NL100 6max review af min video (28min)

#1| 5

Hej PN!

Jeg har valgt at prøve lidt nye veje på at forberede mit spil, da det ikke er alt man fanger ved at smide enkelte hænder op, og for at få en masse små spots med, evt. ændringer i min range som måske er sammensat forkert, ændring af ens tankegang osv.

Det er min første video jeg smider op hvor jeg selv snakker live. Det kan være jeg mumler lidt, eller ikke når at forklare mig ordenlig, men så er I selvfølgelig velkommen til at spørge ind, så jeg kan uddybe mere.

I må gerne give alt den feedback i har lyst til, på spillet, tankerne, kvaliteten af videoen, skal den være længere, osv. Alt hvad I har på hjertet. Svinere så vel som ros modtages gerne, så længe det er konstruktivt :).

Som jeg siger til sidst i videoen, synes jeg ikke selv der sker vildt meget i de små 30min jeg spiller, men der kan self være noget jeg selv har missed. Ellers er dette bare et forsøg, og hvis der er stemning for det, og folk gider se en random spille og give feedback er jeg helt klart game på at lave nogle flere og gerne nogle videoer hvor der sker noget mere.

Håber mange vil se den og give feedback. Det er jo oplagt lige at finde lidt popcorn frem og sidde og heppe på om zonki suger eller ej, nu når Tour'en er så kedelige i år .

Anyways her er linket hvor I kan hente min video:

speedy.sh/PdDen/testPN.mp4
testPN.mp4
File Size: 58.18MB

Tryk øverst på "Hent testPN.mp4" for at hente.

Redigeret af zonki d. 12-07-2012 00:00
11-07-2012 23:50 #2| 0
OP

Download fixed*

Redigeret af zonki d. 11-07-2012 23:58
12-07-2012 00:43 #3| 0

Disclaimer: ved intet om cashgame længere.

Tanker:
Fold 78s postflop. Tight spiller raiser UTG og c-better ind i 3 spillere. Vi sidder med top par svag kicker = fold. Selv hvis han har overcards, sidder vi i et lortespot på turn, hvor vi må formode han c-better J+.

Du isolerer med K6s oop mod callish fish. Mener ikke det er profitabelt i længden. Foretrækker generelt at isolere fisken når vi har pos.

Du 3-better med QTs oop mod villain, der folder meget til 3-bets. Her synes jeg det er bedre at 3-bette med 78s, fordi den spiller bedre mod hans calling-range og vi er sjældnere domineret.

+ nogle flere hænder som jeg har glemt.

12-07-2012 02:41 #4| 0
OP

78s postflop er tynd ja. Alternativet er at folde pf. Når den nu calles, så mener jeg ikke vi kan med tp+bd draws. Som jeg også siger, sux det lidt. Men vi flopper egentligt ok, og hvis vi ikke forsætter her mener jeg vi kommer til at folde aaaaalt for meget og direkte -ev at kalde pf. Tynd ja, men hvad er alternativet når vi har kaldt pf.

K6s synes jeg er ret std open. Den er suited og har highcard, det kan nemt være vi dominere fisken selv med Kx hånd. Vi skulle jo gerne være bedre end fisken post også, så synes klart den skal spilles.

3b QTs. Egentligt langt fra enig. 78s spiller bedre post flop, og kan kaldes og lave mange flere moves i singleraised pots. QTs har lidt blockers, og spiller også ok de gange vi bliver kaldt, vi er kun bekymret for AQ/KQ, dem 4b bluffer han nogle gange, så ofte har vi live cards+ muligheder for at skyde flere streets fordi den er suited +overs de gange han caller med 77-JJ. Det er self et 3b bluff. Der vil jeg hellere have noget blockers. Vi behøves jo ikke spille for stacken bare fordi vi flopper TP.

