Villain passer ret godt ind i den klassiske løs-passiv-donk-kategori. Han spiller 65/9/1.5 over cirka 60 hænder.
Han er typen, der limp-caller ofte og bare generelt caller mange raises preflop. Han er endvidere set calle 3 halvsmå barrels med JTo på QxJsXs X Xs i en limped pot.
Spillet er lige blevet 3-handed. Villain 3better nu for første gang, og jeg caller om ikke andet så for de enorme implied odds, jeg mener, jeg har, hvis jeg rammer.
Seat 1 is the button
Seat 3: DpoBocekHuna ( $360.95 USD )
Seat 8: pokerwoes ( $393.80 USD )
Seat 9: HERO ( $116.00 USD )
DpoBocekHuna posts small blind [$0.50 USD].
pokerwoes posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 9♣ 9♥ ]
HERO raises [$4.00 USD]
DpoBocekHuna folds
pokerwoes raises [$9.50 USD]
HERO calls [$6.50 USD]
** Dealing Flop ** [ 5♦, 8♠, 2♠ ] POT: 21$
pokerwoes bets [$16.00 USD]
(Villain stikker hurtigt 75% pot ud ved brug af 3/4-pot-knappen)
Det er jo et sødt lille flop til vores 99, men jeg aner jo ikke om villain har AKo, KK eller måske K2s...?
- måske der er nogle af jer, som kan komme med nogle kvalificerede bud på hvad en LP's 3bettingrange er?
NL100: 99 møder 3bet fra LP-donk
Når det er en villian der ikke 3better meget(første gang her) og er på den passive side, er mine erfaringer at det tit er en meget stærk range han har, typisk KK eller AA. Dog ser man nogle gange at det kan være absolut skrald. Derfor mener jeg det er for tight at folde flop, da han ikke har nuts hvergang. Jeg kalder flop og håber på at den går tjek tjek derefter. folder til yderligere action.
Er det ikke ret dyrt at lave et "info"-call her, når nærmest samtlige kort i decket er halvgrimme at se på turn + vi aner jo ikke om han skyder videre med luft?
Det er vel ligemeget om alle kort er grimme, hvis manden aldrig bluffer?
Jeg kan ikke folde flop, så jeg ser lige en texas-turn!
Jeg gider heller ikke umiddelbart at betale floppet her bare for ikke at føle mig weak. Kan godt være, at han er blevet træt af dig, eller at han har tænkt "lol 3-handed, så skal man være aggro!!1", men ud fra det, du beskriver, lyder det ikke sandsynligt, og selv i givet fald er der vel en ok chance for, at han skyder igen, og jeg går ikke ud fra, at du har tænkt dig bare at lukke øjnene og kalde ned, så det ligner lidt et spot, hvor du taber, hvis han har en hånd, og du taber, hvis han ikke har en hånd.