Villain er 19/11/2.8 over 300 hænder.
Har tidligere set ham isoraise KK IP mod en dårlig 50BB stack og checke et 996r flop bag og derefter raise AI på turn 7 da donken leadede med T8 ---> ups.
Ingen store clashes med ham tidligere. Han virker også nitty postflop.
SB ($116)
Hero ($149)
CO ($106)
BTN ($98)
Dealt to Hero 8♦ 8♠
fold, BTN raises to $3.50, fold, Hero calls $2.50
FLOP ($7.50) 9♦ 8♣ 4♥
Hero checks, BTN bets $5.50, Hero raises to $14, BTN calls $8.50
TURN ($35.50) 9♦ 8♣ 4♥ K♣
Hero checks, BTN bets $24, Hero raises to $86.50, BTN folds
Jeg vælger at CR flop for a) sådan ville jeg gøre med et draw og b) hans range er vægtet mere mod overpar.
Jeg leader ikke turn fordi jeg tror han er bange for kongen da jeg ikke har på fornemmelsen han er den store handreader.
Er C/C turn bedre og så skyd resten på en forhåbentligt blank river?
NL100 88 rammer set, dobbelt CR?!
Dit read på ham er, at han er nittet og en dårlig hand reader, men han vælger alligevel at betale dit CR på semitørt board...
Vil du dobbelt CR et draw siger du? lyder lidt spewy IMO. Mod en dårlig villain som ham her, så better jeg selv både turn og river, men hvis du ikke mener du vil leade turn, så vil jeg hellere C/C og shove alle rivers.
MVH Skod
@ skod
Ja jeg CR normalt draws på FLOPPET og varierer mellem at c/f eller bette turn afhængig af situationen. Tror aldrig jeg har dobbelt CR et draw før, men det ved han ikke.
Når han caller på floppet sætter jeg ham næsten udelukkende på TT-QQ.
Jeg synes bare alt for ofte du ser den type spillere caller et flop CR "for at se om du var på et draw" og hvis du så skyder igen på turn folder de og tænker, han havde nok 2par/set. Men når jeg checker turn får jeg dem ofte til at skyde igen, fordi jeg næsten kun kan tage den linje med et draw i deres øjne.
Så selvfølgelig er bet turn std, men har også brug for engang imellem at mikse lidt op, så vil gerne høre hvilken alternativ linje der er til det spillede.
Hvis du var Villain, ville du så sætte mig på et set efter jeg shover turn? Jeg ligner jo ingenting.
Hele pointen er vel at du bruger hans manglende handreading til at tage en linie, som vel ikke er nødvendig, hvis han ikke kan handreade... I så fald smider lige denne villain næppe overpar.
Mod alle mulige andre villains, så synes jeg det er ok at checke turn, omend de fleste så pot-controller turn, og du derfor misser meget value fra folk der ikke kan folde overpar.
MVH Skod
Flop: Bet ud. Han raiser dig mange gange i denne situation, og så handler det bare om at få pengene ind.
Turn: Bet. Du må aldrig give ham et gratis kort til at se riveren der. Enhver god spiller hville checke behind med en hånd som TJ, 67, 69 eller top par.
River: Hvis du skulle komme til riveren, og han caller dig hele vejen. Så better du igen uanset hvilket kort kommer. Fordi at du må huske, at når du flopper et set, så spiller du for alle hans penge. Hvis du ikke har råd til at miste et buyin på set, så spiller du for højt.
Men selvfølgelig det er et standard play, men hvis du ønsker at mikse det op, så er det måske et alternativ, som du benytter det. Men CR to gange i samme hånd? aah..måske lige i overkanten. CR på flop, og få så meget ud at hånde som muligt.
@ t6rdur
Øhh synes du jeg spiller hånden på en måde som om jeg er bange for at gå død med et set???
Desuden er han NIT! Han har bare ikke 69, 67 eller toppar på floppet i sin range! JT, måske, men det er altså sjældent.
Lead floppet er bestemt også en mulighed med planen om at skyde 3 streets eller komme ind over et raise.
Du behøver ikke fortælle mig det gælder om at få flest penge i potten med den hånd vi har. Det er temmelig åbenlyst for enhver.
Jeg gav dig en meget simpel, standard og profitable måde at spille hånden på. Det er vel det du er ude på, når du poster hånden, ikke sandt? :)
"Enhver god spiller hville checke behind med en hånd som TJ, 67, 69 eller top par."
:D?
Det som jeg mente var, at en god spiller ville tage et free river card på turn, hvis han callede raiset på floppet med en hånd som 67, TJ ella 69 :)
@ t6rdur
Hvor mange gode spillere kender du der kommer til turn med 69 her? :)
WP imo. Dobbelt CR bliver af (stort set) alle betragtet som et draw, hvorfor dit play er ganske fint. Det undrer mig dog, at en sådan type floater dig her med air.
Jeg synes at dit dobbelt check raise stinker. Det viser ALT for meget styrke. HVis du vil reppe et draw så call turn og valuebet river/all-in for at ligne failed draw.
Det lugter langt væk sf monster med dobbelt c/r