Alle kommentarer modtages med kyshånd..
Jeg har selv spillet ca. 20/15/3
villian har lige sat sig ved bordet. Spiller 35/0/1.25 over 12 hænder
** Game ID 1010670967 starting - 2008-07-04 01:14:05
** Clinton [Hold 'em] (0.50|1.00 NL - $ Cash Game) Real Money
- SvenSvin sitting in seat 1 with $105.26
- BEPPA sitting in seat 2 with $34.81 [Dealer]
- v_diggler sitting in seat 3 with $18.22
- Socre_ sitting in seat 4 with $98.50
- tandcanda sitting in seat 5 with $194.75
- CINCIN sitting in seat 6 with $97.76
v_diggler posted the small blind - $0.50
Socre_ posted the big blind - $1.00
** Dealing card to SvenSvin: 4 ♣, 4 ♣
tandcanda called - $1.00
CINCIN folded
SvenSvin raised - $5.00
BEPPA called - $5.00
v_diggler folded
Socre_ folded
tandcanda folded
** Dealing the flop: J ♠, 5 ♦, 6 ♦
SvenSvin bet - $7.00
BEPPA called - $7.00
** Dealing the turn: 7 ♠
SvenSvin checked
BEPPA bet - $5.00
SvenSvin called - $5.00
** Dealing the river: 3 ♦
SvenSvin checked
BEPPA went all-in - $17.81
SvenSvin called - $17.81
Villian spiller 53/22/1.37 over 100 hænder
- SvenSvin sitting in seat 1 with $123.00
- MTR1 sitting in seat 2 with $61.08
- Chipmaker007 sitting in seat 4 with $110.54
- stefanovic1 sitting in seat 5 with $61.90
- kidpoker1990 sitting in seat 6 with $95.72 [Dealer]
SvenSvin posted the small blind - $0.50
MTR1 posted the big blind - $1.00
** Dealing card to SvenSvin: 4 ♦ , 4 ♠
Chipmaker007 raised - $4.00
stefanovic1 folded
kidpoker1990 called - $4.00
SvenSvin called - $4.00
MTR1 folded
** Dealing the flop: 4 ♥, 6 ♦, 5 ♦
SvenSvin checked
Chipmaker007 bet - $4.00
kidpoker1990 folded
SvenSvin raised - $12.00
Chipmaker007 called - $12.00
** Dealing the turn: 7 ♦
SvenSvin checked
Chipmaker007 bet - $52.00
SvenSvin folded
Samme villian som hånd nr 2
** Game ID 1010649620 starting - 2008-07-04 00:39:16
** Probiotic 3 [Hold 'em] (0.50|1.00 NL - $ Cash Game) Real Money
- SvenSvin sitting in seat 1 with $117.16 [Dealer]
- MTR1 sitting in seat 2 with $46.97
- rexticus sitting in seat 3 with $99.00
- Chipmaker007 sitting in seat 4 with $153.77
- stefanovic1 sitting in seat 5 with $117.40
- kidpoker1990 sitting in seat 6 with $89.72
MTR1 posted the small blind - $0.50
rexticus posted the big blind - $1.00
** Dealing card to SvenSvin: 6 ♠, 6 ♦
Chipmaker007 called - $1.00
stefanovic1 folded
kidpoker1990 folded
SvenSvin raised - $5.00
MTR1 folded
rexticus folded
Chipmaker007 called - $5.00
** Dealing the flop: 6 ♣, 10 ♥, J ♠
Chipmaker007 checked
SvenSvin bet - $7.00
Chipmaker007 called - $7.00
** Dealing the turn: J ♦
Chipmaker007 checked
SvenSvin bet - $14.00
Chipmaker007 called - $14.00
** Dealing the river: 3 ♣
Chipmaker007 bet - $1.00
SvenSvin went all-in - $91.16
Samme villian
** Game ID 1010614856 starting - 2008-07-03 23:50:03
** Probiotic 3 [Hold 'em] (0.50|1.00 NL - $ Cash Game) Real Money
- SvenSvin sitting in seat 1 with $98.50
- stuie82 sitting in seat 2 with $9.09
- KIOL sitting in seat 3 with $174.68
- Chipmaker007 sitting in seat 4 with $118.01
- stefanovic1 sitting in seat 5 with $70.72 [Dealer]
SvenSvin posted the small blind - $0.50
stuie82 posted the big blind - $1.00
** Dealing card to SvenSvin: 10 ♠, 10 ♣
KIOL folded
Chipmaker007 raised - $4.00
stefanovic1 called - $4.00
SvenSvin called - $4.00
stuie82 folded
** Dealing the flop: K ♣ 2 ♣, 10 ♥
SvenSvin checked
Chipmaker007 bet - $4.00
stefanovic1 folded
SvenSvin raised - $12.00
Chipmaker007 called - $12.00
** Dealing the turn: 7 ♣
SvenSvin checked
Chipmaker007 checked
** Dealing the river: 5 ♣
SvenSvin checked
Chipmaker007 bet - $5.00
SvenSvin called - $5.00
Villian spiller 64/2.33/2 (flop-agg. 1.10)
** Game ID 1010624300 starting - 2008-07-04 00:02:36
** Probiotic 2 [Hold 'em] (0.50|1.00 NL - $ Cash Game) Real Money
- _Nelly_ sitting in seat 1 with $46.68
- palser sitting in seat 2 with $23.23
- SvenSvin sitting in seat 4 with $97.50 [Dealer]
- dog71 sitting in seat 5 with $88.50
- MoneyManny sitting in seat 6 with $208.04
dog71 posted the small blind - $0.50
MoneyManny posted the big blind - $1.00
** Dealing card to SvenSvin: 9 ♥, 9 ♣
_Nelly_ called - $1.00
palser folded
SvenSvin raised - $4.00
dog71 called - $4.00
MoneyManny folded
_Nelly_ called - $4.00
** Dealing the flop: 3 ♣, 4 ♠, K ♠
dog71 checked
_Nelly_ checked
SvenSvin bet - $6.00
dog71 folded
_Nelly_ raised - $12.00
SvenSvin folded
NL100. 5 hænder. Like/Dislike?
