Villain er fantastisk spiller. Altså at spille i mod. Han spiller 53/5/0.7.
Jeg har spillet et par pots mod ham. Fx en hvor han check/caller to streets med K9 på et J82tt 5tt. Jeg checker en blank bag og tager ned mod hans flotte K9 der turnede flushdraw. Jeg har også set ham limpe/calle alt fra 94s til KK, så jeg vil tro, at han basically kan dukke op med alle hænder her.
Hvad er vores plan her? Bet flop for at jamme turn? Bet flop, check down? Check back?
***** Hand History for Game 10838088925 *****
$100 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, August 31, 09:16:07 EDT 2011
Table Table 201421 (No DP) (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 6/6
Seat 6: Hero ( $132.26 USD )
Seat 2: Ev1lHom3r ( $135.27 USD )
Seat 4: Mignon666 ( $100 USD )
Seat 5: Queenvan ( $80.98 USD )
Seat 3: shannon19777 ( $158.85 USD )
Seat 1: whoaaaaaa ( $100 USD )
Ev1lHom3r posts small blind [$0.50 USD].
shannon19777 posts big blind [$1 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ A♥ Q♠ ]
Mignon666 raises [$3 USD]
Queenvan calls [$3 USD]
Hero raises [$11 USD]
whoaaaaaa folds
Ev1lHom3r folds
shannon19777 folds
Mignon666 folds
Queenvan calls [$8 USD]
** Dealing Flop ** [ K♠, 8♥, 9♥ ] Pot: 25.18
Queenvan checks
Hero?
NL100: 3-bet pot vs donk
Har du styr på hvor passiv han er?
Umiddelbart fortsætter han nok dette flop meget bredt, da han har virkelig mange hænder som connecter. Jeg skal generelt ikke kunne sige hvor bredt at kalder til en bet,jam linjen, men jeg er altid selv bange for at det er light. Så min plan mod en passiv dude som ham her bliver nok check back, kald turn bet og fold river til 2nd barrel. Såfremt hans sizes ikke er total retarderet.
Ja, det skulle jeg måske have skrevet. Altså jeg har set ham lave nogle retarderede bettingsizes, som at leade 3x pot på floppet, men jeg har ikke rigtig nogen idé om hvad det betyder. Jeg har ikke set ham bluffe, men har set ham valuebette KK på et AJx x x board, hvor turn bliver checked, hvor han bettede 1/3 pot på river.
Der er ingen tvivl om, at han kalder med any draw på flop, og samtidig selvfølgelig any pair.
Jeg tror godt vi kan tillade os, at klassificere ham som "meget passiv" dog :)
Derfor kan jeg heller ikke lide check back for at kalde turn, da jeg ikke ved noget om, hvor meget han bluffer, specielt når vi kan få value fra et utal af draws der spænder fra gutters til combidraws.
Det er et let checkback, synes jeg. Når han er station får vi ham kun meget svært af bedre hænder. Og der er jo ingen value at hente. Vi flipper mod draws og spiller generelt meget svært ved at bette.
Desuden ville det være nedern at få ham til at folde A5s, når vi kan checke bag og spike et A :)
Hvis vi checker bag og villain stikker ud turn, så folder vi selvfølgelig mod en passiv gut på så koordineret et board.
Er basically enig med de andre.
Jeg er ikke vild med at c-bette mod en station der kan sidde med alt.
Jeg vil hellere checke og sikkert check-kalde en turn.
Denne type villain spiller typisk i ca. 30-45 min., reloader et par gange og så farvel og tak.
I det givne spot kan jeg ikke lade være med at skyde 3/4 pot og vil nok oftest se donky-villain overveje et par sekunder for så at smide sit garbish. Jeg mener du skal fortsætte den hårde linie du lagde ud med, medmindre de to sidste plader er helt ude i skoven ift. din hånd.