Jeg kan ikke lige finde HH for denne hånd, men spillede den i går, så husker den tydeligt.
Jeg har ikke siddet ved bordet mere end 10-15 mins, men der er meget action ved bordet. Villain som sidder lige til venstre for mig har spillet friskt til og er en udemærket NL100 spiller.
Effektive stacks er 145 ca.
Villain åbner for 3 UTG, hvorefter der er foldet til mig, som siger 9 fra BB med T T - farver er ligegyldige for hånden.
FLOP: 3 6 T rainbow pot(19)
Jeg siger 12, hvorefter villain caller med det samme.
TURN: A (pot 43)
Jeg tænker i noget tid før jeg siger 30, villain sætter mig hurtigt allin.
Efter at have spillet hånden begyndte jeg at tænke lidt mere over den. Jeg undrede mig over hvilken hånd villain sætter mig på i denne situation og om en anden linje også kunne bruges. Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan i andre spiller denne slags hænder.
ChrisJ
NL100 6max - Set i reraised
Reraise (call er også en mulighed) lidt mere preflop, 10-11 stykker ser bedre ud.
Ellers ser det fint ud. Man kan alternativt gå efter et c/r på turn af og til (og skubbe river), hvis man ved, at villain kan lide at floate eller er en ret agressiv herre.
Nu skriver du ikke, om det er 6-handed eller full ring, men mod "en udemærket villain, der har spillet friskt til den" re-raiser jeg ikke TT OOP preflop mod en UTG-raiser. Call. Når du nu vælger at re-raise, siger jeg nok 11-12 stykker; vi er OOP mod en formodet aggressiv villain, så kunne vi tage potten ned nu med TT, ville det vel være fint nok.
Hvad er grunden til du kun leader for 12? Vi har floppet nuts, så ingen tvivl om, at der skal bettes. Jeg siger min. 15 for at få bygget en pot - husk på, at gode No Limit-spillere vinder meget på deres gode hænder, og taber lidt på deres respektive dårlige hænder. Hér har vi som sagt floppet nuts, hvorfor den skal have mere gas.
At villain flatcaller dette flop, er for mig en lidt mærkelig linje. Nu ved vi ikke noget om, hvordan villain ser hero, men lad os antage at vores helt er standard TAG. Hvilke hænder kan han så sætte hero til (re-raise OOP pf --> bet på flop)? Formentlig kun AA/KK/QQ/(JJ). Hvorfor ville han så ikke raise floppet, for at få skillingerne til midten hurtigst muligt, hvis han havde et set?
Villain kan have kaldt med mange hænder pre-flop, men at han vælger at skubbe turn, kan betyde mange ting. Hero venter i lang tid, før han siger 30. Villain, der jo har spillet friskt til den, kan sagtens opfatte det som svaghed, hvis man tager det lidt tamme flopbet med i betragtning, så han kan gøre det med mange hænder.
Skrækscenariet er vel, at han har flat-callet et raggy flop med AA, og så har spiket på turn?
Anyway, no way jeg folder et set i en re-raised pot. Har han AA, that's poker.
Fitty
God analyse Fitty, på de fleste af punkterne, men du slutter af med at sige: "Anyway, no way jeg folder et set i en re-raised pot. Har han AA, that's poker."
Jeg har måske lige umiddelbart lidt svært ved at sætte Villain på AA, ville han ikke i så tilfælde 3-bette PF?
@ Holden33
Hvis villain ville re-raise igen preflop, ville det være et 4-bet. Blinds er 1. bet, raiset er 2. bet osv. ;-)
Hvis vi antager, at villain ser hero som TAGish, så kan det vel sagtens forsvares bare at flatcalle i position med AA?
Jeg er lidt inde på det ovenfor. Hvilken handrange tror du en TAGish spiller normalt har, når han 3-better OOP preflop mod en "friskt-spillende villain? I mine øjne langt de fleste gange AA/KK/QQ. Hvis villain preflop bare flatcaller, bliver det utroligt svært for vores helt ikke at stacke off på et raggy flop med KK, QQ (AA).
Der er en ulempe ved det, også. Hvis villain 4-better, definerer han sin handrange utroligt tydeligt. Og så får han kun action af AA (KK), hvilket han naturligvis ikke ønsker. :-)
Jeg håber ikke du seriøst overvejede et fold, hvis det er sagens dilemma. Hvad vil du gerne have debatteret, Chris?
@mancini
som han selv forklarer det - om andre linier kunne have været valgt istedet for den allerede trufne.
@Fitty.
Topic: NL100 6max, så ja det er shorthanded.
Der er en grund til jeg kun leader 12 på floppet. Anmoder vi, at villain sætter os på AA,KK,QQ er jeg sikker på, at han ville smide hvis jeg fastplayer den med større bet unless han virkelig har ramt floppet hårdt. 12 virker svagt ja, men det er vel fint på dette board, da det også kan give villain en idé om, at det er en AKs/AK som contbetter. Det jeg har tænkt meget over, er mit bet på turn. I situationen her skulle jeg nok have CR selvom jeg nu alligevel bliver sat allin.
@ ChrisJ
Du skriver (hvorfor ****** kan man ikke quote??? :)) :
" 12 virker svagt ja, men det er vel fint på dette board, da det også kan give villain en idé om, at det er en AKs/AK som contbetter. "
Hvis du konsekvent, hver gang du c-better (og ikke vil calles), better mindre end du gør, når du har ramt godt, vil gode modstandere hurtigt læse dit betting-pattern; medmindre du selvfølgelig veksler mellem at bette stærkt og svagt, når du har ramt godt etc.