Lige kommet til bordet. Det er 2 runde og jeg kender ikke skurken og skurken kender heller ikke mig.
Sidder i bb med 66 og skurken sb raiser til 2,5.
Vi sidder begge kun med 50 bb.
Hvad gør PN her?
NL100 6-handed readless spot.
Reloader
Hvordan kan du i din vildeste fantasi tro, at man kan generalisere et spot som dette? Grunden til du er i tvivl er, at du mangler information der kan underbygge et fold/call/shove. Denne information mangler vi også.
AubreyGraham skrev:
Hvordan kan du i din vildeste fantasi tro, at man kan generalisere et spot som dette? Grunden til du er i tvivl er, at du mangler information der kan underbygge et fold/call/shove. Denne information mangler vi også.
Stacksizes kan retfærdiggøre et call, specielt da vi har position på skurken,
men er et raise bedre?
Jeg skrev jo netop at det var et readless spot. Ny på klienten og sådan er det.
Nu er Evas far jo tydeligvis ikke prof shorty, så kan vi godt hjælpe lidt :-)
@ Evas far
66 må du ikke fold SBvsBB ellers bliver du voldtaget også med kun 50bbs, om det er bedre at 3bet/get it in er svært at sige uden kendskab til din modstander eller dit
spil.
Du skriver Stacksizes retfærdiggøre et call, Det er ikke helt korrekt. Små par spiller
ikke så godt med kun 50bb, som de gør med 100bb.
@Suffer Well: Tak for input.
M.h.t. call: Jeg er med på at små par spiller bedre hvis vi er dybere end 50 bb. Jeg mente at hvis vi caller for at ramme 3 ens kan et call vel retfærdiggøres, da vi kun skal calle 1,5bb. Vi har jo odds til at calle (forudsat vi altså kan få alle pengene til midten, når vi rammer).
Aktuelt callede jeg første hånd og da modstanderen checkede floppet (jeg ramte heller ikke) bettede jeg 3/4 pot og vandt potten.
I anden runde, fik jeg som nævnt 33 og sb raisede igen til 2,5. Der raisede jeg til 7 og sb foldede.
Jeg er stadigvæk i tvivl om hvad der er bedst at gøre "readless".
Peter_Kv11 skrev:
Reloader
Hvad er pointen med din kommentar?
Jeg vælger at sætte mig 50 bb.
Det er et "alm." bord (35-100 bb startstack).
Sidder på mobilen, så kan ikke quote. Mht. post #6 bliver jeg nød til, igen, at nævne informationer. Vi kan ikke rigtig sige andet end call ud fra de informationer, eller mangel på samme, du giver. Raise havde givetvis været bedre, hvis han foldede meget til 3bets, han defender light men giver op i for mange pots postflop eller lign.
Evas far skrev:
@Suffer Well: Tak for input.
M.h.t. call: Jeg er med på at små par spiller bedre hvis vi er dybere end 50 bb. Jeg mente at hvis vi caller for at ramme 3 ens kan et call vel retfærdiggøres, da vi kun skal calle 1,5bb. Vi har jo odds til at calle (forudsat vi altså kan få alle pengene til midten, når vi rammer).
Aktuelt callede jeg første hånd og da modstanderen checkede floppet (jeg ramte heller ikke) bettede jeg 3/4 pot og vandt potten.
I anden runde, fik jeg som nævnt 33 og sb raisede igen til 2,5. Der raisede jeg til 7 og sb foldede.
Jeg er stadigvæk i tvivl om hvad der er bedst at gøre "readless".
Du skal notere dig hvilket type flop han c/f i hånd 1. Kan du huske det?
Hvis han c/f et cbettish flop ala K-rag-rag, så har du allerede en fin edge her og behøver ikke 3bette pre. Tag bare flops af osv. og udspil ham post.