Da jeg sjældent kommer i denne situation, ved jeg heller ikke helt hvad jeg skal raise til?
***** Hand History for Game 6348554886 *****
$100 USD NL Texas Hold'em - Saturday, September 22, 10:50:00 ET 2007
Table Table 126632 (Real Money)
Seat 5 is the button
Total number of players : 6
Seat 2: Brookstj ( $155.90 USD )
Seat 4: InsideUrMind ( $136.47 USD )
Seat 6: TRXXO ( $120.74 USD )
Seat 1: HERO ( $123.21 USD )
Seat 3: YeWhatever ( $176.43 USD )
Seat 5: CDN_MAV ( $98.50 USD )
TRXXO posts small blind [$0.50 USD].
HERO posts big blind [$1 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO A♥ A♣
Brookstj folds
YeWhatever folds
InsideUrMind folds
CDN_MAV raises [$4 USD]
TRXXO raises [$11.50 USD]
HERO raises [$36 USD]
CDN_MAV folds
TRXXO folds
NL100, 4bet størrelse?
Det er fint, dont cry when you win the pot!
@ManCini.
var selvfølgelig også en mulighed. hvad er fordele/ulemper ved hhv call og 4bet?
@SørenMatias
jeg græder skam ikke, er bare i tvivl om betstørrelse. for meget/for lidt?
@ creative
Det kommer meget an på dynamikken i spillet og din egen 4-bet range. Hvis du kun 4-better AA og KK bliver du meget nem at spille mod, da du definerer din hånd for tydeligt. Her vil folk kunne komme væk fra hænder som ellers, alt efter boardet self, ville stacke af til dig.
I denne situation skal vi tage højde for org. raiser, så et 4-bet her er udmærket, da vi gerne vil hu. Hvis fx du er org. raiser og en sætter et 3-bet ind foretrækker jeg som std. at flatcalle med AA. 4-bet størrelsen ser fin ud.
Nu er jeg donk til cashgame, men jeg synes det ser fint ud at vinde 15$ uden risiko. Jeg ville aldrig flatcalle, tænk på hvor god en pris org. raiser får til at outdrawe til f.eks. et set.
I og med at et 4-bet definerer din hånd så tydeligt er det vigtigt at der ikke er setvalue for villains. 36$ lyder fornuftigt.
tak for respons.
jeg er lige begyndt på party igen, efter en mindre succesfyldt stakedeal på crypto. niveauet er jo helt helt helt vildt lavt. det er sygt. jeg skovler fanme $$$ ind :D
derfor tror jeg ikke villainsne er blege for at skubbe/calle alt fra AQ+, TT+. ved bordet har der ikke været noget 4bet preflop i den tid jeg har siddet der, men jeg har 3bettet gevaldigt.
Flatcall og spil poker på floppet.
EDIT: Næste gang læser jeg bare HH ordenligt. Så ikke vi lukker openraiseren ind til en fornuftig pris, så 4-bet er fint her.