Hey. Villain er en semi dårlig straight forward reg, som spiller 27/19/2.7 og folder 56% til 3-bet over 250 hænder. Han ser mig som mig nok som 24/20/3.5
Vi har ingen dynamik i denne session, men har en note, hvor der står han raiser mit c-bet stort med set på mono flop IP i blind battle single raised pot
Table Table TH 2825 (Real Money)
Seat 1 is the button
Seat 1: Duffy_Duck ( $205.50 USD )
Seat 2: ski2die ( $173.00 USD )
Seat 4: Hero ( $100.00 USD )
Seat 5: C21H23NO5 ( $125.70 USD )
ski2die posts small blind [$0.50 USD].
Hero posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero K♣ K♥
C21H23NO5 raises [$3.00 USD]
Duffy_Duck calls [$3.00 USD]
ski2die folds
Heroraises [$12.00 USD]
C21H23NO5 calls [$10.00 USD]
Duffy_Duck folds
** Dealing Flop ** J♣ 7♠ Q♦ Pot - 29.5
Herobets [$17.00 USD]
C21H23NO5 calls [$17.00 USD] Pot - 63.5
** Dealing Turn ** Q♠
Hero checks
C21H23NO5 checks
** Dealing River ** 3♣
Hero bets [$29.00 USD]
Kan i lide min linje?
Preflop, flop & turn er standard imo, men modtager gerne kritik. På river skyder jeg et lille valuebet af, da jeg ofte tror han har, AJ, KJ, JTs,TT eller måske andre mid pocket pairs som jeg kan få value fra, og det er jo en del mere likely holding range end Qx imo
Tror også sagtens vi kan bet-folde river, da jeg næppe tror han peeler flop med rent air, og derefter så checker bag på turn, så han har sandsynligvis nok noget showdown value, og giver ham næppe credit for at kunne lave Jx eller f.eks TT om til bluff, når han heller ikke er særlig god + jeg ikke har set ham lave sick bluffs eller andet crazy stuff.
NL €100 Linjetjek
Jeg kan rigtigt godt lide det. Jeg b/f også river, for hvis han shover, så er du sjældent god. Jeg tror dog jeg skyder 35-38 på river istedet, for tror stadig han caller med hans AJ, KJ, JTs osv. Dit mindre bet gør det selvfølgeligt også billigere for dig, når han shover. Men mener stadig den skal have en tak mere.
tror sgu ikke jeg kan b/f hvis jeg f.eks better 38, nærmest så gode odds, at det passer med de gange han miss clicker :)
Det er meget sjovt at se, hvordan folk har forskellige opfattelser af det korrekte spil i en given situation, alt afhængigt af om Hero bluffer. Havde Hero her været villain og havde most sit skrald indover 29 på river, så havde 14 spillere på nuværende tidspunkt meldt op, at det var kæmpe spew. I den her situation moser villain aldrig lort. LOL - just LOL.
Enig. Hvis vi better 29 dollinger på river skal vi være gode ~20% af gangene for at kunne kalde...
Man bør faktisk poste hænder herinde som reverse hver gang, for det ændrer folk syn sick meget :)
Btw er jeg helt på linje med djowgern. Jeg tror langt oftere, du får herocalls ved at mose KK her, da din range i hans øjne vil være mere polariseret. Så jeg tror klart, at hans hans callingfrekvens med AJ/whatever er den samme, om du moser eller siger 29.
B/C er rimelig standard her. Better 40-45ish, da jeg ikke regner med, at villain er kompetent nok til at folde en jack her. Hvis han shover, har jeg virkelig svært ved at se, hvad han forsøger at reppe, og et kald vil derfor være et snap pga. odds
BC er helt sikkert ikke standard, det er betfold. At sige du ikke kan se hvad han repper, er jo helt ligegyldigt når manden shover ind og giver dig 6:1 eller sådan noget sygt, dine konger er ikke gode så.
Linjen er fin, men jeg hader betsizing på river. Det ser alt for valueish ud, og regulars er netop på præcis det level at det er sådan du extracter value. Jeg better hellere større, tror dog ikke jeg moser, men 46-47 og opad ser fint ud. Der bliver det så endnu sværere at betfolde, men jeg vil mene at folds som det er hvad der adskiller folk, og er de folds man laver når man spiller sit A game.
Jeg kan bare slet ikke lide, at bet-folde 47. Vi vil altså folde et overpar til odds 8:1 med 80 % af stakken så. Hvis vi better 40, så tror jeg stadig, at en dårlig NL100 spiller, kan være så ringe, at han tænker "Han checker turn. Han har aldrig en dame. Jeg shover".
Han tænker ikke nødvendigvis over, at vi har odds til at kalde. Hvis vi virkelig er så bange for at være bagud, synes jeg at vi skal bette meget lavere, hvis vi har tænkt os at betfolde.
Muligt jeg tager fejl. Du har trods alt en del mere erfaring end mig:)
At have en tankegang om at bette lavere fordi du ikke vil betfolde med gode odds, er jo flawed. Det handler om at valuebette et amount han caller oftest, og hvis man så mener han aldrig nogensinde er i skæg når han raiser, kan det vel være ligemeget? Du mener sikkert at vi så sparer noget når han har den, men det er så igen om at skaffe flest calls vi spiller efter =)