NL100 3barrel bluff

#1| 0

Hero ses som 24/20/3,5
Hero har tidligere været i samme spot med AK mod Villian hvor Hero better 18 på turn og ½pot river, hvor Hero godt ved at Villian sjællendt har noget han kan calle 3/4pot med.

Villian ses som 24/20/1.7 3b 8 og 3b 8% fra btn. Han fold2cbets er 31/34/25% lidt station. Jeg er ret overbevist om at han 3b sine stærke hænder på knappen, og at jeg nok skulle have lavet samme sizing som i den tidligere pot hvor han snapcaller mucker river.

Men generalt hvad synes PN som om at fyre 3 tønder afsted givet at Villian ofte 3b sine stærke hænder på btn + at turn får ham til at reppe endnu tynder. Vi blocker rigtigt meget med vores AQ hvilket ville gøre det svært for Villian at calle 3streets ned især med turnen. Hvad synes PN om mine tanker + evt andet. Så fyr den af :)

$100.00 USD NL Texas Hold'em
Seat 4 is the button
Seat 1: lucareli1 ( $20.00 USD )
Seat 2: Hero ( $121.87 USD )
Seat 3: krzychooPL ( $105.55 USD )
Seat 4: KINDERI999 ( $96.05 USD )
Seat 5: dragon_1 ( $89.43 USD )
dragon_1 posts small blind [$0.50 USD].
lucareli1 posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ A Q ]
Hero raises [$4.00 USD]
krzychooPL calls [$4.00 USD]
KINDERI999 calls [$4.00 USD]
dragon_1 folds
lucareli1 folds
** Dealing Flop ** [ 7, K, 2 ] pot 12
Hero bets [$8.00 USD]
krzychooPL folds
KINDERI999 calls [$8.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 2 ] pot 28
Hero bets [$21.00 USD]
KINDERI999 calls [$21.00 USD]
** Dealing River ** [ 4 ] pot 70
Hero bets [$44.00 USD]

Redigeret af zonki d. 09-08-2011 00:51
09-08-2011 00:54 #2| 0
Hero har tidligere været i samme spot med AK mod Villian hvor Hero better 18 på turn og ½pot river, hvor Hero godt ved at Villian sjællendt har noget han kan calle 3/4pot med.

Hvordan endte den hånd?

Mener du han er i stand til at folde KJ/KQ i spottet her?
09-08-2011 00:58 #3| 0

Jeg tror ikke at villian folder Kx så det er ikke profitabelt i mine øjne.
Han kalder jo også med K8 er jeg nærmest sikker på.

Mvh Simon

09-08-2011 01:00 #4| 0
OP

Der snapper han river og mucker sin hånd. Jeg vinder den tidligere hånd.

Ja altså det er det mine tanker går på at han oftes ikke vil være i stand til at calle 3 streets vs UTG opner med KJ måske nogen gange kan KQ, men jeg blocker godt for de kombier der måske måske kan calle 3streets omend han er lidt station.

Men tror mere på jeg gerne vil høre om hvad PN gør, eller om mine tanker er way off for at skyde 3 tønder.

09-08-2011 01:02 #5| 0
OP

@ST

Hvis jeg ser ham calle her med K8 så bliver han sq mega owned i alle fremtidig pots. Jeg tror selvom man har de station stats, så er det sjællendt man kan calle 3 streets +ev med K8, hvilket jeg heller ikke tror ligger i en calling range når man spiller 24/20 og caller vs UTG opner.

09-08-2011 01:09 #6| 0

Jeg synes tit at jeg ser dem kalde med Ks når der er chance for at det bliver en multiway pot.

09-08-2011 01:45 #7| 0

Jeg giver som std bare op på turn, da jeg ikke forventer han folder specielt meget på netop denne turn. Specielt hvis han har station tendenser.

Ud fra din beskrivelse af ham tvivler jeg på at han folder Kx i spottet, og slet ikke til den sizing som du better.

09-08-2011 02:08 #8| 0
OP

Hvad siger folk så hvis vi tager udgangspunkt i en der ikke har station tildenser? Kan i så lide mine tanker eller skal jeg pakker mine tanker ned i et lukket hul?

Hvorfor give op på turn? Det får kun villian til at reppe tyndere?

Redigeret af zonki d. 09-08-2011 02:10
09-08-2011 04:41 #9| 0

Det er vist rimelig standard at give op turn, tror det er et af de værste kort at bluffe på, da modstanderen ikke folder ret meget, som han callede med på flop, og du ikke samler outs op.

River blanker igen og fd misser, hvilket vil få villain til at calle lightere med made hands. Ud fra dine posts virker du ret laggy, så forvent en del hero-calls her...

