NL100, 2 hænder til analyse....

#1| 0

Villain spiller 30/12/1,55 over 200 hænder

Villain har lige sat sig, men har spillet lidt med ham tidligere. Tror ikke han har så meget på mig. På dette tidspunkt har vi max. spillet 50 hænder. Jeg har dog smidt ca 2BI over de 50 hænder uden at have vist op da de er spillet på bossen så han har mig muligvis til at være lidt for aggro og måske lidt fisket, men er på ingen måde sikker....
Han virker sane postflop på trods af hans noget weak preflopspil.

Seat 1: Di{L}Do ($23.50)
Seat 3: Cdotman ($91.60)
Seat 4: Hero($112.35)
Seat 5: arslan11 ($94.85)
arslan11 posts the small blind of $0.50
Di{L}Do posts the big blind of $1.00
Hero is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to stuck_fish Q K
Cdotman raises $4.00
Hero calls $4.00
arslan11 calls $4.00
Di{L}Do folds
*** FLOP *** 4 Q Q
arslan11 checks
Cdotman bets $4.00
Hero calls $4.00
arslan11 folds
*** TURN *** [4 Q Q [A]
Cdotman bets $8.00
Hero calls $8.00
*** RIVER *** [4 Q Q A [7]
Cdotman bets $26.00
Hero ????

hånd 2:

Har spillet en del hænder med villain. Han spiller ret vildt. Kalder med hvad som helst hvis han tror man er ude i snavs på de første streets og vil generelt bare gerne vinde alle pots.

Jeg har selv været ude i snavs et par gange hvor han har ramt stort. Alt i alt går han ikke væk uden videre og spiller en del tilbage.
Sætter han mig ofte nok på en K til at han folder et pocket pair her hvis jeg skubber? Jeg går i hånden ud fra det er det han sidder med da han snapcaller begge streets.

Seat 1: Villain($138.86)
Seat 2: santaz ($37.13)
Seat 3: YamazaKi ($103.05)
Seat 4: Hero ($175.02)
Hero posts the big blind of $1.00
YamazaKi posts the small blind of $0.50
santaz is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [A Q]
Villain raises $3.50
santaz folds
YamazaKi folds
Hero raises $11.00
Villain calls $11.00
*** FLOP *** [3 5 9]
Hero bets $16.87
Villaincalls $16.87
*** TURN *** [3 5 9] [[5]
stuck_fish bets $42.18
Villain calls $42.18
*** RIVER *** [3 5 9 5] [K]
Hero ?????

05-06-2008 23:12 #2| 0

Hånd 1

Du er AAAAALT for passiv! Det jo helt vildt.

3bet eller fold preflop

Flop er ok, men foretrækker at raise.

Raise turn.

All in river

Hånd 2

3better lidt mere preflop. $13 ca.

Better generelt mere i hele hånden.

Check/fold river. Vi slår intet og han folder intet.

05-06-2008 23:20 #3| 0
OP

Hånd 1 snapcaller jeg både flop og turn for at han skal tro jeg ikke har Q,
men et lavere PP han måske kan få mig af og grundet boardet er der jo ingen draws at være bange for. Kan jo ikke bare give lystigt på nakken hver gang jeg har noget..... Reraiser den normalt også, det er mest hans riverbet der gør mig lidt usikker på hvad der er det rigitge. Bettet er ret stort sammenlignet med tidligere streets.

Tænker også lidt at har han Q kommer pengene jo alligevel til midten, men han folder højst sansynligt hænder uden Q hvis jeg gir på nakken.

Hånd 2. Hvor meget skyder du på de enkelte streets?

05-06-2008 23:46 #4| 0

hånd 1 siger ligesom sig selv... der skal fyres i på river.. kunne godt se et turn raise, men det kommer jo and på hvordan spillet er kørt. har han esset? og betaler han med esset? du frygter kun AQ og AA...

hånd 2 synes jeg fandme ikke er nem ud fra den beskrivelse du har af vildand. lad os sige han har A9. jamen ud fra din beskrivelse så folder han ikke. det eneste han folder er et draw. jeg tror et check er optimalt i dette spot, men det gir også for meget information og respekt til din modstander og jeg vælger nok at forlade bordet efter denne hånd.

