Har spillet et enkelt orbit f0r denne haand. Eneste haand jeg var involveret i var sidste gang jeg sad paa button hvor jeg raisede pf med A7o. Villain 3-bettede mig til 7, jeg caller og folder til et c-bet (skulle selvf. have foldet pf).
Anyway, tilbage til haanden:
***** Hand 688181048 *****
0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - 17 July 2007 18:32:56
Table TH 268 (Real /Cash Game )
Seat 1: Acteon (99.85)
Seat 2: Vara-Mara (98.50)
Seat 3: Uffefh (101.00)
Seat 4: molly71 (99.50)
Seat 5: Zitrone69 (109.55)
molly71 post SB 0.50
Zitrone69 post BB 1.00
** Deal **
Acteon [N/A, N/A]
Vara-Mara [N/A, N/A]
Uffefh 5 ♥, 5 ♣
molly71 [N/A, N/A]
Zitrone69 [N/A, N/A]
*** Bet Round 1 ***
Acteon Fold
Vara-Mara Fold
Uffefh Raise to 3.50
molly71 Fold
Zitrone69 Raise to 9.00
Uffefh Call 9.00
*** Flop(Board): *** : 4♠, 6♠, 2♣ Pot $18.50
*** Bet Round 2 ***
Zitrone69 Bet 12.00
Uffefh Call 12.00
*** Turn(Board): *** : 6♦ Pot $42.50
*** Bet Round 3 ***
Zitrone69 Bet 29.00
Uffefh Call 29.00
*** River(Board): *** : 6♣ Pot $100.50
*** Bet Round 4 ***
Zitrone69 Check
Uffefh Check
Kommentarer til alle streets velkomne reads taget i betragtning.
NL100 55 i reraised pot.
Oftest folder jeg turn, med mindre jeg har set ham 3-bette preflop light. River er selvfølgelig et easy check bagved.
Jeg mener bare at jeg synes det er skidt blot at calle floppet. Et fold er også fint, men floppet har ramt os semi-godt så jeg mener at et raise er på sin plads.
@ Raz
Du skrev bare i din første post "fold preflop", derfor forvirringen. :-)
@ Uffe
Timothy said it.
Jeg mente også at han skal folde preflop hvis han ikke vil give gas på sådan et flop. Han har meget sjældent så gode implied odds at det kan betale kun at spille for set-value her.
Ah, på den måde. Synes egentlig det i pos. er okay at calle her, hvis vi er oppe mod en, der 3-better light ...
EDIT: ... og en, der ik er alt for aggro med 2nd barrels/3rd barrels. Oftest kan vi jo tage påtten væk fra ham på et senere street, hvis han er en light 3-better og giver op de gange, han ikke har ramt.
@Razga
Det kan vel aldrig komme på tale at folde preflop. Hans semi-gay-raise minder da lidt om et højt par som ikke vil miste kunder, så man caller da any day her for set value IMO.
Mvh Slot
Lige præcis Poker-Slot. Razga du må fandeme være skæv!! Smut tilbage og spil turneringer og SNG :)
@ Razga
Ideen med at man ikke bare kan calle for setværdi er sådan set fornuftig nok, men man behøver jo ikke at bluffe med 100% frekvens når man ikke rammer. Og specielt ikke her hvor vi har position, har gode chancer for at være foran og har outs hvis vi er bagud.
@Elninho og Poker-slot
Jeg synes sgu ikke I spiller den aggro nok til I kan tillade jer at spille den for setværdi.
Jeg folder ofte preflop, især hvis vi er OOP (hvilket vi dog ikke er her).
Razga
Det kan vel være fuldstændigt ligemeget om vi er OOP når vi bare spiller for at ramme et set ?
Hvis bordet er fuld af fisk, der sjældent raiser PF og som ikke kan smide top pair, så er det vel altid en god idé at limpe ind OOP?
Hvis man derimod har et par proffer eller maniacs efter sig, så er det vel enten raise eller fold?
Jeg tror jeg raiser dette flop ca. 0 % af gangene på NL100 - der skal et specielt read til. Jeg caller flop og folder til turn udstikket.
Razga
Aldrig folde preflop her, det ville være en kæmpefejl. At raise floppet er som at brænde penge af, call er glimrende da han kan c-bette og hvis ikke har vi outs, eller også kan vi reppe flushen hvis den rammer eller evt. bare forsøge at stjæle potten hvis et scarecard falder.
uffeh
Jeg drysser turn, og som spillet er river et easy check.
Nu skal jeg lige være helt sikker
Bliver der reraiset med $9 eller med $5.5 preflop.
Hvis det er med $9 så vil jeg mene det er et automuck. Med $5.5 er jeg med på et call.
Jeg synes bare ikke I spiller den aggro nok. Men det er nok derfor jeg er begyndt at sqeeze mere.
Han raiser med $5,5 preflop.
Jeg har allerede skrevet argumenterne for kun at calle floppet, der er imo slet ingen tvivl om hvad der er det rigtige.
Løp
Ok. Så du mener at man viser sine kort ved at calle floppet? Det kan i og for sig være ret så ligegyldigt da folk er debile på NL100. Desuden kan man lige så let reppe en FD som et lille par. Og mht at spille i blinde så er det sgu da langt bedre end at skylle penge ud i lokummet som man gør ved at raise floppet.
