Hey guys, kom i dette rimelig vanskelige spot i går.
utg - folds
utg+1 - folds
high jack - 3bb (75bb dyb)
knap - call (100bb dyb)
HERO i sb - call (165bb dyb) (har Td, Jd)
Uden position synes jeg ikke det er et 3rd bet.
BB - raise to 15bb (200bb dyb)
(han er en aggro stodder der coldcallede mit 3rd bet med kj og gik hele vejen på et qjx x x bord)
high jack - call
knap - call
HERO - ????????
vælger at kalde, men er det for løst/forkert?
Flop - Kd, 4d, 2x (pot 60bb)
HERO - check
bb - 28bb
high jack - ai for 60bb
knap - fold
HERO - ?????
(har 150 bb tilbage men bb dækker) Umiddelbart er det klart et fold/shove-spot, men er det et easy fold?
nl100, 6-max, FD i 3rd bet pot deep
Godt med edit? :-)
jeg tror jeg drysser i dette spot, da du sagtens kan være totalt domineret. (Axs af high jack)
Det der skal tale for du shover, er at du ser enormt stærk ud, men så igen så giver bb ikke meget respekt, og caller dig garanteret med handsker du i bedste fald flipper med.
ship flop
vi har fd, bd str8, "muligt" overcard vs shotie, døde penge i pulje + vi må have gode odds hvis bb også betaler. Det er nok marginalt, måske lidt -ev hvis BB caller da du må formode at være bagud, men der er meget i potten, og du kan skubbe bb af en bedre hånd og spille mod shortie som imo kan have en bred range.
tænker også på at der er en del hænder i bb's range der bliver nødt til at folde.
Mener I, at det er forholdsvis safe to assume, at det kun er ak, kk, aa han fortsætter med, hvis vi shover?
Hvis det antages, at han 3rd better relativt light, kommer der x antal suitede connectors og middelhøje par, og y antal Kx, hvor der må være langt flere X combis end Y i hans range...
Tænker også noget i samme stil, Kx/AA/sets, bedre FDs caller dig. nu ved jeg ikk hvor meget han 3b, så lidt svært at sætte ham på en range. Men skubber du her er det fordi han mange ikke har denne range da vi alt for tit vil være ret skidt inde. vi skubber fordi vi mener at bb folder nok gange til at vi spiller en stor pot billigt for ikke så mange penge vs en shortie.