Jeg kom til at spekulere på hvordan man får mest ud af denne hånd (såfremt man undgår bad beats).
Fra hukommelsen;
Baronesse_Karthoffelmoes og Trynesen og jeg har fuldt buy in, 100 dollars hver.
Baronesse_Karthoffelmoes raiser til $4 UTG
Jeg caller $4 fra MP med 5♠5♣
En random pæl som alligevel folder på floppet caller osse $4
Trynesen caller $4 i LP
Blinds folder.
Flop:
4♠6♥7♠
Baronesse_Karthoffelmoes tænker i lidt under et sekund og better så potten, $16
Jeg caller $16
Pælen folder som tidligere nævnt
Trynesen caller osse $16.
Turn:
3♦ -> straight!
Baronesse_Karthoffelmoes checker.
Jeg... ?
Potten er nu lidt over $60. Hvad sætter i de to andre på, og hvad gør jeg for at få mest ud af hånden? (Jeg går ikke ud fra, at nogen er uenige i at jeg har den bedste hånd)
NL100, 55 flopper open ended
ér det ikke et løst call du laver der. Jeg mener, der er 4 i potten chancen for at en sidder med 2 spar, er vel ret stor. Så er du nede på 6 outs, eller er det standart?
jeg ved ikke helt hvad du skal gøre på turn, jeg kom bare til at tænke over dit flop spil
Jeg regnede treere, ottere og femmere for gode (har selv 5♠). Skulle femmeren falde og der så kommer et reraise fra ham der tilsyneladende er på flush draw ville jeg ta det til den tid.
hvad er så standard? hallo guys, hallo? hallo? *knips knips* hallo?
At folde, du kan som nævnt sagtens være drawing dead.
Spiller den som mickey beskriver, se det er standard ;-)
du har herre store reversed implied odds... fold på flop synes jeg... forhøj mellem 40-50 på fourth street
Tak for svarene. Jeg skrev ikke reads, men jeg var ret sikker på at Baronesse_Karthoffelmoes havde et fornuftigt par.
Jeg bettede 30, de callede begge.
River 6♦
check, check til Trynesen som tænker læææænge... og checker og mucker. Baronessen havde AA.
@ Fjagho
Det er ikke standard, for som micki siger, er der ingen implied odds. Din hånd er nem at definere, når du caller flop, og stikker ud på et OESD, som rammer turn. Jeg folder som regel floppet, uden at tænke videre over det.
Du burde nok poste nogle flere hænder - specielt hvis dine modstandere har så coole navne. mickey er i øvrigt spot on.
Det er muligt jeg husker mine modstanderes navne som noget andet end de rent faktisk var. But that's not important right now.
@mikci
Tak for rådene. Jeg callede fordi jeg havde de andre på store hænder og forventede at få penge ud af det hvis jeg ramte (hvilket jeg så gjorde på turn), men du har ret i det du siger. Hvis modstanderen havde været lisså fornuftig som undertegnede havde jeg nok osse foldet, men der er ikke ret mange spillere på NL100 og under der er lisså kloge og vilde som jeg selv er.
PS: jeg er sej
Ja jeg var en anelse bange for huset, og det irriterede mig osse lidt at jeg ikke bettede river. Jeg havde tænkt mig at check/calle river afhængigt af bet-størrelsen fra Trynesen da jeg ikke helt kunne placere ham, men da han checkede efter mig må han have været på flush draw.
Jeg ser ofte spillere calle med sets/to par selv på så farlige boards som det her, så jeg havde tænkt mig at se situationen an hvis der skulle komme et bet der virkelig ville noget.
Ved ikk hvad andre siger til et eventuelt valuebet river, men jeg syns heller ikk det er helt skidt at checke her... Problemet er, at hvis bettet skal give nogen som helst form for mening i forhold til pottens størrelse (som er på ~150) så skal du skyde 1/3 pot hvilket vil sige 50 som er resten af din stak og ligeledes også resten af villain's stak....
Det er sku et lidt akavet bet hvis man ikk er 100% sikker på man er bedst, og ligeledes overfor villain hvis han skal smide resten af stakken ind med kun et overpar... Alt i alt en ok pot håndens forløb taget i betragtning...