Hej PN
Tog et skud på NL100 idag. Har fået min stack ved et klassisk flip PF.
Villian spiller 27/24/2,4 fold3b% er 60 og hans 4bet 0 ud af 15 mulige. Over 400 hænder.
Har selv spillet omkring 26/22/3,5 3bet på omkring 8 vel jeg tro.
Veksler mellem 3bet og call PF, hvilket imo er std.
Flop std.
Hvad mener i om turn? Er det giga spew at bette noget her da han har så mange stærke comboer i hans range?
Som spillet er river shove rent spew som turn?
No-Limit Hold'em, $0.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com
BB ($47)
UTG ($159.15)
Hero (UTG) ($191.90)
Button ($135.05)
Preflop: Hero is UTG with 4♠, 4♣
[color=#CC3333]UTG bets $4, [color=#CC3333]Hero raises $12, [color=#666666]2 folds, UTG calls $8
Flop: ($25) 7♣, K♠, Q♦ [color=#009B00](2 players)
UTG checks, [color=#CC3333]Hero bets $13, UTG calls $13
Turn: ($51) J♥ [color=#009B00](2 players)
UTG checks, [color=#CC3333]Hero bets $35, UTG calls $35
River: ($121) J♠ [color=#009B00](2 players)
UTG checks, [color=#CC3333]Hero bets $131.90 (All-In)
Total pot: $121
100$ mere for villian.
NL100: 3bet pot, 3barrel bluff 150bb dyb.
Hvorfor 3 better du med så lavt et par? Forstår jeg slet ikke meningen med.
For at mixe det lidt op. Vi er dybe, og det bliver nemmere at få fuld betaling ved set. Jeg for initiativet i hånden postflop og slipper den selvfølgelig nemt hvis villian 4better. Samtidig folder han 60% til 3bet.
Caller som std. også, men det hænder at jeg 3better.
Jeg er lost i HH, hvorfor står der UTG ved Hero ved stacks, er det fordi du har prøvet at lave en reverse eller?
Nej det er fordi der ikke er nogen SB. Så har enten HEM eller handconverteren fucket up. Villian er UTG, jeg er CO, så er der BTN og en BB som begge folder.
synes ikke du ligner ret meget. Evt. kj/qq/kk men da villian ofte har k's/q's grundet flop action og din 3bet er så høj hvilket gør det endnu mere unlikely og du kommer til at ligne air i min optik. hvad regner du med han folder i hans range som han flatter med oop pre/post/turn.
Apm
Whaaat?? Hvorfor er det nu lige han ikke ligner noget? Jeg ser det mere og mere i analysetrådene - folk der siger man ikke ligner noget, på et bord der ikke desto mindre smadrer lige ind i vores value-range. Et svar der er så resultatorienteret at det gør helt ondt. Tænk dig om, det er en ommer
OP
Jeg hader det, først og fremmest pga turn/river og jeg forventer ikke han folder en K specielt ofte, selvom du repper ok stærkt. Vi skriver 2010 og folk er altså nogle non-believers. Hvad forventer du i øvrigt villain skulle folde på turn? Jeg hader alle streets pånær flop cbet.
Jeg har to spørgsmål til dig:
1. Hvilke hænder forventer du at han folder på river som har kaldt flop og turn?
Det er vel kun AQ eller muligvis K10(som jeg dog sjælent tror, at han flatter med OOP pre)?
2. Hvilke hænder value hænder spille du sådan? Mener personligt at din range er ekstrem snæver i det her spot. Det er vel kun AA, KK og QQ + evt. KJ, QJ, J10, AK... Problemet er dog, at du ikke trebetter mange JX kombinationer i det spot pre, hvilket svækker din valuerange betydeligt.
"Jeg hader det, først og fremmest pga turn/river og jeg forventer ikke han folder en K specielt ofte, selvom du repper ok stærkt. Vi skriver 2010 og folk er altså nogle non-believers." - Enig
Det eneste, som ikke gør det fuldstændig horribelt IMO er, at I er dybe og hvis han er weak kan han vel folde K i det spot.
hvad c-better vi med og c better turn med som vi vil overbet shove river med? ud over kk/qq .. kj valuer man vel langt oftere, - og med vores høje 3 bet synes jeg vi ligner air. godt være det er en ommer dunno
Det vigtigste i denne hånd er absolut ikke at fokusere på hvor mange value-hænder vi har eller ikke har som spillet og om villain er opmærksom på dette. Spillet er NL100 og folk er altså ikke eksperter i handreading og jeg tror de færreste regs vil spekulere på at du har andet end et fåtal bluffs i din range. Hvor ofte sidder I selv og spekulerer på at bluffcatche når folk 3better jer preflop og skyder 3 tønder på et KQxJJ-flop? Nej vel? Så det er i virkeligheden ret uinteressant at diskutere. Diskussionen burde handle om hvor ofte villain piller turn med Qx (som han må formodes at folde på river) og hvorvidt man kan få villain til at folde Kx og her er mit bud altså at det ikke er ofte nok til at vi kan stakitte river.
du mener ikke villians linie minder om et bluffcatch? og vil vove at påstå at regs på nl100 godt kan handreade og det er bestemt ikke ekspert niveau vi snakker her imo. kan godt følge dig, men tror du undervurdere gamet i dag, ser folk dagligt bluff catche på nl50. vi spiller stort set aldrig aa sådan her.
vi ved at villian næsten aldrig har nut hænder som kj når der tjekkes oop på river givet board og action og det kræver altså ikke specielt meget level thinking for villian før han er klar over at vi ved det. derfor vil vi heller aldrig shove kk/qq/kj for value her men derimod malke.
1) Flat pre.