Ofte vil du kun folde busted flushdraw ud, og en tricky villain kan endda også finde på at raise river med sådan en hånd mod dig her. Dog obv ekstremt sjældent på NL100.

09-08-2011 10:37 #10| 0

Hvis jeg ikke giver op tidligere, så moser jeg river. Hvad er tanken bag 44 ud i 70 på river, hvor han sidder med en 64 stak?

09-08-2011 10:57 #11| 1

Vi skal spørge os selv, hvordan vi udnytter en villain som ham her. Folder eller caller han for meget? Han caller obv. alt for meget. Ergo skal vi: Bluffe mindre og valuebette tyndere. Når han caller så meget som han gør, så taber du generelt penge hver gang du stikker penge i potten som et bluff.

Jeg tror rigtig ofte han dukker op med Kx her, og den folder sådan en spiller bare aldrig. Hvis han har et random flushdraw så er du foran, og tror du at han kan bluffe et busted flushdraw og iøvrigt spille den så passivt? Hvis ja, så kan man jo tale for at checkcalle river, men i det her spot tror jeg oftere han har Kx der valuebetter hvis checket til.

Jeg ville nok bare give op på turn. Floppet er rigtig godt til et cbet, men når vi bliver kaldt af ham her, så giver jeg op. Hvis bordet var bare en smule mere koordineret så ville jeg slet ikke cbette mod sådan en type. Det venter jeg med til jeg har noget jeg kan cbette for value, som f.eks. 2nd pair top kicker +

09-08-2011 11:00 #12| 0

Enig med TopperH.

I din formodning om, at han folder river fordi han tidligere kaldte, hvor du viste AK, antager du at han allerede har justeret til dig, hvilket nok ikke er specielt likely på grundlag af et enkelt spot, der ydermere virker til at være et standard et af slagsens.

09-08-2011 13:28 #13| 0
OP

@pavillion
At komme til at ligne hånden fra tidligere.

@Topperh
Du har ret i at mod lige denne type er det nok ikk helt smart. Men hvad hvis vi antager han ikke er station og med mine tanker om at han 3b stærke hænder på btn og jeg har blockers til KQ/AK som han jo så har langt mindre af i sin calling range. Generalt med en 24/20er der caller btn og 3b stærke hænder på btn, så har han at best KJ og langt størreste delen er SCs samt PPs. Er der forkert tænkt i range opfattelse og at man så kan skyde manden af det HVIS vi antager at han IKKE har station tendenser?

@Andre der folder turn.
Note modtaget, jeg skal nok tænke en smule mere over typen selvom jeg lige har vist noget godt op i samme spot.

09-08-2011 14:36 #14| 0
zonki skrev:
@Topperh
Du har ret i at mod lige denne type er det nok ikk helt smart. Men hvad hvis vi antager han ikke er station og med mine tanker om at han 3b stærke hænder på btn og jeg har blockers til KQ/AK som han jo så har langt mindre af i sin calling range. Generalt med en 24/20er der caller btn og 3b stærke hænder på btn, så har han at best KJ og langt størreste delen er SCs samt PPs. Er der forkert tænkt i range opfattelse og at man så kan skyde manden af det HVIS vi antager at han IKKE har station tendenser?

Du skal bare huske på, at du også selv ser rimelig stærk ud. Du cbetter ud i 2 mand, fortsætter på turn, hvor han på trods af det kalder, og på trods af at bordet parrer som gør hans draws mindre værd = vægter mod KQish.
Desuden sidder han IP, hvilket gør det mere likely at han slowplayer en stor hånd.
Så selvom han var en mindre station, så har jeg svært ved at se ham folde. Men hvis man tror at han f.eks. sætter et raise ind på flop eller turn med et flushdraw, så er det frækt at skubbe river når en mulig flush lander, da han jo ikke selv kan have den.
Jeg hader ikke et 3 barrel bluff her mod en person der kan herofolde KQ/KJ, men det tror jeg de færreste gør, når flushdrawet misser.
09-08-2011 20:11 #15| 0

Hvis du skal lave ting som 3-barrel bluff i spots som dette her synes jeg det skal være som del af en overordnet strategi, hvor du barreler meget og også spiller eksempelvis AK og AA på denne her måde, måske endda shover river.

Jeg har ofte set mig selv blive snapbetalt af mellempar i de spots her og generelt er det virkelig vigtigt, at du balancerer din range i de her spots for at kunne lave den her specifikke slags bluff.

Aktuelt løber boardet godt ud for hans mellempar, KQ, KJ-agtige hånd, og det virker bestemt ikke til, at han har tænkt sig at folde, så dislike herfra.

09-08-2011 20:15 #16| 0

Øh, selvfølgelig spiller OP AK og AA sådan her - ligesom alle andre gør...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar