Skurk spiller 23/17/3 3b 9% over 320 hænder. Han har 3b mig en del PF, hvor jeg har givet op alle gange tror jeg faktisk indtil dette spot. Hero har spillet tight 15/12/2 3b 4% 4b 0%, og er ved at være ret træt af at blive pounded skurks 3bs.
0.50/1.00
Seat 2: Hero (256.05)
Seat 3: ERPAZZO (91.72)
Seat 4: Skurk (140.73)
Seat 1: â¬b3 (105.05)
Seat 5: malaoui (95.00)
Skurk posts the small blind of 0.50
malaoui posts the big blind of 1.00
ERPAZZO is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [A♦ J♦]
b3 folds
Hero raises 4.00
ERPAZZO folds
Skurk raises 12.00
malaoui folds
Hero raises 28.00
Skurk calls 28.00
*** FLOP *** [T♦ J♣ 5♥] pot= 56
Skurk checks
Hero bets 34.00
Skurk goes all-in with 112.73
Hero ?
Er det skidt at 4b PF? Nogen der fortrækker at flatte? Hva gør PN på flop og videre til de forskellige turns?
NL100 4b pot flop beslutning
Med position kan et flop tages, men Villain viser altså pæn styrke ved at 3-bette et UTG raise, og selv være OOP resten af hånden. OOP kunne jeg godt finde på at 4-bette den, omend det udelukkende er som et bluff, da vi aldrig vil 4-bette for value med AJs.
Selvom AJs oftest vil ryge i mucken hos mig OOP, så er det trods alt en hånd der blokerer for ret mange AA, JJ, AK og AQ combos, men igen, jeg ser det udelukkende som et 4-bet bluff.
Forøvrigt er 9% 3-bet ikke unormalt, og over 320 hænder er det næppe konvergeret 100%, så pas på ikke at komme helt out of line fordi han har 3-bettet dig nogle gange.
Folder du hvis Villain skubber preflop?
Synes ikke det er nødvendigvis styrke bare fordi han 3b en UTG'er. Han 3b trodsalt en del. Jeg tror nemlig at han godt ved at hvis han 3b'er mig UTG så ser han stærk ud, og det tror jeg lidt han spiller på.
Folder hvis han skubber PF.
Du vælger at bette TPTK og er nu i tvivl om hvad du skal gøre til et shove? Det er ikke optimalt i min verden. Hvis du ikke har det godt med at snappe et shove, så check bagved og evaluer turn.
Preflop vil jeg hellere bare calle og spille postflop. Derudover vil jeg hellere 4betbluffe rags når du har et så nittish image.
I det fleste tilfælde, så er AJs et turbo muck i ovenstående spot. Eneste grund til ikke at gøre det i nævnte hånd er fordi Villain har 3-bettet os rigtigt meget, uagtet at stats ikke underbygger det specielt meget.
Som jeg skriver ovenfor, så har jeg ikke noget problem med at kalde, og, skal jeg endelig 4-bet bluffe, istedet for at folde, så er det klart bedre at gøre med AJs end med rags fordi det blokerer en pæn del af Villains bedre hænder.
Hvorfor 4-bet bluffe med rags, når vi kan gøre det med en hånd med markant bedre equity?
Jeg forstår forøvrigt ikke hvorfor ovenstående skulle være anderledes blot fordi Villain har et nittish image? Vi vil da stadig gerne minimere sandsynligheden for at Villain sidder med en ordentlig hånd, hvilket AJs hjælper en del på.
Jeg kan ikke lide 4-bet af 2 årsager.
1: Som det allerede er nævnt - han 3-better en UTG raiser. Du siger, at han ved, at han ser stærkt ud, hvis han 3-better din UTG åbningsrange. Så burde han da også vide, at han ser über stærk ud ved at flatte dit 4-bet fra UTG, og endda oop. Så du tror måske han er ude i en gigantkoger her?
2: A-Js er ikke lige en hånd jeg vil 4-bette med når vi er semi dybe. Vi havner i mange spots, som det her, hvor vi kan blive nød til at sende knap 150xbb til midten med TP, hvilket er halv gross.