Jeg siger bare at noget kunne tyde på at denne villian har en fornemmelse af hvad der foregår i og med han har 3-bettet HERO før og continuationbettet. Selvom folk generelt er debile på nl100(det er de fordi de er passive!), så er der visse undtagelser.
Det er tydeligt at I har en tankegang a la: Vores hånd er ikke stærk nok til at raise, men vi vil heller ikke folde, så vi caller sgu!
Men med hvilket formål? Er villian tænkende skyder han jo bare igen og så er I fucked. Desuden er der en del kort I decket, som vi ikke vil se på turn, som villian enten kan reppe eller ramme, hvorfor vi også er fucked. Såfremt villian er tænkende(eller som minimum kan finde ud af at pumpe, som noget tyder på), tvinger vi reelt os selv til også at calle et turnbet, da han har en oplagt 2. barrel der.
Folk vil argumentere for at vi ved at calle floppet holder puljen lille. Jeg mener det stik modsatte, fordi jeg ikke kan se vi kan komme udenom at calle turn.
For at kunne spille svage hænder passivt skal man altså være i stand til at gøre det sammen med stærke hænder(hvilket er et kæmpe valuetab), for ikke at blive for tranparent.
I vil indvende at strømlining ikke er vanvittigt nødvendigt, for at slå uopmærksomme NL100-amøber, og selvom I sikkert har ret til en vis grad, er der apekter som skal overvejes:
1. Det er farligt at undervudere sin modstander. Man skal altså ikke være specielt aggro eller skarp, for at kunne se at turn er det mest oplagte 2. barrel.
2. I vil, hvis I altid ser på hvordan man opnår maksimal value i den enkelte hånd, få en aller helvedes masse dårlige vaner, der gør I er fucked hvis I skal slå højere limits.
Jeres tankegang svarer til at det kan være fint at openlimpe med små pp og konsekvent bette halv pot, når man har misset floppet som preflopagressor.
@ Løp
Fordi Villain 3better PF to gange hvor Uffe raiser, og efterfølgende cbetter, betyder ikke han noget tyder på han er sane. Jeg havde været enig, at det MÅSKE kunne antydes, hvis han sagde 12 PF. En god sane spiller siger aldrig 9 her.
Jeg kan ikke forstå du mener vi har en tankegang a la den du fremstiller. Villain kan raise alt muligt, som vi er foran på floppet. Men på den anden side er det sick hvis villain 3-better vores flopraise, da vi højst har et coinflip, hvis vi caller.
Det hele bunder jo netop i, at det NL100 vi spiller, folk fatter ikke at skyde 3 gange med air (PF, flop, turn) hvorfor du nærmest altid er bagud, og få gange fører marginalt mod fx AKs ♠ etc.
Jeg har lige snakket med Razga om hånden, og hvis jeg forstår det her rigtigt, så er I enige om, hvordan hånden skal spilles. Min pointe ligger bare i, at raiser vi, får vi på nakken nærmest HVER GANG! Hvor i mod, vi kan få samme info fra en unknown villain, ved at spille som hero gør.
Jeg har virkelig store problemer med, at raise sådan en hånd, med så fin showdown value, og så folde til et push (Razga).
Razga nævner også, at det håbløs ikke at raise dette flop, så bør Hero folde PF. Er du enig? For det er simpelthen en fatal tankegang (sry Raz, ikke for at hænge dig ud), men imo er det helt væk! Jeg nævner det egentlig blot fordi, at jeg også synes din sidste udmeldig er helt forkert.
Well, vi bliver nok ikke enige.
Jeg mener ikke vi skal folde preflop.
Men at calle floppet er for mig at se en stor fejl. Vi har showdownvalue ja, men han skal altså ikke være særlig tænkende for at skyde turn igen.
Men jeg er med på hvad I mener. Mod en dårlig ikke tænkende, passiv kamel, er det fuldstændig vanvittigt at raise, fordi vi gør det direkte ind i en bedre hånd, og han ville alligevel ikke bette videre, med hænder vi har slået.
Men INGEN andre hænder, end netop dem end hænder a la disse, spiller vi således, og jeg kan bestemt ikke lide at tillægger sig dårlige vaner, fordi det maksimerer ens ev en smule. Man får nogle passive linjer ind i sit spil, som er helt skævt, når alle andre og sidder og spiller lige sådan.
RAISE, RAISE, RAISE er altså formlen for at slå de fleste NL100-games markant. Ja du vil i den enkelte hånd fra tid til anden, måske afgive en smule value, men du får et perfekt image som du kan manipulere med, og du vil konstant lægge svære beslutninger over på villian.
Vælger man at calle floppet i dette spot vil jeg mene det må være et tegn på at det er et play som man ofte benytter sig af, hvilket er helt skævt. Spiller man tilpas aggro mod disse passive donks, bliver det helt rundt på gulvet. Man skal give den et nakkedrag.
Begynder man pludselig at calle floppet, afgiver man initiativet(valuen i nl100 ligger netop i at være styrende) og man mister så massivt meget ev.
Har man den rette agressive spillestil til dette game, må man altså ikke calle her, fordi det må selv den mest tossede villian finde mistænkeligt og få ham til at skyde igen.