Du må gerne finde flere hænder :D

Redigeret af zonki d. 12-07-2012 02:45
12-07-2012 08:00 #5| 1

Fedt fedt initiativ, kun lige set 5 min men til næste gang syntes jeg du skal size de 4 borde helt ud, det er lidt småt at se på :)

12-07-2012 11:21 #6| 1

Supergodt innitiativ.

Jeg er enig med Tasadar omkring 78 hånden. Syntes også det er et fold på den måde den går. Hvis han er sane Cbetter han vel omtrent like aldrig her med noget der er worse en 7 no kicker. Selv med dine BD draws kommer du tit til at lægge endu flere penge i hånden hvis du turner et draw og han better igen, eller han charger så højt at det er tabende i det lange løb at calle. Samt nogen gange har du ikke de outs du tror du har, hvis han f.eks har floppet et set, og du turner 2 par, risikerer du at value towne dig selv.

Ellers er jeg lidt forbavset over at se der faktisk ser ud til at være en del fisk selv på NL 100. Men formoder at den gennemsnitlige reg er så meget bedre end på de lavere limits at det stadigvæk kræver at man spille temmeligt godt for at være vindende her.

Ellers ikke så meget at sige ud over lyden var en anelse lav. Gerne lidt højere næste gang. Jeg havde skruet helt op i WMP, og PC speaker, og skulle stadig anstrenge mig en smule for at høre det.

Men overall superfedt initiativ, og meget gerne lave flere og længere videoer :-)

12-07-2012 12:32 #7| 5

Tak for at give mig en overspringshandling fra arbejdet :-)

Det så fint ud overall og jeg tror ikke du lavede nogle kæmpefejl, men har alligevel noteret lidt småting. I flere af situationerne jeg har noteret gør du det rigtige, men du bruger ikke tid på at tænke det igennem da det ikke ser ud til du spotter hvor close situationerne egentlig er. Og det er i de situationer du skal hente en edge fra dine modstandere.

En anden ting er at du efter næsten 30 minutter ikke har taget én note, på trods af at mange af spillerne laver ikke-standard ting.

Har nok ikke tid til at uddybe de forskellige ting, så du får bare lidt noter herfra.

4:47 - K6s tæl potten på turn så du sætter stacks op til river
7:27 - Åbner ikke 64s på knappen
8:40 - Åbner ikke 86o på knappen
10:15 - Du siger oplagt cbet med KsTx på Ks9s2s, tjek hans aggression og fold to cbet før du acter, det er ikke oplagt for mig at cbet er bedre end check
11:00 - JJ 678TK tror jeg caller river med potodds, formentlig polariseret range, stor wtf-faktor jvf. openlimp og donk.
12:50 - Åbner ikke 86o på knappen med fisk i BB
15:00 - Du siger "de 3better godt nok en del", det er en meget stor åbning med A6s fra btn
16:15 - Overvej at 3bette 97o, du har ikke 3bettet det bord endnu, han folder meget og i er dybe
17:45 - A5s på J42, meget close spot mellem fold, call og raise. 7 outs til næsten nuts + bd FD. Tjek hans stats, jeres historie etc
19:10 - T9o kan være et 3bet, tjek evt hans positions stats
21:25 - Overvej at cbette JTo 3vejs, gode barrelmuligheder på 7,8,T,J,Q,K,A og de har ofte ikke noget
22:15 - 99 er ikke en god hånd at 3bette der, den spiller ikke så godt mod hans 3bet call range, du har lige 3bettet ham før, den er langt fra stærk nok til 5bet og den spiller fint som call, specielt med fisk efter
24:20 - Overvej turnbet med K9 på JT94 hvis de ikke er alt for fancy, da du meget ofte har den bedste hånd men de godt kan have equity og kalde med dårligere
24:40 - Overvej 2x pot bluff og vær også raise bluff hvis der er nogen der better. Det er ikke nødvendigvis bedst, men overvej om det er bedst i situationen.
25:50 - Autofolder 95s på btn med fisk i BB

12-07-2012 12:32 #8| 1

Ja.. cool med en video

Med hensyn til 87s hånden er flat fint pre, selvom jeg personligt nok ikke kan lade
være med at 3bet den vs de foks her. Som spillet vil jeg raise flop og barrel af på næsten alle board run outs.

