Har lige sat mig ved bordet. Ingen reads.
Hero: $112
Villain1: $130
Villain2: $90
Hero: 8♣, 9♣ - CO
Foldet om til mig i CO der siger $4. Villain1 kalder $4 på button, og det samme gør Villain2 i BB.
Flop: 9♦, J♠, 8♠ - (pot: $13)
Villain2 checker, og jeg better $13. Villain1 raiser til $36. Villain2 folder.
- Hvad gør jeg?
Og er preflop standard?
NL100 6max
Preflop er standard.
Problemet hånden er, at du allerede kan være slemt bagud imod QT. Når det er sagt er bordet meget draw heavy. Villain kan godt spille hænder som JT eller et FD (KsQs, Ts9s eller andre mindre FD's) på denne måde.
Jeg kalder og ser turn an. Hvis en blank falder better jeg op mod pot igen. Jeg går ikke efter check raise på turn, da det giver ham mulighed for at checke bagved og da der er så mange kort der kan forbedre hans hånd ønsker jeg ikke at give ham mulighed for dette.
Det fatter jeg ikke helt Loki...
Di vil comitte dig på turn med et lead for ikke at give frikort - hvorfor så ikke skubbe floppet i stedet?
Med bottom two på det her board tror jeg ofte jeg bare moser floppet - Der er sindsygt mange kort der enten dræber os eller agerer som scarecards på turn - Jeg mener at et 3-bet AI er vejen frem her - Jeg har ikke noget imod at Villain folder et FD, AJ, TT, slowplayet overpair eller lign.
Mickey
Dvs. der er lidt delte meninger om denne her? Sådan har jeg det nemlig også.
@ Loki
Hvilke scarecards er der på turn?
Enhver spar. En J. En 10'er. En 7'er. En Q.
- Og måske A/K hvis Villain sidder med AJ/KJ.
Så vidt jeg kan tælle, så er det min. 20 kort?
Flush = 9 kort. J = 2 kort. 10 = 3 kort. 7 = 3 kort. Q = 3 kort.
Ved at kalde flopbettet, så går du all-in på alle kort, der ikke er et af ovenstående, eller hvordan?
@ mickey
Hvis vi skubber, og Villain folder et FD, AJ, TT eller et slowplayet overpar, hvilke hænder kalder han så med, som vi slår?
Kristne spørger tit sig selv: "Hvad ville Jesus gøre?" Pokerspillere bør spørge sig selv: "Hvad ville Doyle gøre?" Jeg er overbevist om, at han ville skubbe stakken til midten med det samme. Primært fordi folk ikke skal få den idé, at de kan skubbe os af vores gode hænder, når der vendes et uhyggeligt flop. Reelt set er der en million hænder, som villain kan finde på at reraise med, her, og det er et rent gæt om han er foran eller ej. Derfor må man imo bare lukke øjnene og håbe på det bedste. Ved dette spil kan du også være så heldig, at villain folder en bedre hånd.
Egentlig så tror jeg, at jeg skubber! Der er trods alt "kun" tale om 112bb.
Måske er call og så lead på en blank turn bedre når tale er om dybere stacks -- hvad siger i til det?
"Hvis vi skubber, og Villain folder et FD, AJ, TT eller et slowplayet overpar, hvilke hænder kalder han så med, som vi slår?"
Formodentlig få, og ofte er det TT/A9s eller lign, men vi er nu heller ikke ude efter et call, vi kan bare ikke tillade at give et freecard.
Mickey
Kunne godt tænke mig at vide, om det er +EV at calle for at se turn an, fordi jeg maksimalt har et meget lille forspring. Hvor stor en FE har vi på floppet?
Med eksempelvis KQ i spar vil Villain vel kalde et turn AI, ligemeget om han rammer sit draw eller ej? Og så er det ham, der begår fejlen, og jeg har et easy fold, hvis der kommer en spar eller lign.
Jeg skubber stacken ind, og han betaler med TT, og mine to par holder hjem.