Jeg checker helt klart bag på floppet. Går ud fra, at du når du stikker ud her med TPTK, så er det for value, og så har du jo et snap, hvilket leder mig lidt tilbage til, om du tror han er ude i et eller andet kæmpespas.
Sys iøvrigt sagtens at vi kan flatte A-Js preflop og så spille poker i position imod en tilsyneladende ret så frisk spiller.
@Jensen
Jeg vil hellere gøre det med rags(læs: hænder som små SCs,lave one-gabbers ...), fordi hero's image bør gøre villain at villain vægter sine 3bets mere mod skrammel end hænder ala AQ. Så antallet af hænder vi blokerer for må være mindre end hvis han var mere tilbøjelig til at 3bette AQ osv. Det er reelt så ikke hans 3bet range, men hans 4betcall range vi skal vurdere hvordan AJ spiller sig mod, og jeg har ikke nogen anelse om hvad han vælger at flatte med, men mon ikke han gør det enten med både JJ og AQ eller ingen af dem.
Derudover kommer vi med AJ ud i spots som dette, hvor vi ikke rigtigt ved hvor vi står. Det sker ikke med rags, da de spiller meget straightforward.
Når vi så også har mulighed for at kalde hans 3bet profitabelt imo, så tager det blot endnu mere glansen af at 4betbluffe AJs.
@ Meincke
Jeg skriver ikke at jeg vil 4-bet bluffe, men hvis jeg vil, så vil jeg hellere gøre det med AJs end med rags. Mit argument er fremført.
Dit argument om at Villain 3-better mere skrammel end AQ, gør da bare at vi så skal 4-bette AJs for value.
Forøvrigt er det vel yderst sjældent at vi ser en OOP spiller kalde et 4-bet. Selvom vi er 140BB dybe her (hvilket jeg havde overset), så er det sgu' stadig et mærkeligt spot. I mine øjne sidder han med en ordentlig handske denne gang, og vi slår stort set intet overhovedet bortset fra at vi er svagt bagud til KQ og et stykker foran 98.
Så, selvom jeg vil være ked af at folde som spillet, så kan jeg ikke ser hvad vi slår overhovedet, med mindre Villain er typen som ved at han kan få et fold ud af os de gange vi sidder med AK, og han måske selv sidder med blokkere hertil (samme hånd eller en usandsynlig AQ).
Bryder mig heller ikke specielt meget om at lave AJs om til et bluff, når vi har muligheden for at spille poker i position lidt dybe. Dog synes jeg spottet er udemærket til at 4-bette. Hvis villain skal ud og jamme koster det ham alt andet lige en del mere at bluffe nu end hvis vi var 100 BBs dybe.
Jeg ser altså flere og flere villains der flatter 4-bets både IP og OOP. Indtil jeg får et bedre read, betyder det i min verden ca. 99-JJ og AQ (evt. AK, QQ og 88). Jeg går ud fra villain jammer AA/KK. QQ skubber han vel ikke på dette flop, but who knows. I min verden repper han derfor nærmest kun TT og det er sgu noget tyndt. Som spillet caller jeg derfor her, men det er ikke med armene i vejret.
Synes det er et fint 4bet spot IP mod en skurk med sådan en 3bet%.. Vi har TPTK, bagdørs farve + str8 og har allerede smidt ret meget i potten, kalder og villian viser sikkert klammo TT..
Lad være med at 4 bette AJs. Den spiller fint mod en aktiv spiller i en 3bettet pot. jeg kalder ned her, da han ofte har mange andre hænder end blot dem der har dig crushed. Mener et call kan være en lille fejl, mens fold kunne være en katastrofe. Du er helt og aldeles potcommited i min verden. I øvrigt bør du nok være hurtigere til at forlade bordet når en dygtig(?) aggressiv spiller har position på dig.
Mvh PTL
Villain spiller da AA glimrende hvis han kalder 4-bettet pre, og spiller flop som ovenfor.
Checker floppet og prøver at komme til showdown, har svært at se hvilke hænder du slår der giver dig action på dette flop hvis du better.