Første gang i dag jeg spiller mod villain. Han er reg, og har umiddelbart ikke noget jeg kan pege fingre af i hans spil. Han spiller over 240 hænder 29/25 med 3B% på 14 overall og 18 fra BB. 18 er dog næppe realistisk i dette spot givet positioner. Han folder pt. (7 mulige) 71% til c-bets.
Han ser mig nok som noget 28/23-værk.
Hvad er jeres foretrukne linje?
Seat 6: Joe_Loco ( $176.64 USD )
Seat 8: iloveaas85 ( $123.61 USD )
Seat 9: Hero ( $147.74 USD )
Seat 1: pepsi2011 ( $101.70 USD )
Seat 5: redmaser100 ( $70.02 USD )
Joe_Loco posts small blind [$0.50 USD].
iloveaas85 posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [A♦,7♦]
Hero raises [$3.50 USD]
pepsi2011 folds
redmaser100 folds
Joe_Loco folds
iloveaas85 calls [$2.50 USD]
** Dealing Flop ** [8♦ ,6♦ ,7♠] Pot: 7.5
iloveaas85 checks
Hero ?
NL100 2nd Pair + NFD linje
Du mener udover vi better flop eller hvad for der hedder den vel $4,5-5 altid?
Jeg skyder formentlig videre på næsten alle turns.
Den bedste måde at få folk til at folde bedre hænder på, er ved at bette... Du har den bedste hånd at semibluffe med og kan tilmed få value fra dominerede draws.
Jeg kan godt finde på at checke bag her. Hvad skal villian folde som er bedre end vores hånd her. Hvis han også har et flush draw så får vi alligevel betaling senere. Du får et gratis draw til nuts her og i den forbindelse kunne det være interessant at høre om han c/r flop ofte. Men jeg better sgu nok floppet de fleste gange alligevel. 2nd pair og nut draw i position er nice.
Edit" tænkte lige lidt mere over hånden"
bet bet & evaluer river :), fordi:
Masser af value vs draws
Du får ham til at folde en del equity i form af overkort
Du får specificeret hans hånd. Han raiser sin stærke made hands og draws (og du kommer selvf ind mod dem!), og han caller svage made hands/nogle draws, som du kan få ham til at folde turn/river.
KnightofNi:
Vi skal ikke have Villain til at folde bedre hænder end vores nu. Vi skal have ham til at folde bedre hænder end vores på et senere street. Det fede ved spottet her er, at det er et spot han ikke vil slowplaye i så hvis han check/caller er hans range defineret som svag og vi kan oftest skyde ham af via flere tønder.
Seriøst, få nu fjernet plusser og minusser fra analysetrådene..
De skulle være på vej væk snart har en admin skrevet så vidt jeg husker.
Villain er den samme som i denne hånd www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=245546
Han er meget aggro, så det taler nok for at jeg vil prøve at tage IstvaN's linie mod ham.
Mod nogle spillere har jeg dog ikke noget problem med at underreppe min hånd og checke bag.
Altså som jeg ser det virker bet-linjen som den nemme løsning. Jeg er bare i tvivl om hvorvidt det er den løsning, der maksimere EV.
Han virker til at være ret så aggro, så det er efter min mening begrænset, hvor ofte han overhovedet flatter i spottet. Mod hans raise-komind-range, der kan vi bare flippe en mønt og se hvor pengene lander henne. Så det eneste vi opnår er blot at opsøge varians. Dette vil jeg helst undgå.
Det er så korrekt, at vi skaber noget værdi, de gange han flatter, fordi hans range er så svag, at vi med god sandsynlighed burde kunne få ham af på senere streets, som flere er inde på. Problemet er bare at hans raising-range vil jeg formode er væsentlig større end flatting-range.
Checker vi floppet, er mit bud at han byder stort set altid på turn og vi får derved en barrel fra hænder som han nok bare mucke, og som vi er langt foran. Jeg er mere i tvivl om hvor ofte han skyder river og hvad der er optimalt at gøre her, men det må blive mere feel baseret og ud fra hvordan bordet udvikler sig. Hvad siger I?
@Jensen
Nu nævner du at du kan finde på at checke bagpå. Du skriver dog at du hellere vil gøre det mod knap så aggressive modstandere. Hvorfor vil du hellere mod dem end mod ham her?
Jeg kan faktisk godt lide at checke bag her, jeg er enig i at vi meget oftere bliver c/r end c/c'et på det her flop, men den største sandsynlighed er nok bare at han folder.
Mod hans c/r range vil jeg tro vi har omkring 50% på det her flop, muligvis en anelse mere, svært at sige, men deromkring. Hans c/c range er nok noget lignende 98s,99,55 og TT, den range har vi 43.5%.
Jeg tror vi kan skabe en del fede situationer ved at checke bag, fordi villain aldrig mener vi kan have en stærk made hand, pga vi better sets, 2par og straights hvergang og nok også draws.
Desuden er det også et board vi ofte giver op på, hvilket gør villain stabber turn og evt river rimelig ofte.
Trækker btw mit statement tilbage med at vi oftere bliver c/r end c/c.. tror det er omvendt, en smule flere c/c's
Hænder han c/R med i spottet:
3 x 66
3 x 88
1 x 77
2 x 87s
2 x 76s
4 x T9s
6 x Broadway FD's
= 21 kombier
Hænder han c/C med i spottet:
3 x 98s
6 x 99
6 x 55
6 x TT
= 21 kombier
Dette er uden at discounte. Af de hænder jeg har sat i hans c/R-range, tror jeg vi kan discounte nogle af 76s, og nogle af Broadway komboerne, ala QT og KT. Generelt synes jeg ikke der er så stor usikkerhed her.