05-06-2008 23:57 #5| 0
OP

@scottie7

Virker det ikke bare for stærkt at reraise da a kommer da der jo er en ret god chance for han vil reppe a og dermed og også skyde river? går han ikke kun allin med AK udover en Q og AQ AA obv?
Er det ikke bedre at f ham til at skyde en ekstra street med en AJ fx?

hånd 2:

Tror du ikke vores historie kan få ham til at kalde 2 streets for at finde ud af hvor han står og så folde river da jeg jo godt kan ligne AK eller et overpar?

06-06-2008 00:08 #6| 0

jeg gir dig ret i hånd 1 at det måske er for stærkt at reppe esset. men hva er det representer med at kalde turn.?? for mig ligner det at du har en Q. tror feks. ikke du kunne sidde med 1010 i dette spot da det ville være optimalt dumt spillet. det handler bare om at han har esset og om han er villig til at betale... kan også sagtens se et flop raise fra din side.

hånd 2.. det er lige præcis det jeg siger i min post.. det er monster svært at komme med den rigtige konklusion ud fra dit resume af vildand.. jeg kan sagtens se at et raise tager potten.... men så skal man så spørge sig selv om det er vindene i længden.

og mit svar er nej.. de maniacs kalder mere med A9 end de folder deres draw..

06-06-2008 00:19 #7| 0
OP

Som sagt har han mig muligvis som lidt donket og som en der kunne kalde for light. Jeg har svært ved at se hvilke hænder jeg får value fra som ikke indeholder en Q ved reraise på flop. På turn skal han nok ha på nakken som siger så han betaler lidt ekstra med A.

06-06-2008 00:24 #8| 0

jamen jeg vil gi dig så evigt ret balder.. et turn raise havde nok været optimalt.. bordet er så tørt som det kan være og den eneste måde vi kan presse citronen er på esset... tillykke du har selv lige løst din hånd analyse..

06-06-2008 00:29 #9| 0
OP

LOL TYTY.....men jeg er stadig i tvivl om hans store riverbet skal tolkes som hus eller noget slår....

06-06-2008 00:42 #10| 0

@balder

i poker handler det meget om sansynelighed. det handler også om en stor del erfaring.
det er ikke særligt sandsyneligt at han har dig slået på noget som helst tidspunk.( du har en monster) min erfaring fortæller mig mig også at han højst sandsyneligt sidder med esset og derfor forståeligt nok stikker ud. riverbettet kan være desperation eller et hus, men jeg ser ingen grund til at lade være med at raise. min erfaring fortæller mig at der skal raises hver gang. og der er ingen diskusion. du vinder i længden, men du tabte sikkert denne hånd.

06-06-2008 00:49 #12| 0

utroligt der ikke er mere respons i disse tråde.

synes selv hånd 2 er ret spændende og kunne selv ønske lidt mere respons fra nogle hajer... jeg lærer selv fra dag til dag.

06-06-2008 00:49 #11| 0
OP

jeg mener også den skal raises hver gang, ville bare høre om andre havde anderledes tanker og måske forslag til at maksimere value ( som reraise på turn ;-) ) og om der muligvis var noget man kunne udlede ud fra hans riverbet. Og ja han havde huset men synes egentlig det er underordnet. Jeg går altid ud fra jeg er foran her, jeg vil bare vide hvordan den spilles for maksimal value.

06-06-2008 00:58 #13| 0

Hånd 1:

For passiv
Raise turn

Hånd 2:

Jeg rester og håber på det bedste..

06-06-2008 01:08 #14| 0

Måske fordi der ikke er så meget at kommentere - NL100 er ikke et limit hvor man skal tænke i ALT for mange levels. Derfor er hænderne rimelig std.

Hånd 1 raiser vi flop eller turn, alt afhængig af hvor aktive vi før har været på floppet... Jeg bluffer til tider sådanne flops, hvorfor jeg godt kan lide at raise her da jeg dermed får betaling oftere. Nu rammer et godt turnkort, da A'et er en stor del af villains range og derfor et godt spot at raise i, men ofte ser jeg mere value i et flop-raise, da der tit ikke er så mange kort på turn villain kan skyde videre med, med mindre han er super aggro, hvilket dit read ikke tyder på. Mod en std tag kan vi håbe på et setup og ikke så meget andet...

I hånd 2 check/folder vi selvfølgelig river. Hvorfor skulle vi prøve at bluffe og out level' en villain der ikke folder noget som helst og sikkert ikke tænker særlig meget over hverken dit eller hans eget spil? Der er altså bedre spots...

I øvrigt checker jeg turn i hånd 2 - 5'eren ændrer ikke rigtig noget og vi bygger blot en pot hvor vi ikke har ramt endnu. Alt afhængig af pot-odds og implied finder jeg så ud af hvad jeg gør herfra.