Lidt mere generelt skal du tænke en smule mere betsizing, eks 2.20 inde c-better
du et super tørt A high flop vs en donk. betsize 5$ i pot 7$ I et tilfælde hvor du
aldrig skyder turn og villain forsætter med samme range næsten uanset betsize er det
for højt imo.

4.36 utg raise first in med KJ er for loose. Som spillet er det sikkert ok at check
giv' op med din utg range :-)

Ellers vil jeg nok vælger at c-bet og skyde alle 9+ turn cards

7:54 QTs BB vs BTN steal, Det er et spot hvor du gerne vil defende bredt derfor er
det fedt at have stærke hænder i sin callingrange som eks QTs der kan C/R
et hav af flops osv. jeg kalder pre

11:18 SB 3bet vs BTN steal med 22
Du får en 3bet % på + 15% vs en 19/15 dude, husk at se hvor meget villain åbner fra
BTN før du vælger at 3bet marginalt. Det er ikke noget argument for 3bet at den ikke
er god at kalde med.. folder pre

22:35 99 vs det dummeste turn C/R i pokerens historie. Eftersom det er umuligt at
vide noget om villains range, skal du bruge din range til at løse spottet. (det er
btw en god ide i næsten alle spots) Tænk over hvor stor en del af din range du
B/F-B/C-B/R turn med, hvis du har en kæmpe B/F range vil jeg ikke fold 99, hvis
omvendt du har en stor B/C-B/R range er det et let muck.

12-07-2012 12:37 #9| 0
Pokernets ME vinder !

@Steen

Har ikke set videoen, men skimmede lige dine noter, og jeg noterer mig du ikke er så glad for at raise BTNs ret bredt. 2 spørgsmål:

Hvad er din BTN-RFI?

Hvorfor vil du ikke spille 95s mod en fisk i position med initiativet?

12-07-2012 12:42 #10| 0

@walth

Det er omvendt, han åbner dem ikke, mens jeg gerne vil have han gør det :-) Bare dårlig formulering fra mig. Og BTN-RFI skal næsten bare være så høj som muligt mod de fleste halvdårlige spillere.

12-07-2012 12:44 #11| 0
Pokernets ME vinder !

Hahaha, ja jeg kunne da heller ikke forstå det. Troede et kort øjeblik at du var en af dem der med 35-40% BTN-RFI.

12-07-2012 12:54 #12| 1

@ SteenV

"16:15 - Overvej at 3bette 97o, du har ikke 3bettet det bord endnu, han folder meget og i er dybe"

-Hero har kun 19 hænder på villain
-97o but why ? Med mindre du har en bred callopen range SB (hvilket jeg er sikker på
du ikke har) så kan jeg finde en bedre hånd at 3bet næste omgang..

Edit: Steen du har sgu set forkert i den hånd....

Redigeret af Suffer Well d. 12-07-2012 13:14
12-07-2012 13:08 #13| 0

Jeg var også helt pas på, hvorfor fanden vi ikke skulle åbne 86 på knappen!

12-07-2012 13:14 #14| 0

@SW

Det er nok nærmere 16:23 oppe til venstre hvor vi er BTN vs CO, ikke den 16:15 nede til venstre, den folder jeg også. Den er stadig close og ikke nødvendigvis bedst, men jeg ville overveje det og ihvertfald ikke autofolde.

12-07-2012 13:16 #15| 0

@ SteenV

Got it

12-07-2012 13:28 #16| 0
OP

@SteenV

Glad for jeg kunne give dig et afbræk fra work, og mange tak for svar :)

4:47 - Helt rigtigt, dårligt sat op.