Hvorfor raiser du 4xBB+1BB for limper i hånd 1 med 44 men ikke med 99 i sidste hånd?
1. Jeg c-better lidt mere på flop, tror river er et fold med de stats, men folder i praksis aldirg der. Det er for billigt og han får bare en note om hvordan han spiller FD oop. til senere.
2. reaiser til ca. 17. check/folder turn som dig
3. Gir den lidt mere på flop og turn og skubber river.
4. 3-better den ofte preflop afhængigt af hvor tit han åbner fra tidl. pos. som spillet reraiser jeg flop til 18-20 stykker. Spiller turn og river på samme måde.
5. kalder hans click og ser turn an da vi er i pos.
Det er sådan jeg ville spille dem, men er på ingen måde nogen haj så det kan sagtens være der er flere fejl i mit end dit spil :-)
1 fint
2 Du raiser halv pot oop på max drawy bord. Jeg havde pottet den der. Standard fold på turn
3 Hvis det er dine standard bet størrelser så fint, men skyder du bare marginalt mere til den på flop og turn slipper du for at overbette river - Du skal trods alt have 120 BB ind
4 Jeg skyder klart turn igen - hans range er andet end flush draws - specielt når dit chkraise er så lille
5 Tror tit jeg ser turn her, men du har nok fat i den lange ende.
Jeg spiller alle hænderne som dig bortset fra turnbettet med 10erne, men mine chk raises og bets er større
1)
ok skyder dog nok en kugle til afsted på turn med dit fine draw, meeen det er smag og behag.
2)
Max farligt board, så skal den self. også have et ordentligt bet afsted. Turn er ok, selvom en second barrel også havde været fin.
3)
igen så synes jeg dit flop bet er for lille, siger gerne en 9 stykker her. og mere på turn så passer det bedre til et shove på river.
4)
3-better hver gang preflop imod en sådan villain. Som spillet så er dit raise på floppet igen allllt for lille.. Hvis en sådan CS har noget så skal han nok betale dig af, så gælder sgu om at få bygget en god pot. Samtidig med at boardet igen igen er meget farligt. Turn skyder jeg nok igen for at finde ud af hvor jeg står, river er self. std.
5)
Igen bet ordentlig eller check.
1) Fint, siger nok 9$ på floppet men spiller den som dig.
2) Fint checkraiser til 14-16$ men spiller den som dig.
3) Fint, lidt mere på turn men spiller den som dig.
4) Reraiser preflop mod sådan en aktiv fyr. Som spillet checkraiser til 14-16 flop ellers spiller jeg den som dig.
5) Skyd et ordenligt C bet hvis du vil bette, ellers check. Fint fold.
Allan
Hånd 1:
Jeg c-better ikke altid det flop da det må formodes at rammer en limp-caller,
og hvis jeg c-better så er det meningen at 2nd barelle.
Som spillet check-raiser jeg turn allin. River er selvfølgelig et call.
Hånd 2:
Jeg leader et så drawheavy flop med et set potsize og forsøger at komme allin.
Som spillet er dit check-raiser alt for lavt, du skal raise til mindst 25
Som spillet better jeg turn og kommer allin.
Hånd 3:
Bet lidt mere på floppet, bet mere på turn, river er standard
Hånd 4:
Preflop er ok -- jeg squeezer ikke her,
med mindre jeg ved at ChipMaker forsvarer "light" mod squeezes (hvilket næppe er tilfældet på NL100)
Raise mere på floppet: der er en del straights draws samt klør-trækket. Jeg better turn og caller allin:
vi har et mega-draw med set samt T høj flush draw
Hånd 5:
Et c-bet er fint og jeg tror jeg jammer mod klikkeren, men det er nok close.
Umiddelbart ser det ud som om du har et betsize leak: dine bets og raises er for små
Hvad er dine stats Thyssen? De kunne være meget sjove at vide (især aggression factor) ift din spillestil og gode kommentarer. Helt i orden hvis du ikke vil offentliggøre dem dog.
OK. Af ovenstående håndanalyser, ser det ud som om at du er tanden mere aggressive end mig.
