Jeg kommer nok til at poste en del hænder den kommende tid. Nogle mere interessante end andre. Nu er i advaret :)
$100.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, March 01, 08:43:29 ET 2010
Table Oberhausen (Real Money)
Seat 10 is the button
Seat 3: Lucky_Tyson ( $185.45 USD )
Seat 4: HERO ( $170.55 USD )
Seat 5: djemba19 ( $111.30 USD )
Seat 7: Dido_777 ( $115.20 USD )
Seat 10: Tuhma Poni ( $104.00 USD )
Lucky_Tyson posts small blind [$0.50 USD].
HERO posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ A♦ T♠ ]
djemba19 calls [$1.00 USD]
Dido_777 folds
Tuhma Poni folds
Lucky_Tyson calls [$0.50 USD]
HERO raises [$5.00 USD]
djemba19 calls [$5.00 USD]
Lucky_Tyson folds
** Dealing Flop ** [ 5♠, 3♥, 9♦ ] POT: 13$
HERO bets [$9.00 USD]
djemba19 calls [$9.00 USD]
** Dealing Turn ** [ K♦ ] POT: 31$
HERO bets [$23.00 USD]
djemba19 calls [$23.00 USD]
** Dealing River ** [ 2♥ ] POT 77$
HERO bets [$132.55 USD]
(Villain har 73$)
Det er første gang jeg møder villain. Eneste read er, at han spiller noget 21/17 over 25 hænder. Jeg har ikke set ham openlimpe før.
NL100: 3 barrelbluff AI oop
Jeg kan ikke lide det! Floppet synes jeg er super skidt at c-bette mod den der type villain.
Hvorfor vil du ud og lave bluffs som klart virker bedst at lave når man har nogle reads.
Hehe, ærgeligt at du forsøger at bluffe ham der! :D. hvis han er den jeg mener det er, hvilket kunne tyde på på baggrund af hans pf spil.
Jeg kan slet ikke lide det.. Hvorfor gå i spazzerspew her, især mod unknown?
Hvad limp/caller han pf, kalder turn, som han folder river?
Hmmm kan godt se ideen, men der er en del ting jeg ikke kan li ved spottet:
1. I sig selv ikke noget særlig godt flop at CB, ofte må vi forvente villan limp/caller med noget marg. Det kan være små pp, Ax ish hænder og lign. Umiddelbart vil jeg i hvert fald mene floppet rammer hans range ret godt.
2. Som spillet kan man mene han har en rimelig marg. hånd, men floppet er ret tørt og han har pos. hvorfor vi bestemt ikke kan udelukke han slowplayer en stærk hånd. (især det at han har pos. gør at hans call på turn, bestemt ikke behøver at afsløre, at han har en marg. hånd. Var han oop ville vi nok oftere høre fra ham på turn med en stærk hånd.
3. River lander en fuldstændig blank set fra hans side, hvorfor han nok oftere caller r også. Ikke givet folk tænker sådan på nl100, men stadig, hvis han mener han er go på turn, så ændre river ikke noget. Desuden completer den faktisk et par af hans evt. str8-draws.
4. Generelt bryder jeg mig ikke om at lave store bluffs mod villans jeg ikke kender uden det er helt oplagt. Og på NL100 er det nok endnu mere udtalt, da sandsynligheden for, at vi sidder overfor en blow up som caller ned med any made hand nok er større.
Well put Laur, og noget man bør tænke meget over på NL100. Det er simpelthen ikke profitabelt at lave de her moves, fordi folk ikke forstår det alligevel.
Checker river uden at bedre read, resten ser helt standard ud. Ideen er fin, men kræver man ved bare lidt om hvem han er.
@MichaelS
Du brænder rimelig store penge ved at mene det er dårligt at isolere en limper med ATo, og så ikke cbette 953r, kan ikke forestille mig andet end et stort leak i dit spil der.
Mener helt klart også at floppet skal cbettes med ret høj frekvens her.
Kan sagtens lide idéen i det, men jeg synes ikk dén river er en man skal følge op på mod sådan et menneske her. Følger nok kun op med et shove på J, Q og valuebetter T og A rivers ½ pot ish (sure det er exploitable, men det er NL100, folk forstår det ikke anyways).
@Acecobar
Er ikke helt sikker på hvad du mener med 'folk', hvis du mener folk som ham her, så er jeg delvist enig. Hvis du derimod mener NL100 standard folk, så er du helt sikkert way off, hvor tit kalder du selv 3 barrells ned på de boards her med like 98s?
Cool. Så kom (nogle af jer) frem til samme konklusion som jeg, da jeg kiggede på hånden efter jeg havde spillet den. Jeg kan ikke lide riverskubbet, men jeg spiller nok de andre streets ligesådan næste gang.
Jeg kan ikke se, hvorfor der ikke skal cbettes det her flop. Villain har vel mange Ax/KQ/QJ/KJ/Q8s-type hænder som folder - og selv hvis de caller, skal de da være velkommen til at lægge penge ind med den dårligste hånd.
Og hvis villain caller med en bedre hånd end min, så har jeg stadig 2 overkort til bordet + muligheden for at barrele.
Turn er nok lidt mere tvivlsom, da jeg ikke ved, om han folder 9x eller en hånd som 66 for den sags skyld.
Aktuelt callede villain med 33.
Tak for svarene :)
@joonas
Jeg kan godt lide at han isolerer, men det var mere hans c-bet på floppet jeg ikke var så vild med. Laur har forklaret det meget godt hvorfor jeg mener det er skidt.
@rasken + Joonas
Tror I en god del af en 21/17 villans limp/call range fra early er noget KQ, QJ, KJ ish? Her tror jeg I tager fejl, vil langt oftere forvente det er noget Ax, 98s ish samt små pp (ved godt vi ikke har mange hænder på ham, men lidt har også ret)
Skal lige siges, at jeg ikke er direkte modstander af at CB, det er jo sjældent nogen stor fejl, vi skal bare være klar på at skyde rigtig mange 2 barrels og også gerne 3 barrels.
Jamen så barrel ham, det er da nemt at spille mod 66 på det flop. Det er en klar klar fejl at ikke ville cbette, hvis du mener du skal isolere. Det må være så ABC som det kan blive imo.
@joonas
Ja det er det så åbenbart ikke, da vi render ind i en villan som caller ned med par 3 :-)
Ej misforstå mig ikke, fik det nok ikke skrevet helt tydeligt, for er egentlig enig med dig langt hen ad vejen. Jeg vil også ofte CB her, men jeg understreger dog, at det skal gøres med en plan, som ikke bare siger "ok jeg stikker efter den og ellers giver jeg op" Samtidig er det i sig selv ikke noget super oplagt flop at CB, da det trods alt rammer villans range ret godt.