7:27 - Really? selvom der sidder 2 regs der 3b overall 9 og 11%, som sikkert er højere i blinds. Jeg vil hellere stramme min range lidt op, så jeg har mulighed for at calle flere 3bs, den er close, men vil gerne op i en 57s/68s.

8:40 - Igen 2 regs, samme som 7:27, synes offsuit gør at den er for løs mod de 2.

10:15 - Jeg timer ud, så når ikke at cbette, men synes det er easy cbet vs en 63/5 fisk der kun folder like 40%. Det når jeg ikke, så call down er bedste option imo

11:00 Maybe ur right, jeg ser bare utrolig mange 2pars/str8s/WTF Kx og bdfd rammer. Sygt meget der slår mig, men jeg vil skrive den bag øret og tænke over det nærmere til et evt næste lignende spot.

12.50 - Du elsker de BTNs, synes igen 86o lige er en tand for læst vs en fisk der stortset ikke folder pf eller til cbets.

15:00 - Helt enig, også derfor den bliver åbnet.

16:15 - Tror du ser forkert :). Det er ukent formodet reg der klikker BTN 94bb deep, reggen bagefter er deep ja. 97o er for skidt imo.

17:45 - Noteret!

19:10 - Tror det ikke, 19/14 reg åbner MP og folder 33% til 3bs. Ja vi kan komme til at spille IP, men han 4b også nogle gange. Men god note til at holde øje for evt. 3b spots!

21:25 - Ja enig godt spottet!

22:15 - Du har ret, men vi så tidligere hvor jeg 3b AT mod ham, hvor han stabber luft turn og VB meget lille med ramt par. Så vi har god info, og vi kan induce spassout og 5b shove når han lige har set vi 3b AT. Måske en tand for hurtigt, men synes tanker er der, vi skal bare liiige have lidt mere dynamik. Derfor bliver call også valgt PRE.

24:20 - Yes noteret!

24:40 - Er det stadig K9 hånden du mener fra 24:20?

25:40 - Yep, det giver jeg dig ret i, den er SUITED og bør åbnes :).

De close spots, du mener jeg bare auto-acter, er der nogle af dem du har listet her? Eller kan du pointe et par stykker ud, så jeg selv kan kigge på det og tænke over det?

12-07-2012 13:40 #17| 0
OP

@Sufferwell

87s - Ja, men forventer hvis vi raiser floppet, så skal der 3streets barrel til, og selv med fden rammer er vi ikke superglade, da vi må forvente at han caller/raiser igen med dem, og det er imo en stor del af hans range når han cbetter dette flop ind i 3 andre. Men call 1-2 streets sux også. Jeg synes alle løsninger på flop suger.

Lidt mere generalt... - Yes det har du helt ret i. Det skal jeg lige have fixet lidt mere ned, std. er ellers 5,5 så jeg har kørt den en meget lille smule ned :).

4:36 - Really, den havde jeg ikke troet skulle komme fra dig :). Synes det er fint nok, vi har reggen i MP som 3b en del, men sikkert ikke meget vs UTG. CO sidder en 22/16 reg der aldrig 3b. BTN sidder grunden til vi åbner KJo, fisken.
Stadig for løst?

7:54 - Hehe, nu har jeg lige været fortaler over for Tassadar hvorfor den 3bs. Men du har helt ret i at den skal flattes, fordi vi sidder last to act PRE.

11:18 - Har vi ikke også lyst til at 3b bluff ham sick meget når han åbner btn 50%+ og folder 67% til 3bs?

22:35 - Ja det er for underligt CR han smider i hovedet. Det ser bare så fucked ud, og de tager så mange dårlige linier, at jeg har prøvet det der mange gange mod mindre dygtige regs, og det er ofte aldrig et draw de dukker op med i en singleraised pot. I en 3b pot tilgengæld elsker de at lave dette move med draws, og der snapper vi self af.

