Button har spillet 59/16 med agg factor på 2,2 over 40 og betegnes som bordets target. Hero og BB (13/8 agg factor på 7,5 over 200) har en del historik efter Hero har vundet flere store og mellemstore pots på andre borde. BB er derudover set gå aggressiv ind med draws men betragtes som sane. Button er set gå død med any TP 2 gange med 100BB.
No-Limit Hold'em, $0.10 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com
saw flop
Hero (CO) ($25.05)
Button ($21.30)
SB ($10)
BB ($20.94)
UTG ($9.72)
MP ($12.63)
Preflop: Hero is CO with K♥, A♥
[color=#666666]2 folds, [color=#CC3333]Hero bets $0.40, Button calls $0.40, SB calls $0.35, BB calls $0.30
Flop: ($1.60) A♠, 9♠, 10♥ [color=#009B00](4 players)
SB checks, [color=#CC3333]BB bets $1.20, [color=#CC3333]Hero raises $5.20, [color=#CC3333]Button raises $20.90 (All-In), [color=#666666]1 fold, BB calls $19.34 (All-In),
Hero calls/folds ??
Regner med at den skal raises 10/10 gange på floppet??
Men skal den raises højere/lavere?? evt. begrundelse
Kan vi forsvare et kald?? evt. begrundelse
NL10 TPTK VS. 2*AI i 600bb pot
Du skal rundt regnet være god 1/3 af gangene for at gå even. Du kan nok godt forvente den ene har FD, og den anden kan vel nemt lave en hjerneblødning på nl10. Det er et kald fra min side.
Jeg skal virkelig være sikker på at de begge er pivringe før jeg caller her. Vi er måske ikke bange for Button med de stats, men BB caller vel ikke med AQ/KQs med Hero bag eller hvad?
Tror nu sagtens BB kan kalde med fx. FD givet han har 33% med nøgen FD i en 3w pot.
Du skal nok regne med at løbe ind i et set her, godt nok er folk elendige på nl10, men at de direkte smider 200 bb væk med noget der ikke kan slå TPTK, det syns jeg ikke så tit man ser igen. om ikke andet så A9 AT er også i deres range.
fold
jeg folder i teorien.
Magter det næppe i situationen.
Jeg tror også BB sidder med et set her. Han er så nit'et, at en stor del af hans calling range imod raises preflop i BB må være pocket pairs. Derudover har begge i andre vist ret stor styrke på floppet med jeres re-raises, så han caller nok ikke en all-in med mindre.
Eneste alternative hånd jeg umiddelbart kan se ham lave dette move med ville være Q♠ J♠, og der er du jo heller ikke super godt inde.
Derudover kan det jo mod forventning også vise sig, at Button har en hånd bedre end FD.
Også let fold fra mig, og jeg tager en note, hvis de har noget andet end forventet :-)
Jeg ville nok i øvrigt nøjes med at raise til $4 på floppet - det er nok til, at evt. singledraws får -EV på at kalde, og det sparer dig lidt penge i en situation som denne :-)
instant fist pump muck, efter BB kun snapper med A10 / 1010 / 99. Tjek da hans stats. Eod.
Hvorfor er pre-flop bet 4BB? Burde ikke 3BB være nok? Jeg raiser som standard 3BB i en ikke åbnet pulje.
Som std. Raiser jer også 3 bb, men det er for at trække value ud af bordets Target der kalder for meget, og ikke ligger mærke til om den bliver gjort til 3 eller 4 bb, det er en ting jeg har afprøvet mig lidt med og med god succes. Er det et krak at gøre ??
lundbro22:
nej det er super at gøre og en af de ting der viser at du tænker over - og forstår vigtigheden af - at konstant justere sit spil.
hvis idioterne alligevel ikke fatter at du raiser til 4bb med gode hænder og 3bb med mindre gode, hvorfor så ikke gøre det?