Jeg spiller 22/18/2.7. Så jeg havde budt på at du ville have i nærheden af 4.
Nu er der jo ingen der pinedød siger at man skal have en aggression factor over 3 el. lign., men vi ved alle at aggression er godt til at tilte modstanderen, få betaling for stor hænder, og til at få modstanderen til at folde bedre hænder. Jeg vil arbejde hen mod lidt mere aggression. Dog er det stadig vigtigt at afpasse det til modstanderen.
Jeg benytter selektiv aggression tilpasset de aktuelle modstandere.
Problemet med ultra-aggression (TA > 4) er at du begår fejl, som andre dygtige modstandere kan udnytte:
- de ved du altid c-better, dvs. de kan check-raise med gode hænder og som bluffs og forventer at du ofte folder (eller evt. jammer med ret marginale hænder)
- de ved du altid 2nd bareller, så de kan slowplaye store hænder eller (check-)raise turn som semi-bluffs (og forvente at du ofte folder)
Nogle af de store vindere på Party's middle stakes har netop har TA > 4. De vinder meget fordi de andre spillere folder til dem. Men mod de dygtige spillere som tør spille tilbage taber de store pots. Der findes nogle af disse ultra-aggressive spillere som spiller 8-10 borde og de har ikke en chance mod dygtige spillere som kun spiller 3-4 borde og dermed har bedre reads og indsigt i dynamikken. De har simpelthen ingen mulighed for at justere deres spil mod den enkelte modstander.
Hvis du spiller ultra-aggressivt og tror at en modstander spiller tilbage, så kan du justere på to måder:
- stacke af lightere (altså mere aggression) - dvs. det ender i et høj-varians blodbad hvor man ender allin med garbage
- sænke aggressionen - og håbe din modstander ikke mod-justererer
Jeg benytter selv en kombination af ovenstående, men da jeg typisk spiller 4 borde (min MT ratio er 3.75) så kan jeg bedre justere, mod-justere og mod-mod-justere end hvis man grinder 8-10 borde på autopilot.
Jørn
Interessant information. Jeg har tænkt lidt over det med aggression.
Jeg har stærkt på fornemmelsen at jeg vil kunne hæve min gennemsnitlige aggression, med større forventet værdi til følge. Det må dog være mest optimalt at have en aggressiv stil der er modstandertilpasset, som vi er enige om.
Der er ingen tvivl om at hvis der bliver foldet tilstrækkelig meget, så er det profitabelt at være meget aggro, men som du siger, så kan en opmærksom (dygtig) modstander spille tilbage på ekstrem aggression. I virkelighed tror jeg at det kræver en hvis skill level, for at kunne spille tilbage på stor aggression. Derfor kan det betale sig at være meget aggressiv på den level jeg er på nu i hvert fald (NL400, besøg på 600, sjældnere 1000)
Jeg tror det er godt at have kapaciteten i sit arsenal til at spille ultra aggressivt, vide hvordan man gør det, og hvad forskellene er fra en f.eks. omkring 3 i aggression faktor (aggressiv) til >4 (meget aggressiv). Nogle gange må det simpelthen være profitabelt at spille ultra aggressivt, man kan sænke modstanderen totalt med den stil, det er bare vigtigt, som du påpeger, at have justeringsmuligheder.
Det virker logisk at multitablere med AF >4 og 8-10 borde, taber til spillere med 4 borde der er opmærksom på flow. Multitablerne har så til gengæld fordelen af mange spillede hænder pr tid (det må vi gi dem). Jeg spiller selv 6-5 borde. 3-4 hvis der er behov for ekstra fokus på bestemte spillere, eller ved besøg på højere limits.
Er der nogen der ved hvad topspilleres aggression factor ligger på? Hvad ligger de mest vindende spillere på i AF i f.eks. NL1000, NL2000 og NL5000?
En gut jeg spillede mod forleden, havde stats 200/30/28/5.5, 3-bet pf:16.2. Det er en lille sample, men lad os vælge at se bort fra samplens størrelse her. Der må simpelthen være et leak i de stats. Jeg ved ikke om andre kan give mig ret i det, men det er min fornemmelse. Han PF-raiser langt mere end de fleste åbner med, han 3-better noget der minder om hvad andre PF-Raiser, og han gør det ofte ude af position. Den pågældende dag lå min PFR under hans 3-Bet procent, dvs. jeg i gennemsnit var inde med en bedre hånd end ham når han 3-bettede. Dvs. jeg må pinedød kunne floate ham meget, især når han er oop, og bruge de metoder du nævner mod ultra agression. Yderligere kan jeg 4-bette og kalde all-in meget lightere end normalt. Jeg har ikke lagt mig fast på en range (helt fast må man selvfølgelig aldrig blive, men nogenlunde), det kommer også an på om han folder til 4-bets. Han virker som typen der skuer op for sin aggression og stacker af lightere, når man spiller tilbage mod ham, men han er stadig tænkende (Han er en kontrolleret maniac). Min tanke er som sagt at det er for Loose agressive - en god spiller må kunne vinde over det. Men jeg ved det ikke, det kan godt være de bedste kan mestre sådanne stats?