12-07-2012 13:41 #18| 0
OP

@SteenV

16:23 - Got it 2!

12-07-2012 13:45 #19| 0
OP

@Alle

Har I også haft problemer med lyden, og billedet er for småt som Klondike? Hvordan var længden, skal der mere/mindre på til en anden gang? Er der evt. andre ting i synes jeg skal prøve at finde i en fremtidig video, noget jeg skal "læse" op på udover de ting der allerede er nævnt?

Jeg synes det er superfedt!!! med så meget feedback der har været indtil videre. Mange tak for det, jeg laver helt sikkert en mere.

Ser stadig frem til, hvis der er flere der har lyst til at byde ind med ting. :)

Redigeret af zonki d. 12-07-2012 13:55
12-07-2012 14:08 #20| 0
OP

@Walth

Hvad mener du en decent BTN-RFI ligger på? Personligt ligger min overall på 47-50%. Jeg vil gerne have den mere op, men synes den er svær især når der sidder regs i blinds som 3b 8-10%. Det er billigt open når vi klikker, men jeg ved også fra mig selv, at hvis jeg ser regs med 45%+ BTN-RFI så forsøger jeg at straffe det ved at defende mere light.

Så hvor går grænsen for hvor meget vi selv kan udnytte vores BTN max, vs de typer uden selv at komme til at folde for meget til 3bs. Jeg er i forvejen glad for at spille 3b pots fra BTN vs blinds, men må sige at jeg strammer en del op når reg 3b8-10% typer sidder i blinds.

Det jeg nok efterspørger er, hvor meget bør vi egentlig stramme op mod disse typer? For det handler vel også om at finde en god balance mellem call/4b og fold når de 3b fra blinds vs vores BTN open.

12-07-2012 17:47 #21| 0
Pokernets ME vinder !

@zonki

Ye, godt spørgsmål, og det afhænger selvf af hvem der sidder i blinds, hvor meget de defender etc. Jeg ligger selv på ca. 65% BTN-RFI og jeg minraiser også, jeg tror sagtens man kan slippe af sted med mere. Hvis vi minraiser risikerer vi 2 for at vinde 1½, dvs. det skal jo blot virke 57% af gangene, og jeg tror at folk især på de lavere stakes underdefender helt sygt. Bevares det kan godt være de 3better 8-10%, men de flatcaller slet ikke nok (det er ihf mit indtryk).

Når du spørger hvor meget vi skal stramme op, mener du så vores åbningsrange, eller den range vi skal defende? Hvis du mener åbningsrange, så vil jeg nok skære lidt af det værste skrammel væk. Hvis du mener defend range, så vil jeg gerne først skaffe noget info på om de 3better polariseret eller lineært. Hvis de 3better polariseret vil jeg begynde at flatte med en masse broadways og spille dem postflop, og hvis de har en lineær range, vil jeg skrue op for min 4bet frekvens (bluffe blockers, og gøre min value range bredere) og flatte med lavere frekvens.

12-07-2012 18:42 #22| 0
OP

@Walth

Det er vel begge ranges der skal strammes op? Det kommer vel naturligt af at vi strammer vores åbningsrange lidt op eks. så vi skære fra 60 til 50% og derved øger at vi ikke folder så meget til 3bs. Så ja hvor meget vi strammer vores open på BTN.

Det sq svært at vurdere hvordan de 3b, vi skal imo have en del hænder for at finde ud om de 3b en top15% range eller 3b polariseret.

Men tror du har givet nok svar, jeg var nervøs for at jeg folder for meget til 3bs, selvom jeg er glad for at spille dem ip fra btn, eller strammer for meget op. Jeg tror snarer jeg kan åbne min range lidt op som std.