06-06-2008 04:15 #15| 0

Slet ikke enig i folks analyser.

1 hånd:

Re-raiser jeg flop 9 ud af 10 gange medmindre jeg har et specielt read på vildand. Han Better 4 i et pot på 12? jeg giver den til 13-14stykker(kan også virke som du vil stjæle på sådan et board der, ville kunne lave det samme move med pocket pair under Q)
Hvis han caller ville jeg godt kunne finde på at checke turn(kommer igen an på dynamik osv) og så skyde hårdt på river uanset A, du ville jo også kunne have ramt det?)

som spillet ville jeg stadig reste. men ville aldrig sætte mig selv i den situation.

2 hånd:

Som spillet ville jeg opgive på river. eneste holdings som du ville kunne slå som jeg ser det, er missed flushdraw. som du selv siger spiller han frisk, så mon ikke han højst sandsynligvis ville sætte dig på missed flushdraw, og calle sin marginalhånd?

06-06-2008 09:55 #16| 0

Helt enig med jerversan!

06-06-2008 10:17 #17| 0

Razga said it!

06-06-2008 10:42 #18| 0

Enig med Jeversan

Dog synes jeg ikke, at det er frygteligt at bette river, når du vælger at bette turn...

06-06-2008 11:15 #19| 0

Hånd 1
som razga

Hånd 2

Går efter Cr flop

06-06-2008 12:12 #20| 0

Hånd 1. Du vil ik bet når du faktisk har en hånd.

Hånd 2. Du har intet, men vil gerne bet.

Leaks, I think so....

Hånd1. Raise ffs bare et eller andet sted, som spillet no idea. Villain knalder 3 tønder ind i dig, tror bare jeg betaler her, selvom om det dog virker tyndt. Jeg raiser by the way flop.

Hånd2. Ligner std 3barrel bluff. Jeg mener ALDRIG vi kan opgive, især da kongen falder, hvilket er noget nær det værste kort for villain!

06-06-2008 13:24 #21| 0

@Mr_Hit

Er meget uenig i, at K på river bør skræmme villain! Hvis jeg var i villains spot, ville jeg betragte kongen som et safecard på river. Scarecards er udelukkende og A imo.

06-06-2008 14:15 #22| 0

Er enig med Razaga. Jeg syntes det er fint at skyde flop og turn med dit store draw, men som du beskriver villain, så folder han ikke noget på river med alle de penge han allerede har puttet i potten.

Grunden til at du bygger pot op på de to foregående streets, er jo netop at du ved at han betaler dig, når du rammer. Hvorfor skulle du så pludselig tro at han IKKE betaler, når du misser?

06-06-2008 14:33 #23| 0

Hmm... Det er jo egentlig lidt noget sludder det jeg skriver om at det at han betaler er grunden til at du bygger en pot op. Grunden er jo egentlig at det er sådan du spiller et stort draw, lige meget hvem modstanderen er.

Men jeg holder stadig ved at det er skidt at bluffe en calling station på river.

06-06-2008 15:16 #24| 0

@ Raz

De fleste NL100 spillere vil se et K som et scarecard i dette spot. Jeg er i øvrigt helt enig med Hittemanden - jeg raiser bare floppet og giver den gas derfra. (altså i den første)

06-06-2008 15:24 #25| 0

"De fleste NL100 spillere vil se et K som et scarecard i dette spot."

QFT!

06-06-2008 15:58 #26| 0

Angående hånd 1...

Vil nogle så seriøst raise her og presse 2 modstander ud der næsten altid vil ha værre hænder... Der skal self calles, og muligvis også på turnet alt efter read.

Dette er en wayahead/way behind situation. Der er ingen draws på bordet. Du er kun bange for QA (lettere usandsynlig) samt 44 (en mulighed) Hvorfor ikke få værre 2outs hænder til at bette videre (som feks 88, 99, 1010, jj, aa), eller evt få nogle 5outs hænder til ramme på turnet/riveren (hænder som ak, aj, a10, j10)

Pointen er at hvis vi er bagude taber vi det hele ligemeget hvad vi gør. Men hvis vi er langt foran (hvilket vi ofte er) ønsker vi at lade værre hænder blive ved at donere penge til pottet. Det gør vi ikke ved at raise floppet som kan stoppe al action.

