Villain i nedenstående hånd er forholdsvis stram; han spiller 18/14/2 over 172 hænder. Han har absolut intet væsen gjort af sig... han åbner bare af og til og tager den hjem PF oftest.
Jeg er sgu bange for, jeg fik fucked godt og grundigt op i nedenstående hånd. Ret beset endte jeg med at 3bet(squeeze)/folde AKo PF (i BB), hvilket tit og ofte omtales som fy-fy herinde, så jeg vil gerne lige have kommentarer på hånden. Resultatet er allerede givet, da det egentlig ikke har nogen indflydelse på hånden; jeg så alligevel ikke modstanderens hånd.
Mine egne tanker er, at jeg kan komme HU mod nogle af de dårlige spillere - det er de to callere imellem UTG-åbneren og hero - mens jeg kun ville komme op mod AA/KK og muligvis QQ og AK, hvis UTG-duden skulle vælge at 4bette.
Stick it in or fold?
No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed)
SB ($99)
Hero (BB) ($101)
UTG ($100)
MP ($99.15)
Button ($56.50)
Preflop: Hero is BB with K♠, A♣
[color=#CC3333]UTG bets $3, MP calls $3, Button calls $3, [color=#666666]1 fold, [color=#CC3333]Hero raises $14.50, [color=#CC3333]UTG raises $32, [color=#666666]3 folds
NL100 - 3bet(squeeze)/fold AKo PF » ???
Du er i toppen af din squeeze range, i et ret så oplagt squeeze spot. Det er nok mere din overall aggression der er alt for lav hvis du føler ubehag ved sådan et spot her, og så endda 5 handed.
Til midten med stakken.
Villain ved at du kan squeeze med hvad som helst, og selvom han ganske givet har en hånd, så er det kun AA du er helt skidt inde mod, og KK du er semiskidt inde mod.
Tvivler på at der er meget fold equity, men selv uden, kommer du til midten med 85,5 for at vinde en pot på 206 efter rake, så du skal kun være god 41.5% af gangene.
Forøvrigt er det vel ikke helt væk at en stram bandit kan raise/folde QQ og evt JJ/TT, og gør han det bare en gang ud af 10, så øger det din EV ganske pænt.
Mod udelukkende JJ+ og AK, er du 39,8%, så han skal lige never ever være out of line.
Skulle du som i ovenstående have svag negativ EV,på at han kun spiller den strammeste del af sin range, så får du vist at du har en hånd, og så går de næste par squeezes igennem, så de par USD du måtte tabe her, vinder du næste gang :-)
Han skal være stabilt syg i hovedet for at 4 bet folde TT+ her, og de findes basicly ikke. Selvfølgelig folder han ikke den =)
Det er gigant +EV at komme til midten her.
Sjovt, jeg tænkte jeg ville poste en lignende hånd fra en NL100 session. Jeg har AQ i SB og en TAG reg UTG raiser 4xBB, foldet hele vejen rundt. Jeg siger $13 og han 3better til $30..
Tænkte længe over den, men valgte at smide, da hans 4betting range vel aldrig ville indeholde noget jeg har slået? Det er et spot jeg af og til kommer i med AQ og AJ, men det er altid hans stats der beslutter om jeg shover eller folder.
@OP
Insta-ship! Det er for weakt at squeeze-folde AK
@prof_chaos
Lad vær med at squeeze TT hvis du har tænkt dig at folde til et allin.
Så hellere flatte for set- og overpar-value.
Jørn
This.
Lad være med at squeeze valuehænder som 99, TT, AQ osv hvis ikke i vil til midten med dem.
Got it, tak :)
Hvad sætter i UTG på siden det er så mega +ev at skubbe her?
Jeg mener også det er et skub, men jeg regner ikke med det er det største ev
@Thyssen,djowgern
Lad vær med at squeeze TT hvis du har tænkt dig at folde til et allin."
Lad være med at squeeze valuehænder som 99, TT, AQ osv hvis ikke i vil til midten med dem
Kan jeg få en uddybelse af dette? Hvis vi har mulighed for at tage en pot preflop med et squeeze med fx 88, og villain kun 4/5bet pusher med KK+, AK.. Dvs vi tager den de gange han ikke har og folder til de gange han har .. Helt væk tankegang?
Det kan sagtens være fint at squeeze/folde AQ, TT etc., hvis calleren imellem IR og os er spejlblank og IR kun felter QQ+ preflop, imo.
@Perbaad:
Problemet er, at du sjældent kan vide, hvilken range Villain skubber efter du squeezer. Nogle folk ser spøgelser og tror alle squeezes er bluffs, mens andre tror alle 3-bets (squeezes eller ej) er QQ+.
Hvis du har like 5k hænder på en spiller og ved han ikke 4-better andet end QQ+ eksempelvis, er det selvfølgelig dumt at squeeze med 99 og kalde et push, men så skal du i stedet vælge en anden hånd at squeeze med.
Undtagelsen kan være følgende:
@SS:
Egentlig enig.
Hvis du forventer at den "squeezede" ofte vil kalde dit squeeze med trash, kan det være fint at forsøge at isoraise ham og folde til et 4-bet fra initial raiser.
Principielt er det vel stadig er squeeze så, men i praksis er det vel snarere et isoraise :)
Så var det et absurd ringe fold. Tak for svar. :-) Det må jeg hellere lade være med at ske igen.