Under hænder han c/C med finder jeg det tvivlsomt at han flatter TT her som std., da han trods alt virker til at være yderst aggro med 3B's.
Alt i alt ændrer det nok ikke the bigger picture.
Hvad der tilgengæld kan ændre en del er, hvis vi begynder at stille spørgsmålstegn ved om de ranges vi har sat op er korrekt. Jeg skrev længere oppe at jeg følte, der generelt ikke var den store usikkerhed omkring de hænder jeg har sat i hans c/R-range, og det mener jeg stadig.
Tilgengæld så finder jeg det mere tvivlsomt, hvorvidt han flatter 55 eller om han bare sender den i mucken. 98s kan det også diskuteres hvorvidt han flatter eller raiser, og jeg tror selv jeg er mest tilhænger af det sidste. De gange han sidder med 99 og TT flatter han nok.
Antager vi han flatter 98s 50% af gangene og raiser resten, mucker 55 50% af gangene og flatter resten, plus discounter lidt på begge ranges ændrer det billedet til:
Hænder han c/R med i spottet:
3 x 66
3 x 88
1 x 77
2 x 87s
1 x 76s
4 x T9s
4 x Broadway FD's
1,5 x 98s
= 19,5kombier
Hænder han c/C med i spottet:
1,5 x 98s
6 x 99
3 x 55
3 x TT
= 13,5 kombier
Dvs. han c/R nu ~60% og c/C ~40%
I dette ekstreme, men for mig at se ikke usandsynlige hvor han slet ikke flatter 98s og 55 får vi at han c/R: 21/30 = 70% og c/C 9/30 = 30%.
Alt efter hvilket scenarie vi mener er mest sandsynligt, ændrer vores valg sig også. Jo mere han c/C, jo mere tiltrækkende virker bet for mig.
Hvad synes I er mest sandsynligt og mener I rangesne burde se anderledes ud?
Jeg er ikke enige i dine ranges
Han flatter nok ikke 87s og 76s pre, og han er godt nok ringe hvis han c/r dem på flop. Jeg tror ALTID 98s flatter til cbet, andet ville simpelthen være for retarderet, og ser vi villains der c/r 98s på det har board, så noterer vi det.
Det virker også ret dårligt at c/r broadways FDs på det her board, eneste der giver mening er QTd og JTd. Imo har han en smule flere c/c's end c/r's, men så interessant er det nu heller ikke.
Jeg tror ikke der er den ville EV forskel fra check bag vs bet, men jeg tror vi skaber nogle fede spots ved at checke bag her, da vores range normalt for at checke bag på dette board er rigtig weak.
@n1co18
Er ikke helt enig med dig her.
Hvorfor skulle han ikke flatte 87s og 76s pre? han 3better en stor del men spiller 29% af sine hænder. og hvorfor er han ringe hvis han c/r dem på flop?
@Meincke
vi skal da bette her hver gang. hvad håber du på at ramme med din A7? du rammer pair+ nuts f-draw du kan jo næsten ikke ramme bedre.
Som SørenSnegl skriver:
Vi skal have ham til at folde bedre hænder end vores på et senere street. Det fede ved spottet her er, at det er et spot han ikke vil slowplaye i så hvis han check/caller er hans range defineret som svag og vi kan oftest skyde ham af via flere tønder.
Jeg better flop, turn og tømmer den på river hvad enten flushen completer eller ej tænk på hvor stor equity du har og hvor få hander han kan spille for stacken her.
@Diamond
Det er meget ringe at c/r 78s og 76s på det her flop af den simple årsag, at vi er bagud til den range vi får action fra. Vi er også ret crushed af den range der 3better vores c/r, som nok er straights, 2par, combodraws og sets. Og nok marginalt foran den range der vælger at flatte.
Så jeg vil langt hellere lead 2par på dette flop, da jeg alligevel ikke forventer han c-better air og synes ikke det er fedt at komme ind.
han caller + c/r helt sikkert denne range:
(99-66,KdQd,KdJd,KdTd,QdJd,QdTd,JdTd,Jd9d,T9s,87s,76s) så har vi 49% vi kan aldrig checke her tænk på alt det han folder med og vi samler de døde skillinger op.
diamond2000:
Det afhænger af, hvor ofte du tror, han vil bluffe. Når vi checker back, er det som oftest fordi vi giver op, da vi better (næsten) alle vores valuehænder, så der er ret stort incitament for ham til at bluffe turn med hænder, der som regel har mellem 1 og 5 outs imod os.
Overordnet set afhænger spottet ikke så meget af vores specifikke hånd og hvilke hænder han c/c'er, c/r'er og folder. Om vi better eller checker bør i langt højere grad afgøres via en vurdering af, hvor ofte vi forventer han vil bluffe turn og river. Jeg er helt på linje med n1co i betragtningen om, at vi ofte kommer i en del lækre spots, givet at vi har med en aggressiv modstander at gøre. Hvis ikke vil jeg være langt mere tilbøjelig til at bette flop, turn og river.
Det er logisk, at vi langt hellere vil have ham til at bluffe med fx 33, der har 1 eller 2 outs, end vi vil have ham til at folde den.