13-07-2012 17:30 #23| 1

@87s i starten:
Jeg C/R floppet. Du har trods alt også 5 outs til at klonke to par eller trips + du kan turne straight draws + du blocker selv for set i syvere + du repper samtlige ni kombinationer af sets her uden problemer = CR. Der findes ikke mange bedre handsker end 87 til at CR-bluff det her flop. Barrels bliver meget readafhængigt imo
C/C synes jeg er dårligste mulighed med mindre man måske har lumske planer om noget c/r senere i hånden, men det kan jeg ikke helt gennemskue, om er godt, og det kommer vel også an på, hvordan man vil spille sine sets her. C/f er altså alternativt til CR.

@K6s
Jeg er ikke enig i, at A på turn er et godt bluffkort - tværtimod har villain MANGE Ax kombinationer, når han limp/c pre og kalder cbet.

@89o, 6:40
Du nævner det vidst selv, men jeg åbner aldrig 89o oop i blindbattle med mindre villain er intergalaktisk supernit eller bare jævnt ringe.
Flopcheck er meh. Det virker fint for dig aktuelt, men jeg tror på at villain laver flere fejl, når vi cbetter - ved enten at bluffraise eller floate. generelt synes jeg NL100 regs floater light i blindbattles på et flop som dette.

@QTs
Vil hellere flatte og være i toppen af min range

Når ikke lige at se mere for nu...
(Jeg har ikke tjekket med andres kommentarer)

14-07-2012 10:05 #24| 0

Jeg har set det sidste og har ikke så meget mere at bidrage med.

17:45 på bord 2 med KK på Axxtt
Jeg tror cbet er bedst med samme argument som ovenfor; Jeg mener villain er mere tilbøjelig til at lave fejl vs cbet. Hans pocket pairs eksempelvis kalder gerne et cbet, men checker ofte floppet bag. Derudover kan han bare være none-believer, hvad mange egentlig er på Axx flops, når de møder cbets - hans stack passer også ret godt til et (bluff)shove indover cbet.
Når vi checker til ham er det for at give ham muligheden for at bluffe, men jeg tror egentlig, at villain er lige så tilbøjelig til at bluffe, når vi cbetter ud i ham.

99 på 853 2
Enig i turnfold. Jeg tror sagtens villain kan have spillet sådan med diverse nutty hænder - alt fra QQ til flushes og sets. Læg desuden mærke til, at han acter ganske hurtigt. Såfremt han have A eller lignende ville han formentlig skulle bruge lidt tid til at overveje at c/c.

21:25 med JTo (som SteenV også nævner)
Må være et autocbet?

Jeg kigger formentlig gerne på en video mere, men jeg synes ikke, den skal være længere.

14-07-2012 10:13 #25| 2
zonki skrev:
@Alle

Har I også haft problemer med lyden, og billedet er for småt som Klondike? Hvordan var længden, skal der mere/mindre på til en anden gang? Er der evt. andre ting i synes jeg skal prøve at finde i en fremtidig video, noget jeg skal "læse" op på udover de ting der allerede er nævnt?

Jeg synes det er superfedt!!! med så meget feedback der har været indtil videre. Mange tak for det, jeg laver helt sikkert en mere.

Ser stadig frem til, hvis der er flere der har lyst til at byde ind med ting. :)

Ja, det er svært at se betsizes og stats mm. her på min bærbar. Det ville være konge, hvis du kunne samle fire borde i et kvadrat og så kun optage filmen på det areal. Alternativt synes jeg du skal gøre bordene større, så de fylder hele din skærm.

Det er derudover super, der er kommentarspor på. Jeg overvejer selv at lave noget også. Jeg synes dog godt, du kan snakke lidt mere - gå mere i dybden med nogle ting. Når du folder, hvad skulle der så til for, at du havde nok til at kalde eller raise? Hvordan havde situationen ændret sig, hvis der var 3 istedet for J, der faldt på turn?
Du skal ikke holde dig til trivielle udtalelser, fordi det er de mere kontroversielle udtalelser, hvor vi virkelig finder uenigheder og eventuelle store flaws i tankesættet.
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar