Jeg har det seneste stykke tid været running rimelig hot og egentlig følt mit spil har været rimelig solidt. Da jeg så sad og kiggede mine hænder igennem efter dagens session, lagde jeg mærke til den rædselsfuldt dårlig spillet hånd. Jeg syntes selv hånden er ringe spillet, men på den anden side har jeg også lidt svært ved at finde ud af hvordan jeg spillet hånden mest optimalt. Derfor ønsker jeg kommentar til alle streets, inklusiv pf :)
Stats er som følger :
Hero har spillet noget 19/16/2,57 med en 3-bet på 12 %. Hero har altså været rimelig aggresiv ved bordet med 3-bets som det kan ses.
Villain har i denne session spillet : 20/15/0,57 med en 3-bet på 1.92% over 140 hænder . Hans generelle stats hedder dog : 20/15/1,5 med en 3-bet på 5.2% og 4-bet på 7.3%
Hans fold to 3-bet ligger på 57%, men jeg ved ikke hvorvidt dette kan bruges til noget. Han c-better 58% af gangene , men jeg tror dette er i raised pots, og ikke 4-bet pots . Hvis i skal bruger andre stats så lad mig vide det :)
Udover stats er der ikke noget nævneværdigt. Så vidt huskes har Villain og Hero ikke været i clinch i denne session hidtil og har ingen gennerelle noter på ham eller lignende
Bemærk iøvrigt at det er deep borde, så Villain har ikke vundet de 250 bb, men købt sig ind for fuldt buyin.
Fire away !
PokerStars Game #62902559101: Hold'em No Limit ($0.05/$0.10 USD) - 2011/06/03 19:41:29 CET [2011/06/03 13:41:29 ET]
Table 'Mitidika III' 6-max Seat #5 is the button
Seat 1: jAAndre ($15.22 in chips)
Seat 2: Hero ($43.45 in chips)
Seat 4: Thalexxx ($23.06 in chips)
Seat 5: piou40 ($27.36 in chips)
jAAndre: posts small blind $0.05
Hero: posts big blind $0.10
jAAndre: posts the ante $0.02
Hero: posts the ante $0.02
Thalexxx: posts the ante $0.02
piou40: posts the ante $0.02
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [A♥ Q♥]
Thalexxx: folds
piou40: raises $0.28 to $0.38
jAAndre: folds
Hero: raises $0.62 to $1
piou40: raises $2.10 to $3.10
Hero: calls $2.10
*** FLOP *** [6♠ T♦ 4♣]
Thalexxx said, "good morning"
Hero: checks
piou40: checks
*** TURN *** [6♠ T♦ 4♣] [4s]
Hero: checks
piou40: bets $3.30
Hero: calls $3.30
*** RIVER *** [6♠ T♦ 4♣ 4♠] [8♥]
Hero: bets $6.15
piou40: calls $6.15
NL10 250 bb dyb, linietjek med AQs
Tror jeg 5b mod sådan en type oop når han 4b så meget. Synes ikke AQ spiller specialt nice oop i 4b pots.
Du kommer bare i problemer OOP deep når du misser floppet ved at kalde et 4b. Din hånd er temmelig død og du kalder turnbet UDEN EQ what so ever, at du gør det også better river er fint hvis du endelig vil lave det move, men stadig max -ev.
Ingen af jeres plays ligner noget overhovedet så tror du skal bette større for at få bedre hænder til at folde river. Jeg folder turn som spillet.
Jeg folder nok til hans 4-bet. Han virker jo rimlig tight, hvorfor jeg ikke tror AQ er god.
Jeg forstår desuden ikke dit lead på river. Prøver du at bluffe ham eller er det for value eller er det et blockbet?
Jeg aner vitterligt ikke hvad der foregår i hånden. Kan du ikke selv prøve at forklare hvorfor du spiller som du gør? Så bliver det nok lidt lettere at give feedback.
Okay jeg prøver lige lidt sjovt
Hvad repper du i hånden?
C/C turn og Donklead river som blanker ? 57 er eneste hånd som kommer der til på river
4-bet på 7.3% er i den meget lave ende, med en prf på 15%.
Derfor fold preflop.
Hvis du har et read, at du kan få han til at folde store
par postflop, Kan du trykke call og spille agro, hvis du flopper noget equity.
Som spillet lugter villains flopcheck+ halvpot turnbet af potkontrol.
FOLD!
Dit riverbet er i den lave ende, det kunne måske få AK til at fold.