2) fint board at 1 barrel (man får somewhat ærlige svar på KQ7r boards vs villains der er oop, plus du folder en del bedre hænder / 30% equity ud)
3) CHECK J turn. (rammer godt ind i villains range, completer 2p eller giver draw)
4) Damage control river ffs:) Jeg tror næppe du får folds nok, når bunden af villains turnrange er KT)
5) stop med at bluffe med 2 outs
6) jeg hader punktform
7) apm, stop med at poste i analyse tråde :)
8) nuff said.
@ apm
Hvis du antager, at villain ved, at Hero aldrig shover sine valuehænder på river - men derimod "malker" - er det så ikke netop på tide med et overbet-shove når Hero har ramt?
Flat PF:
Det sucks at blive 4-bettet fordi du ikke kan kalde og de hænder han 4-better er netop dem du tjener $$$ på når du klonker dit set.
Som spillet så skyder jeg kun 1 street:
Vi prøver hovedsageligt at få ham af hans mindre par fra XX-JJ som nok skal folde flop. På en blank kunne man overveje at forsøge at skyde ham af AQ, men denne turn er temmelig dårlig til det. Selvom AQ er en forholdsvis stor del af hans range kan han altså stadig en del andre hænder i sin range: AA, KK, QQ, KQ og ikke mindst AK. Jo, AA og KK bliver nok 4-bettet PF en høj %-del af gangene, og KK, QQ og KQ bliver nok raiset på flop en vis %-del af gangene og skal selvfølgelig discountes, men de kan langt fra udelukkes.
AFhængig af hvor light han peeler PF kan QJs, KJs og KTs heller ikke udelukkes.
I øvrigt:
"Whaaat?? Hvorfor er det nu lige han ikke ligner noget? Jeg ser det mere og mere i analysetrådene - folk der siger man ikke ligner noget, på et bord der ikke desto mindre smadrer lige ind i vores value-range. Et svar der er så resultatorienteret at det gør helt ondt. Tænk dig om, det er en ommer"
+1.
Det er som om at det er en trend at kritisere "Hero" hver gang han løber et multistreet bluff (eller laver andet "kreativt"). Man bør imo poste alle hænder som reverse.
enig med hilberado! Dog vil jeg altid 3b 44, da det øger vores chancer vildt meget for at få fuld stack hvis vi rammer set. Udover det er der også mulighed for at tage potten ned pf/flop i bluf, som jo oftes er meningen når vi 3b 44.
44 spiller langt bedre som 3bettor end at sidde og flatte, da vi ikke kan forvente fuldstack betaling de gange vi rammer set, fordi han raiser en bred range.
Tak for input.
Er btw helt enig med Zonki angående PF. Det er muligvis nemmere at spille den postflop i singleraised pot, men tror ikke det er max EV. Dog kan den EV jeg tror jeg får ved at 3bette den selvfølgelig opvejes af mine manglende postflop skills.
Alle dem som mener at jeg repper intet.
Ved godt at jeg kun repper monster eller ingen ting, men på netop dette board er der bare en helt masse monstre i min range. KK/QQ/KJ/QJ/ATs/. Også i Villians sted, laver i bare et std. snapcall på river med AK her? Eller giver i den lige lidt tid til at tænke jer om og overveje det? For synes sgu ikke det er den fedeste situation for villian hvis han sidder med AK.
Venter med resultat
Hvorfor mener folk det er et overbet på river, når effective stacks er 100?
Ellers som Hilberado, synes J er et skidt barrel kort. Han caller nok 3bet en del mere løst, da i er dybe, så QJ,KJ,KT,QT er en større del af hans range end normalt. Mht 3bet af 44 kan jeg bedre lide det oop, da vi nok skal vinde en stor pot IP i en single raised pot alligevel.
@SimseLSG
Er jeg ikke nødvendigvis enig i. Men svært at sammenligne da vi i hånden ikke får mulighed for at calle et 3bet :) Flatter vi hans openraise må vi mucke til et kommende 3bet da vi ikke har odds til at calle da vi kun er 150bb dybe.
Desuden er vi altså 150bb dybe, hvorfor jeg forventer at villian kan spilles af semistærke hænder undervejs.
Jeg er btw ikke sikker på om det er min teori der er noget flawed eller?
@Hilberado
Det her er vel også et af de spots, hvor vi sagtens kan slippe afsted med et delayed c-bet? Boardet rammer villains 3-bet calling range ret godt, og vi kan vel forvente at villain spiller ret ærligt, da folk som regel ikke skummer disse boards. Givet stacksizes er villains range ret bred, og den range som vi ser c/f flop, c/f vel også turn.
Dimensiom,
Nah, jeg tror cbet er bedre end delayed cbet. Jeg vil hellere holde mig consistent med preflop og holde toppen af min range i spil. Du folder en del bedre hænder end 22 ud ved et flop udstik. Du folder også hænder som måske randomly stabber turn, og de hænder han kan semibluffe turn med, JT, J9, AT, T9 osv (altså på blanke turns, ik J turn som aktuelt)
Kan godt lide dit 3 bet pre specielt når folder en del og i er dybe.
Flop: er std som du selv siger
turn: igen kan jeg godt lide din idè går udfra du better for at tage ham af, j er bare imo et dårligt kort at gøre dette på, ville meget hellere skyde på en blank.
river: mener jeg er lidt spewy synes ikke der er super mange hænder tilbage i hans range han folder på den river.
True. Det skal nok være en ufattelig passiv fætter, før vi kan slippe afsted med delayed c-bet. :) Havde ikke lige tænkt over, at vi ofte ender med at folde den bedste hånd, hvis vi benytter os af den option.