Hey,
løb ind i denne 3vejs 3bettede pot den anden dag hvor jeg er dyb mod den ene villian og er blevet i tvivl om hvad den bedste linje er.
Villian 2 spiller 28/24/3 med en 3bet på 12% fra blinds
Villian 1 spiller 32/16/2 med en 3bet på 6 % fra blinds, han har en c-r % på flop på 26 (5/19)!
Villian 1 har jeg fået sin stack hvor han flopper bund to par med T7s og c-r et drawy flop, hvor han stakker mig, efter jeg 3better det ind på flop.
De er begge regs og ser nok mig som noget ala 29/23/2,5 med fold23bet på ca 75 og en 4bet % på 12 ca.
Nu til hånden:
2 folds
Hero (BU) stack 198 raises to 3 with A♦ Q♦
Villian 1 (SB) stack 185 calls 3
Villian 2 (BB) stack 100 re-raises to 14
Hero calls 14
Villian 1 calls 14
Flop: T♥ 7♦ 3♦ Pot: 42
Villian 1 checks
Villian 2 checks
Hero?
Better vi eller checker vi her?
Preflop: jeg vælger at flatte hans squez for at holde alle de A's inde som jeg dominerer og forventer ikke han caller et 4 bet/shover noget jeg ikke er bagud til eller flipper mod.
Man kan selvfølgelig argumentere for at 4bette anyway fordi vi også kan tage potten end en del gange, men valgte at flatte her da jeg bl.a. forventer at stakke ham på any A-flop.
Like/dislike?
Flop: er blevet i tvivl om hvad der er at foretrække her, so fire away ;)
Ved bet hvad gør vi så til c-r fra henholdsvis Villian 1 og Villian 2?
Hvis en af dem eller begge check-caller vores bet hvad gør vi så på turns som er non-♦ hvis de checker til os igen?
Ved checks hvad gør vi så på turns som er non-♦ som blir checket til os igen?
nl100: 3vejs 3bet pot dybe, flop beslutning
Jeg 4 bet caller pre hver gang her mod sådan en villian.
Bryder mig ikke om at flatte da du hermed har sagt du ikke har AA/KK/QQ.
AQs må være fin mod en hyper aktiv 3 better som har et åbenlyst squeeze spot.
SB ville vel havde renakket selv pre hvis han havde en god hånd.
Som spillet easy udstik/call AI - du har 2 overs samt nutflush draw i en reraiset pot = auto stacken fra mig.
Allan
Nautilous er spot on imo.
4-bet/call PF. Hvis positions some way havde været anderledes (således at IR acter først post flop) ville et call være bedre, da vi kan komme i gode spots mod V1, men som positions er, bliver det oftere klamt end godt mod 200bb Villain post flop.
Jeg er ikke sikker på 4bet ship her er ret profitabelt... Manden er formentlig ikke totalt hjernedød, så han squeezer nok ikke super light vs utg
Flop better vi altid og kommer ind vs whoever...
Hvem er villains?
Standard flatcall preflop. Det er der simpelthen virkelig mange fordele ved.
Hvad er det i vil opnå ved at 4bette? - Villain 5better jo sandsynligvis ikke AJ eller dårligere, så vi kommer aldrig skide godt ind preflop.
Det er rimeligt skidt at 4-bette preflop her med de stacks. Det eneste gode vi kan få ud er vel af vi kan folde ret let til et 5-bet!
Jeg synes at det er fint at bette floppet. Men, hvis big stacken har tendenser til at reraise i sådan et spot her, så checker jeg bare bag, og tager et gratis kort.
@ PF 4bettors
Hvad er det i forventer vi kommer godt ind imod?
Jeg kan ikke se ham 5bet shippe noget som vi dominerer.
@djö
kan ik se pos kan være bedre for os til at flatte pf, når vi er på BU...??
---------
Videre action i hånden:
Hero bets 25
Villian 1 raises to 59 (og har 112 tilbage i stack)
Villian 2 folds
Hero?
Shover vi her?
Hvilken range sætter i ham på?
@pow:
UTG? Hero er på BTN.
@Jensen:
Hvordan kan stacks være ringe til at 4-bette? Vi er 100bb dybe mod 3-betteren.
@Foreal:
Position er jo ikke altid position, men du skal i stedet tænke på relativ position. I spottet vil ham vi er 185bb dybe med checke flop, 3-better vil c-bette, og så er det dig til at acte med 185bb Villain efter dig.
@Foreal:
Du går selvfølgelig broke på floppet. Fordelen ved at flatte PF er netop at holde 185bb Villain inde i hånden med fx dårligere suitedness, connecters osv.
Han har vel 33, 77 som slår dig (tvivler på han raiser Tx), og så en helvedes masse draws.
Dammit. Jeg skal til at læse HH's ordentligt. Det er rent faktisk et squeeze og ikke et 3-bet (selom det reelt er det samme i dette spot).
Hvis han squeeze pct er bare i nærheden af hans 3-bet stats, så kommer jeg også ind preflop, når det er 100bb gutten som er squeezer. Vi dominerer hans range så hårdt at det er direkte profitabelt bare at få stacks ind.
lol, pow-fejl!
Hvis vi er på knappen her, er 4 bet ok, men pga stacksizes (ikke fordi vi kommer i så mange trouble spots pre, men fordi vi har pos og er dybe vs fisken og kan manøvrere meget postflop) er call stadig ok. Jeg 4better dog nok ca altid og folder nok ca aldrig pre