NL100: 3. barrel mod nit

#1| 0

Villain er multitablende nit og regular. Han er at finde ved bordene cirka hver aften.
Han spiller: 15/12/1.7 med 3bet% på 12 over 176 hænder

Villain har vel HERO på noget 27/23/4

Jeg husker ikke, at der skulle være noget mellem HERO & villain, men det er sandsynligt at der har været et par 3bets.

***** Hand History for Game 52735354856 ***** (On Game)
$100.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, February 15, 08:40:59 ET 2010
Table Ludwigshafen (Real Money)
Seat 6 is the button
Seat 8: Fold_For_Sex ( $148.15 USD )
Seat 9: Kukudunois ( $44.45 USD )
Seat 4: HERO ( $148.50 USD )
Seat 5: Ali_79 ( $163.05 USD )
Seat 6: vivalalala ( $100.00 USD )
Fold_For_Sex posts small blind [$0.50 USD].
Kukudunois posts big blind [$1.00 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 9 T ]
HERO raises [$4.00 USD]
Ali_79 folds
vivalalala calls [$4.00 USD]
Fold_For_Sex folds
Kukudunois folds

** Dealing Flop ** [ Q, 5, 5 ] POT 9,5$
HERO bets [$7.00 USD]
vivalalala calls [$7.00 USD]

** Dealing Turn ** [ J ] POT 23,5$
HERO bets [$18.00 USD]
vivalalala calls [$18.00 USD]

** Dealing River ** [ A ] POT 59,5$
HERO bets [$35.00 USD]

(stacksizes er 71$)

Første tanke må vel gå på, hvad vi tror hans calling range er IP her, når jeg åbner UTG og vi har i tankerne, at han 3better ret ofte. Umiddelbart må svaret være pocket pairs og sandsynligvis også nogle suited connecters..?

Isoleret set må flop-cbet være negativ EV, men jeg regner med at kunne tage potten ned ved at barrele ret mange kort på senere streets mod sådan en modstander her.

Turn er kun et semigodt, fordi hans eventuelle FD completer, hvis han vel og mærke flatter floppet med dette, men vi må forvente at han folder 22-TT + vi samler equity op.

River prøver jeg at size, så jeg ligner et valuebet, der vil gerne vil have et call.

Kommentér gerne ovenstående korte beskrivelse af mine tanker om hånden og lad mig høre, hvordan i havde grebet situationen an.

15-02-2010 21:52 #2| 0

gå allin ellers kalder han med KQ

15-02-2010 21:53 #3| 0

Synes egentlig det ser ok ud. River er et virkelig godt kort at skyde 3. barrel på, men man kan måske sige, at når Villain caller turn her, så folder han nok ikke ret mange rivers, men lige præcis esser er da bestemt nogen af dem vi nok skal skyde igen.

Size-mæssigt synes jeg det hele ser fint ud. Typemæssigt er en nit ofte en god spiller at bluffe. Et par ting der taler imod

1. Villain som er nit caller altså et klamt kort på turn. Der er meget få rivers jeg skyder, men synes et sort es er fint her.

2. Du roder dig ud i noget farligt noget mod en relativt ukendt spiller OOP. Det prøver jeg som oftest at holde mig fra.

Jeg synes det ser rigtig fornuftigt ud, så længe du holder ratioen nede.

MVH Skod

15-02-2010 21:54 #4| 0

lol MichaelS said it. Jeg jammer også river, hvis jeg vil bluffe.

15-02-2010 21:55 #5| 0

Jeg kan informere dig om, at ham der IKKE er nit han er langt mere taggish end du tror. Men jeg hader det, jeg tror ikke at 66-TT kalder turn, og hvad er det så du vil have til at folde på river?

Jeg kan ikke se det, hvilken hånd som kalder 2 streets folder på river?

16-02-2010 00:49 #6| 0

Hvis vi antager, at han kender dine stats, tror jeg ikke, at han 3B dig 12% fra BTN. Er du LAGish og åbner UTG giver det vel lidt mening, at holde dig inde i hånden med de mindre gode hænder og lade være med at bygge potten når du har noget rigtigt godt.

Af de stærke hænder tænker jeg han kan flatte: AQ, AJ, KQ og AA/KK nogle få gange + de hænder du nævner.

Jeg kan godt lide også at skyde turn på det klamme kort som du gør, men så giver jeg også op.

Faktisk får jeg mindre lyst til at skyde river på det A. Jeg tror han finder call frem hver gang du better 35 med stort set alle hænder han kaldte turn med. Hvordan ville du spille Ax? Hvis de alle sammen better 35 tror jeg det er tæt, men jeg tror b/f en 20 stykker med Ax ser mere naturligt ud.

Jeg er meget i tvivl om hvad jeg mener om allin. Personligt ville jeg have stort set lige let ved at svare 35 eller allin op i dette spot, men min opfattelse af NL100 er at alle skillingerne typisk kun kommer ind når folk har varerne.

Bet 35: Dit bluff er profitabelt hvis han folder 37%, men fra hans side skal han tro at han er bedst 27%, hvilket vi må antage han tror når han caller turn.

Shove: Dit bluff er profitabelt hvis han folder 54%, men fra hans side skal han tro at han er bedst 35%, hvilket vi må antage han tror når han caller turn.

Med mindre vi virkelig tror han kan finde fold knappen virker det som om c/f er den bedste løsning på river.

17-02-2010 11:46 #7| 0
OP

Det er sandt, at der nok er ret få hænder i villains range, som caller turn og folder river. Det ville være noget alla:

KQ, QJs
og hvis han er mere løs end forventet (som fissehans påpeger) så QTs
Der er 12 kombos af KQo, lad os reducere til 6, da vi ikke ved om at flatter preflop med den. 3 Kombos af QJs
= 9 kombos

Villains river calling range (eller push) er:
56s, AQo, AJo, flush
2 kombos af 56s
9 kombos af AQo
Lad os sige 2 kombos af AJ
T9+98+87+67 i ruder = 4 kombos
1 kombo af 55
1 kombo af JJ
= 17 kombos

Med denne opstillede range folder villain (9/26) 34% af sine kombinationer, og som RiverBoy påpeger skal han folde 37% for at det er neutralt for os. Det er altså ret close.

Nogle af jer vil måske påstå at villain kan calle med KQ eller QJ, men det tror jeg virkelig ikke på. A'et rammer min range super godt, og der er en milliard holdings som slår KQ og QJ.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar