Har spillet en del mod denne villian, og jeg er kommet i tvivl om jeg spiller disse store hænder ordentligt. Er det spew, hvordan får jeg maks value etc?
Villian spiller 57/34/3.1 over 650 hænder agg: 1.9.
Steal 63%
Folder til 3b 2% (!) over 50 gange
4b stort set aldrig, kun set ham gøre det med AA.
Fold to cb 25/36/33
CB flop 89%
CR flop 19%
CR turn 16%
Jeg raiser flop for at charge dårligere hænder. Han caller med alle T's, FD's og SD's. Hvad siger I til turn? Pot control? Call Raise? Fold?
Hand Information
, 1 BB (6 handed).
Table Information
Seat 1: Player 1 ($153.35)
Seat 3: Player 3 ($267.06)
Seat 5: Hero ($130.25) Dealer
Seat 6: Player 6 ($132.95) Small Blind
Seat 8: Player 8 ($100) Big Blind
Seat 10: Player 10 ($100)
Dealt to Hero
Preflop (Pot: $1.5)
Player 10: FOLD
Player 1: RAISE $3
Player 3: CALL $3
Hero: CALL $3
Player 6: FOLD
Player 8: FOLD
Flop(Pot: $10.5)
Player 1: CHECK
Player 3: BET $5.25
Hero: RAISE $22
Player 1: FOLD
Player 3: CALL $16.75
Turn(Pot: $54.5)
Player 3: CHECK
Hero: BET $33
Player 3: RAISE $115.12
Hero: ?
[replay]1692[/replay]
NL100: 4 Hænder mod samme villian part 2
Flop kan jeg ikke rigtig kommentere på. Hvis han aldrig folder de hænder du siger, er det jo nok fint nok. Bet/fold turn. Tror aldrig han kommer over toppen her uden at have dig i sækken.
Læg en plan. Det virker umiddelbart ikke optimalt ikke at have nogen ide om, hvad der er optimalt når turn er forholdvis blank.
Som spillet kan du let folde.
Vil personligt checke turn bag og forsøge at komme billigt til showdown imod hans k♣x ... ;-)
Er river en♣ er vi helt færdige med hånden
Kan godt lide flopraiset for protection/value, men da han caller det er det til til at bremse lidt op IMO
Du laver jo lidt en hånd du gerne vil have til showdown om til et bluff. Flop ser fint ud med jeres stacks, men når han checker turn checker jeg bare bag og kalder alt under halv pot på en blank river.
Flop er ret dårligt på trods af han måske caller med dårligere hænder, han caller også med en skov af hænder der er bedre end din.
Pga. villian er donket er det ok at call flop og evaluere turn.
Jeg bryder mig slet ikke om flop spillet. Jeg kalder bare floppet
Som spillet mener jeg vi har et nemt fold på turn
Altså det er vel fint at kalde preflop, hvis vi har en masse donks bag os e.lign, som der er value i at bibeholde i potten
Flatcall flop for pot control, et cr på flop vil ofte kun blive kaldt af bedre hænder eller af flushdraw. Alternativt check turn bag for pot control - du har TPNK og han kalder et RR på flop, hvilket siger du er slået allerede der.
Som spillet folder jeg turn, da jeg sætter ham på made flush eller A10.
Jeg kalder preflop for at holde potten forholdsvis lille før floppet, da han alligevel giver action med alt muligt crap efter, hvis jeg skulle ramme noget godt. Derfor er det også dumt at spasse sådan ud, som jeg gør med en marginal hånd. Jeg tilter normalt ikke, men han havde fået pengene ind så mange gange med the worst of it og suget ud på stort set alle ved de borde, jeg spillede på. Så jeg lavede en dårlig beslutning og overspillede min hånd for hårdt.
Jeg endte med at kalde, og han viste 7♣8♣ for floppet flush