Under andre omstændiger kan et flopcall virke mere skræmmende på villain end et flopraise, men på dette level mener jeg at callet er optimalt

06-06-2008 17:07 #27| 0

@pharmazist

Det er jo helt i skoven det du siger, der kunne muligvis være tale om KUN at calle flop, hvis han støder hårdt!, men 4 i et pot på 12? og som du selv siger, ville de fleste donkeys bare flatcalle, og derfor ville jeg være meget mere mistænktsom i vildands spot, hvis Hero bare flat callet hele vejen.
altså hvis han har noget (fx kk eller AA eller enda underpair), ville han højst sandsynligvis calle langt hen af vejen på dette her limit. så prøv da at trick spille din håndt istedet for at spille som en åben bog

06-06-2008 18:14 #28| 0
OP

@ Jeversan

Prøv med en lidt pænere tone end at sige folk er helt i skoven når de prøver at komme med deres holdninger. Det står alle frit for at kommentere....

Når nu jeg 9/10 raiser enten flop eller turn i dette spot er det da netop ikke at spille den som en åben bog. Jeg er enig i at med hans meget lille c-bet ( 4 ind i 12 ) bliver det et dumt spot, men synes nu det er fint hvis han skubber hårdt på. Har han Q eller 44 kommer de jo til midten alligevel.

Jeg tror ikke han kommer til bunds med dårligere hænder uden at få lov at leade alle streets....

06-06-2008 18:33 #29| 0

@balder
Lyt nu til jeversan og razga, de er spot on i at hånd et er heeeeelt væk spillet..
Uanset hvor tricky du selv mener du har spillet den, så burde cirka 400 alarmklokker ringe inden i villains hoved når en fisket spiller flatcaller 2 gange på et parred bord..
Derudover er kq altså heller ikke en super hånd at spille imod en 30/12 villain selvom du har position.
Derudover få bygget en pot, jeg ville reraise det flop cirka med alle holdings hvis villain better så svagt ud, så ja når du har monsteret skal du self. gøre det samme..

Som spillet... blehh rest kan vel sagtens forsvares, det samme kan et call.. kan jo altid håbe på at han sidder med noget ak værk og føler for at betale..

Hånd 2
Hmm et skub er frækt... og ja den er meget read afhængigt, i min verden lugter villain langt væk af et sæt som turner et fuldt hus... Men ja du kender ham bedst, hvis han har en mellempar så burde et skub kunne få ham af hånden.

06-06-2008 18:56 #30| 0
OP

@djoffer

Jeg lytter skam. Men hvis bare giver hinanden ret i alt blir der jo ikke meget at snakke om og analysere.
Jeg ved ikke med dig, men de fisk jeg møder kan sagtens kalde 1-2 streets med underpar her ala 77-JJ. Især de små bets taget i betragtning. Jeg oplever dog tit at den får fuld gas på turn her hvis de har Q.
Jeg har stadig meget svært ved at se hvilke hænder vi får bygget en pot
mod på flop med et reraise. Kan du skrive hvilke hænder du mener han kalder med på flop?

06-06-2008 18:59 #31| 0
OP

Ang. hånd 2 har jeg siden fundet ud af at han ret sikkert folder.

aktuelt checkede han bag og viste 44.

06-06-2008 19:41 #32| 0

"Jeg har stadig meget svært ved at se hvilke hænder vi får bygget en pot
mod på flop med et reraise. Kan du skrive hvilke hænder du mener han kalder med på flop"

A4, 55, 66, 77, 88, 99, TT, JJ, KK, AA, QJ, QT, Q9

Raise det flop HVER GANG! Hvis du mener, at han folder til CR, så CR HVER GANG flopper slår et par. Så må han jo være ualmindelig nem at skubbe af hænder.

06-06-2008 19:52 #33| 0

Jeg ved ik hvor dårlige/gode de er på nl100, men man skal ik raise kq hver gang. Det kan være fint at bare CC det flop af flere årsager.

Jeg synes din linje er helt fint hvis du skubber river. Nu hvor han better så småt på turn vil jeg nok oftes raise så stacsize passer til et shove på river, men eller kan din linje være meget fin til tider

07-06-2008 01:43 #34| 0
OP

synes sgu det er lidt svært at vide hvem man skal lytte til da der er lidt modstridende holdninger fra spillere der alle er meget dygtigere end jeg er.

Tak for alle svarene

07-06-2008 01:45 #35| 0

Hvad er dine egne stats for NL100?

07-06-2008 03:11 #36| 0
OP

noget ala 20-22/15/2.8

Jeg spiller 5 handed på boss.

hvofor?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar