Jeg kom selv lidt i tvivl om det var +EV bluff her, men min plan med checket på turn er at C/R ham hvis han skyder lavt nok til det. Jeg mener ikke han kan fortsætte uden flushen i så fald. Jeg synes selv det er et godt bluff med de stacksizes.
Like/dislike?
Jeg ved ikke om Villain er regular, men jeg har spillet et par sessions med ham inden denne. Han virker som value i længden, fordi han ikke tænker så godt som de andre, men han er rimelig TAG straight-forward. Er dog ikke sikker endnu.
Texas Hold'em No Limit EUR 0.50/1 - Table "Pontevedra"
Players(max 6):
Lego09 (EUR 204.69 in seat 1)
NAPALM_PIE (EUR 116.20 in seat 2)
HERO (EUR 205.97 in seat 3)
0steba (EUR 104.50 in seat 4)
CoinTilt (EUR 100.00 in seat 5)
GoToCashier (EUR 100.00 in seat 6)
Dealer: Lego09
Small Blind: NAPALM_PIE (0.50)
Big Blind: HERO (1.00)
HERO was dealt: 5♠ - 5♥
0steba Fold
GoToCashier Fold
Lego09 Raise (3.50)
NAPALM_PIE Fold
HERO Raise (10.00)
Lego09 Call (7.50)
Flop T♣ - 2♥ - 8♥
HERO Bet (16.00)
Lego09 Call (16.00)
Turn T♣ - 2♥ - 8♥ - 6♥
HERO Check
Lego09 Bet (27.25)
HERO Raise (85.50)
NL100: 200xBB dybe turnbluff
Hvis villain er en god reg, så syntes jeg, at det er rimeligt crispy.
Villain kan godt have air ved et float og folder måske noget non heart JJ-QQ, og hvis villain har A♥Kx-A♥Qx, og har lyst til at calle, så er det også fint for dig.
Men som sagt...dette er kun med det rette read.
Sorry Ncoa, har glemt at skrive hvad jeg mener om villain. Editer lige!
Tror du er slået i 8 ud af 10 tilfælde og vil bare give den op på turn.....
Hvilke hænder sætter du ham på?....
Det virker ikke sandsynligt at han har to høje kort. Et mellem pocket pair evt. med draw er nok mere sandsynlig......synes det virker farligt at bluffe her....
@Kollemorten
Selvfølgelig er jeg slået, det er jo derfor jeg gerne vil bluffe.
Jeg synes bare min linje ligner en standard linje med flushen, hvorfor jeg mener, at han skal have flushen for at fortsætte i hånden, når vi er så dybe.
Men det kan godt være det er bedre bare at give op på turn:P
Flere comments, thx.
Det er vel standard for ham at raise floppet med et flush draw hvis effektive stacks var 100BB men nu I er +200 BB dybe er det vel standard for ham at tage et kort af med sit flush draw hvilket betyder at han godt kan have flushen i den her situation. Den smider han naturligvis aldrig. Andre hænder som han ikke smider må være sæt men det er nok ikke likely da jeg med +200BB vil forvente han raiser den på floppet. AA-JJ med en ♥, AA og KK virker heller ikke sandsynlig da han sikkert 4 better dem pre flop i den her situation, måske KK dog, QQ og JJ med ♥ ved jeg sgu ikke om sådan en gut kan folde men din linie virker stærk så der er vel en fair chance. En flop og især turn aggression factor på ham ville være dejlig...
@Hala
Jeg spiller ikke med stats fremme, så det er ikke aktuelt med hans stats!
Jeg kommer til at tænke på, at dit CR på turn nok et lidt for stort. Det er mere frygten om, at du kan skubbe resten af din stack på river, som river dig FE, så jeg tror en 70bb vil have samme effekt....ser måske også mere stærkt ud.
Nu skriver du, at villain er rimelig TAG-weakish...dette vil måske få mig til ikke at spille sådan her, da hans range for at calle floppet nu er stærkere.
Jeg syntes, at det kræver et read om, at villain vil float ofte på floppet.
Synes det er selvmaal, at begynde paa funky plays som dette, uden et decideret read paa villain.
Her taenker jeg, om han elsker at floate (som Ncoa).
Din linie er unaegtlig staerk, men villain folder aldrig flushen her. Og du har absolut ingen ide om villains holdings her.
@Ncoa
Nej, han er ikke weak. Det har jeg ikke skrevet. Straight forward mener jeg bare, at han spiller som de fleste regulars. Men det er måske et forkert ord.
@KeysorSoze
Nej, men udfra en EV-betragtning, hvor vi antager, at han kun går død her med flushen for hele stacken, så er det vel ligemeget om vi ved hvad hans holding er. Sålænge jeg ved, at hans range er bred nok til at forsvare spillet. Og imho så er hans range meget bred her på turn.
Nogen der kan sætte en lille regneregel op for det hvis vi antager han kun går død med flushen (+ sets måske)?
@OP
Sæt en range for villains holdings på turn. Find ud af hvor stor en procentdel af den range der er sets og flushes, sæt den procentdel som de gange hvor han shover (og du folder), og regn det derefter ud.
Alternativt smid % af gangene villain går død når du selv har regnet det ud fra rangen, så kan jeg gøre det derefter.