Men hans range ligner mere noget JJ-KK, så tror du får et call meget ofte.
Husk nu lige på, at bare fordi villain har en "høj" 4-bet % på 7, betyder det jo ikke han laver vildt meget ballade.. Manden åbner 15 % det vil med andre ord sige han 4-better 1/14 gange når han bliver 3-bettet - eller omkring 1.2 % af sin i forvejen ret tighte opening-range.
Jeg tvivler på AQ spiller specielt godt her - specielt OOP :)
Jeg prøver lige at komme med mine egne tanker.
Jeg caller hans 4-bet, da jeg som sagt har spiller rimelig aggro, og han derfor godt ku bluffe mig . Da han tjekker floppet går mine tanker straks på noget AK/AQ værk . Jeg vil tro han better langt størstedelen af hans høje pocket pair på det flop. Derfor caller jeg turn i håb om enten at ramme / splitte pot. Jeg leader river i håb om at han folder AK/AQ. Jeg vil tro en god reg caller her med AK, mens en dårlig folder :) Jeg er helt enig i linien generelt er underlig og det er ret ringe spillet , så er helt klar på at blive flamet .
Jeg kan godt se hvad i mener med hans 4-bet frekvens er ret lav, pga. hans lave pfr og at den derfor burde være foldet Pf. Jeg venter lige og ser om der kommer et par yderligere guldkorn, inden jeg kommer med resultatet :)
@ Madsreality
Din udlægning af hvad staten 4Bet% dækker over er ikke helt rigtig.
4bet% = den % af gange du raiser et 3bet. længere er den ikke :-).
Når vi gerne vil sammenholde den med hans pfr, så er det for han finde villains
4bet range.
Eks.
stats VPIP 25% PFR 1% 4bet 100%.
Selvom denne villain 4better 100% er hans range kun 1% (AA/KK) hvis han da 4better toppen osv.
Fold PF synes jeg også er klart bedste løsning. Ikke engang et 6Q4-flop er muligvis godt.
Jeg tror i bedste fald det bliver split pot her, at han også har AQ. Dog kan jeg også godt se ham kalde med AK på river som spillet.
AQs er en fed hånd. Men ikke når du får stærk modstand pre.
@Suffel Well
Vil du ikke udpege hvor jeg har misforstået noget? :-)
OOP folder jeg også...
Men det store problem jeg ser i hånden er din historie, eneste hånd du repper på river er 88 eller komplet luft.
Manden åbner 15 % og af de 15 % 4-better han 7 % af gangene. Der :-)
Men resten er rigtigt.
@Pokernewbie
Jeg tror langt fra du kan sige, at han har AK/AQ fordi han ikke skyder flop. Måske lader han netop være, fordi floppet er regnbue og du højest sandsynligt har misset det. Når han skyder turn ligner han meget mere AA eller KK end AK i mit hoved.
@Suffer
Det var præcis det Mads skrev...
@ Tassadar
Han vil have jeg skriver, hvor hans udsagn er forkert, derfor citatet.
@ Pokernewbie.
Du skriver "Jeg caller hans 4-bet, da jeg som sagt har spiller rimelig aggro
og han derfor godt ku bluffe mig".
Villain møder sikkert agro modstandere hver dag. nogle fisk, nogle dygtige spillere
og så dig :-)
Det er en klassik fejl, at forvente villain justere voldsomt mod netop dig.
Du skriver hans stats er 20/15 i denne session, og overall også 20/15. Hold dig til
det, og hvad du ellers ved.
Du skal starte med at justere til ham.
@ Tassadar
Jesus! ja og som jeg skriver er resten også rigtig. men det udsagn er forkert!
Jeg er sikker på Mads ved hvad 4bet% er, men der er nybegyndere, som læser denne tråd.
@ Tassadar
Det er NL10, det er de færreste som manipulerer med deres range på den måde. Er i hvert fald min erfaring :)
Det er en klassik fejl, at forvente villain justere voldsomt mod netop dig.
Enig - specielt på dette niveau.
Folder pre da 4Bet fra regs stort set altid er tung value. Syntes virkeligt sjældent man ser noget fancy preflop spil på niveauet. Tror han har AK rigtigt tit i spottet.
Lækkert med en masse brugbar feedback , fantastisk !:)
Lektien må være at hånden sku være foldet til hans 4-bet. I situationen dukkede villain op med 10 9 , men som flere af jer har påpeget dukker villain relativt sjælden op med skrammel i dette spot.