:39 #5| 0
Pokernets ME vinder !

Jeg er enig med Dimensiom hele vejen.. Er ikke vild med at bluffe uden equity, men set i et vakuum kan jeg godt lide det her, wp.

@rask

Well, hvis vi har tænkt os at barrelle de fleste rivers, så er der da value i at han caller med hænder på turn som han folder river? Say like 99 med etc.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar