Jeg eksperimenterer en del med at 3- og 4-bette en del mere preflop, men er bange for jeg roder mig ud i nogle EV situationer for ofte. Hvad siger PN til denne hånd fx:
Der har ikke været nogen nævneværdig dynamic mellem villan og mig.
Han spiller 32/23.4/1.75 over 107 hænder. Han3-better 7.69% og folder til 3-bet 62.5%
EverestPoker Game #3463025093: Table Marav-1 - $.50/$1 - No Limit Hold'em - 13:49:11 - 2008/07/11
Seat 1: Azzurro1 ($88.15)
Seat 2: skpta ($221.90)
Seat 3: zawoot ($125.75)
Seat 4: 1REDEAGLE ($105.90)
Seat 5: gamblekob ($99.00)
Seat 6: HERO ($108.40)
gamblekob posts the small blind of $0.50
HERO posts the big blind of $1.00
The button is in seat #4
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO [K♣ A♥
Azzurro1 folds
skpta folds
zawoot raises to $3.50
1REDEAGLE folds
gamblekob folds
HERO raises to $12.00
zawoot raises to $25.50
HERO raises to $108.40, and is all-in
NL100 5-bette AKo AI?
spew
Eftersom I stortset ingen historie har er det nok rimelig spewish, men villain er jo rimelig lag, så vil ik sige det er helt i skoven. Mod en mere kendt lag villain, synes jeg det er fint nok. Jeg kender dog ik nærmere til everest, så ved ik hvordan stilen er derinde...
@03b16hag
Det er helt standard, hvis du bare 3-better med en vis frekvens.
Call af 4-bet med AK er generelt skidt, da den ikke spiller godt postflop i 4-bettede pots. Så mener generelt kun, at rest og fold er muligheder med disse stacksizes.
Hvis du har 3-bettet en del PF kan din modstander have lagt mærke til det og der vil være større chance for, at han 4-bet bluffer dig / kan finde på at gå død med AQ og værrere (jo, det kan man godt få folk til)
Selv hvis den aktuelle modstander aldrig bluffer, og kun går død med QQ+,AK har du stadig 39% equity, og det er ikke en kæmpe fejl da du skal bruge ca. 44% her.
Det er endvidere meget skidt, hvis du eksempelvis 3-better 10% af dine hænder i dette spot (noget ala 77+,AT+,KQ) og kun er klar til at spille mod et 4-bet med QQ+ (1,4% af dine hænder). Dette giver dine modstandere for gode odds på et 4-bet bluff, og du bliver meget exploitable.
Hvis dine modstandere holder øje, og du ikke skal blive udnyttet for nemt skal der være et mindre gap mellem din 3-bet range og din 5-bet range. Dette kan du enten gøre ved at 3-bette færre hænder, eller gå død med flere.
SteenV
Tak for god respons Steen
Jeg 3-better ca 7 %, og jeg er nok lidt exploitable i og med jeg jeg uden dynamik kun 5-better med QQ+,AK. dog er det tvivlsomt at det er noget at modstanderne på NL100 på Everest.
Som du nævner her med at jeg har 39% gør det vel til et +EV-move da vi så kun skal have over 5% FE mod en std villain på NL100.
det negative er så vel den øgede varians, men til gengæld vil jeg blive kaldt mere når jeg så vender en god hanske op.
Villain spiller LAG, fuldstændig standard move. Mod en nit drysser jeg (ie fra 17/15 og ned).